"החילונים מדברים על שילוב חרדים, הנה המבחן שלהם"

    "אני אישית מתחיל לשלב חרדים בשירות במדינה, הם עושים קידוש ה', כל אחד שרואה אותם אומר 'אשרי רבו שלימד אותו תורה'. אבל אנחנו רוצים להתקדם לעוד נושאים, נשים חרדיות שאין להם תארים אקדמאים, אנחנו לא נשקוט".
    דוד לזר 2 Comment on "החילונים מדברים על שילוב חרדים, הנה המבחן שלהם"

    אין ספק שדרעי, ביצע אתמול מהלך שעתיד לגרום לאחד השינויים הדרמטיים בשוק העבודה החרדי • הבוקר הוא סיפר לבצלאל קאהן ב'קול חי' על 'מאחורי הקלעים' של המהלך הדרמטי • "בתשמ"ד, לפני 25 שנה – זה היה בהסכמים הקואליציוניים"

    שר הפנים, אריה דרעי צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    "אני אישית מתחיל לשלב חרדים בשירות במדינה, הם עושים קידוש ה', כל אחד שרואה אותם אומר 'אשרי רבו שלימד אותו תורה'. אבל אנחנו רוצים להתקדם לעוד נושאים, נשים חרדיות שאין להם תארים אקדמאים, אנחנו לא נשקוט".
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין ספק ששר הפנים אריה דרעי, ביצע אתמול (שני) מהלך שעתיד לגרום לאחד השינויים הדרמטיים בשוק העבודה החרדי, מאות משרות יפתחו גם למאות חרדים.

    כזכור, בחוזר מנכ"ל מיוחד שהפיץ דרעי, בתיאום עם נציבות שירות המדינה והצוות המקצועי במשרד הפנים, השכלה תורנית תוכר כתואר אקדמאי במכרזי התפקידים ברשויות המקומיות.

    לפי חוזר המנכ"ל החדש, כל אדם המחזיק בתעודת סמיכה לרבנות לפי אישור הרבנות הראשית, או באישור לימודים בישיבה גדולה או בכולל 6 שנים לפחות לאחר גיל 18, או שעבר שלוש מבחנים ברבנות הראשית – השכלה תורנית זו תוכר כתואר אקדמאי ויוכל להתקבל לתפקידים ברשויות המקומיות.

    הבוקר, התראיין דרעי ל'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' וסיפר לבצלאל קאהן על המהלך המהפכני. "כבר עשרות שנים שאנחנו פועלים בנושא הזה", הפתיע דרעי וסיפר, "עוד מהקדנציה הראשונה שלי, לפני 25 שנה, בשנת תשמ"ד, הכנסנו את זה להסכמים הקואליציוניים".

    "יש כאן דבר זועק, בן תורה שלומד שנים על גבי שנים, ולומד לרבנות, אין לו שום ערך", הוסיף והבהיר, "אני לא מדבר על משרות שמצריכות השכלה מיוחדת, אני מדבר על רוב המשרות, מנהלי אגפים שדורשים תואר לתנאי סף בכדי לעבור, בני התורה לא יכלו להתמודד, הכרחת אותם לצאת ללמוד באקדמיה או לא להתמודד בכלל".

    לדרעי היה חשוב להבהיר, "אני אומר את זה גם בתקשורת הכללית, אין לי כל כוונה חלילה להוציא אברכים מלימוד התורה. כל אברך שלומד תורה אנחנו נעשה הכל בכדי שיוכל ללמוד תורה, אבל אחד שרוצה לעבוד צריך לאפשר לו להתמודד במשרות בכירות", אמר.

    לדבריו של דרעי, "אני מדבר על אלפי משרות שנפתחו כעת. מה שלא הצלחנו עד היום בשירות המדינה, תהיה להם כעת קנאת סופרים, כשהם יראו שהאברכים הללו בעלי הסמיכה לרבנות משתלבים יפה – גם בשירות המדינה יקבלו אותם וירצו אותם".

    "חסמו עד היום מכל הציבור החרדי ללכת ולהתמודד והיום פתחנו את העניין הזה, ואני מקווה שזה יביא ברכה מאלו שרוצים לעבוד ברשויות המקומיות, בפרט הרשויות החרדיות", אמר דרעי.

    שר הפנים סיפר כי "אני אישית מתחיל לשלב חרדים בשירות במדינה, הם עושים קידוש ה', כל אחד שרואה אותם אומר 'אשרי רבו שלימד אותו תורה'. אבל אנחנו רוצים להתקדם לעוד נושאים, נשים חרדיות שאין להם תארים אקדמאים, אנחנו לא נשקוט".

    על החשש שבג"ץ ישנה את ההחלטה שהתקבלה לטובת בני התורה, השיב דרעי כי "אני לא מאמין שבג"ץ יפסול את זה, זה סמכותי, זה עבר התייעצות, הפוך, לשירות המדינה יהיה קשה לענות לבג"ץ למה ברשויות המקומיות זה עובד. ואצלם לא".

    ולתלונות החילונים השיב שר הפנים: "החילונים מדברים תמיד על שילוב החרדים, הנה כעת שמתי להם מבחן, בואו נראה!".

    הוא סיכם, "כל מי שיצא לשוק העבודה ציפה לזה, ויש בזה גם הכרה בערך לומדי התורה, הרי אנחנו יודעים מה ההשקעה הגדולה של מי שעבר מבחני רבנות, לא יכול להיות שכל עמלם לא יוכר במדינת היהודים, לעומת תואר אקדמאי שזה הרבה פחות לימודים. מי שלומד איזה תואר הוא יותר חושב ממי שלומד תורה?".

    "יש לנו עוד הרבה מה לעשות, מצוקת הדיור, חוסר משווע בכיתות לימוד, אני מגלה גם במשרד הנגב והגליל, מה שמדינת ישראל נותנת לאזרחיה – הציבור החרדי והשכבות החלשות לא נהנים מזה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין עליך אריה תצליח