סאו: כל מי שהיה בזירת הרצח בעיר העתיקה זומן לחקירה

    בנצי ליזרוביץ No Comments on סאו: כל מי שהיה בזירת הרצח בעיר העתיקה זומן לחקירה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מ"מ המפכל ניצב בנצי סאו בתדרוך לכתבי המשטרה: ישנו שיח ציבורי האם אנו בפיתחה של אינתיפאדה שלישית. צריך לדעת כי יש ירידה משמעותית בכמות הנפגעים במחוז י-ם. בשנת 2015 ארבעה הרוגים לעומת 12 ב 2014. יחד עם זאת ברור שיש תחושה קשה של חוסר ביטחון בי-ם.

    "מאות אלפים פקדו את הכותל והעיר העתיקה בחגי תשרי ובחג הסוכות בפרט. אני לא מתעלם מהפגיעה בתחושת הבטחון. תגברנו את מחוז י-ם ב 2000 שוטרים מרחבי הארץ וכיום ביממה ירושלים יש 3500 שוטרים בכל העיר" דברי סאו.

    גם לעניין הר הבית התייחס מ"מ המפכ"ל: סיימנו היום 10 ימים של הגבלת גיל כניסה להר הבית. נתון מענין הוא יחס המבקרים 70% תיירים ו 30% יהודים. ללא ספק הארועים בהר הבית יש להם השלכות ומקרינים על יו"ש ועוד. הבנו שפריצה שלנו להר הבית יש להם השלכות בסעודיה ובירדן בעיקר ונקטנו בצעד של הגבלת גיל ובכך מנענו התפרעויות של צעירים בהר ושהתבצרו במסגד אלאקצא. אין לנו ספק אלו שנשארו ללון בלילות במסגד רצו לפגוע בשוטרים ובכוחות הבטחון. בהר הבית ראינו ב 3 השבועות הללו הסלמה של שימוש באמצעים כנגד כוחותינו. מתוך המסגד בוצע ירי זיקוקים, ידויי אבנים והחמור ביותר השלכת מטענים אל השוטרים. עמדנו בעיקרון של חופש הפולחן.

    נקטנו במספר פעולות בהר הבית. פעולה של הרחקת קבוצות נשים שממומנות ע"י התנועה האיסלאמית להטריד את העולים להר הבית והמתפללים. מאז שהורחקו בצו מפקד המחוז פעילותם עברה מהר הבית למבואות העיר העתיקה. יש לממ"ז כיום סמכות להרחיקם עוד יותר כדי למנוע חיכוכים עם יהודים. בנוסף יחד עם השב"כ אנו נוקטים בהרחקות של צעירים בצווים מהר הבית. מי שמורחק מהר הבית וגר בכאבול בצפון, אזי המשטרה שם היא אחראית על פעילותו של אותו צעיר שלא יפר את צו ההרחקה.

    הרחקת ערבים
    הפעלנו מערך אבטחה אחר כדי לצמצם את הפגיעה במתפללים היהודים. לכל שערי העיר העתיקה הצמדנו אבטחה גדולה של שוטרים. נקטנו בצעד של סגירת העיר העתיקה לכל מי שאינו תושב העיר העתיקה או בעל חנות. גם אלו שהגיעו להר הבית מגיל 50 נכנסו רק דרך שער האריות בלבד. אלו הפעולות החריגות שנקטנו מאז ההתפרעויות בהר הבית.

    לאור רצף הארועים החמורים וכדי למנוע הידרדרות עוד יותר 2000 שוטרים מהיחידות המובחרות של המשטרה מתגברים את ירושלים, עיסאוויה, צור באהר, גאבל מוכאבר ועוד. השינוי הוא בהפעלת הכוח בתוך הכפרים של מזרח י-ם. אנו לא מחכים שהם יגיעו לפאתי השכונות כמו ארמון הנציב ויעשו את מה שיעשו אלא אנו מקדימים ופועלים בתוך הכפרים.

    בשבועות האחרונים הקמנו 8 פלוגות של מג"ב במזרח י-ם. למעלה מ-50 שוטרים נפגעו בחודש האחרון בירושלים. הגדלנו את המעצרים ובשלושת השבועות האחרונים אנו עומדים על 240 עצורים בהפרות סדר. הכנסנו לשימוש את הפעלת הרוגר- אמצעי שהוא פחות קטלני והכוחות משמשים איתו בעת הצורך.

    מפקדה משותפת עם שב"כ
    בסיום דבריו מנה סאו את המעשים בהם נוקטת המשטרה: הקמנו עם השב"כ מודיעין משותף במחוז י-ם ומיפקדת חקירות משותפת בי-ם כך שכל מי שנעצר מובל למיפקדה הזאת ונחקר תחת המשטרה ושבכ יחד. הלילה ביצענו הריסת בתים עם חיל ההנדסה של צהל בו השתתפו 700 שוטרים. יש הנחייה של הקבינט שהתיגבור בירושלים יימשך עד סוף חודש אז נקיים שוב הערכות מצב כשהערכה שלי שזה יימשך עוד חודשים ושבועות רבים.

    קיבלנו מהדרג המדיני והמשפטי את כל הגיבוי ומה שאנו צריכים כדי לעמוד במשימות ולהחזיר את הבטחון האישי לכלל האזרחים ובירושלים בפרט. לגבי הפיגוע בעיר העתיקה – הבוקר כל בעלי העסקים שנמצאים בקירבת המקום ושהיו בזירת הרצח קיבלו זימון לחקירה בחשד לרשלנות ואי מניעת רצח.



    0 תגובות