"חרדים לפריפריה" • "צפת היא מראה של הציבור החרדי"

    ישראל פריי No Comments on "חרדים לפריפריה" • "צפת היא מראה של הציבור החרדי"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חרדים לפריפריה" נטלה את מקל הנדודים בכוחות מחודשים, כיאה ליום השידורים הראשון של שנת תשע"ו. ובאוירת ימי התשובה, בחרנו לבקר בעיר הקודש צפת. רבים אולי מכירים אותה כאלטרנטיבת חופש משפחתית או ישיבתית, אך מסתבר שמדובר בעיר בעלת אוכלוסייה חרדית גדולה ומגוונת, עד כדי שהד"ר משה ליבוביץ' -מלווה הפרוייקט- ביקש להחריג אותה מקטגורייה "חרדים לפריפריה", שהלא, עיר ואם היא בישראל.

    "בצפת נמצאים כל הקהילות, היא למעשה מיקרו-קוסמוס של הציבור החרדי, עם מוסדות חינוך לכל שכבות הגיל ולכל גווני הקהילות" אומר ל'קול חי 'אליעזר לזר חבר מועצת העיר צפת, "הנה לדוגמה, קיימים בעיר 2 סמינרים ספרדיים, סמינר ליטאי, וסמינר חסידי. יש בצפת המון בתי כנסת, שניתן לחזות בהם בהרמוניה בין הזרמים, כשזה לצד זה מתפללים חסידים, בעלי תשובה, ליטאים וספרדים".

    חבר המועצה פירט את אופציות הדיור לזוגות צעירים: "בשכונות הדרומיות, ממאור חיים שבפאתי בית העלמין, עד סמוך לעיר העתיקה -מקומות שעדיין פחות מתחרדים- ניתן להשיג דירה בכ-400 אלף ש"ח. באיזורים חרדיים יותר, כמו הרחובות שפרינצק, הנשיא, קרן היסוד, הרצל, אנילביץ המחירים נעים בין 500-550 אלף ש"ח". הוא ציין גם כי קיים היצע של דירות, שבחלקו נובע ממשפרי דיור חילוניים, העוזבים את דירותיהם לטובת וילות בשכונות העליונות.

    אם אתם ממש רוצים להגשים חלום, תוכלו גם לרכוש על שטח של חצי דונם במיליון וחצי ש"ח, וגם מחירי הדירות בעיר העתיקה עצמה -שמטבע הדברים יקרה יותר- אינם בלתי מושגים. בתוכנית הועלתה גם האפשרות לבנות יחידת דיור, דבר שמבטיח הכנסה נאה מהתיירות הבלתי פוסקת בעיר.

    הד"ר משה ליבוביץ התרפק בתוכנית על העיר צפת, בה העביר את ילדותו ובגרותו, ושם כיהן, בין היתר, כחבר מועצה בהיותו בן 21 ("חבר המועצה הצעיר ביותר בישראל!"). הוא התייחס לריצה המפולגת של הגוש החרדי בבחירות האחרונות וטען כי אין לה משמעות בשטח: "בעיר כזו גדולה, ש מקום לכל אחד להתגדר, יש כ"כ הרבה חרדים, גם שאר התושבים מסורתיים, טבעי שמנסים להקים מפלגות". הוא מנה את הבונוסים המיוחדים של העיר, שזכתה שייטמנו בבית העלמין שבה כל גדולי הדורות.

    הד"ר מוצא בצפת אלטרנטיבה מושלמת למגורים. השילוב של היופי, הפסטורליה, הקדושה, יחד עם תנאי מחייה טובים, כמו תחבורה זמינה ותדירה, ומקומות עבודה, הופכים את צפת להזדמנות של ממש, במפת הדיור החרדית.



    0 תגובות