מחריף העימות בסמינר: מכתב רבנים בעד הרב מאיר

    דוד קורצווייל 11 Comment on מחריף העימות בסמינר: מכתב רבנים בעד הרב מאיר
    19:06
    23.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on נתניהו בפיקוד הצפון: "יש לנו תכניות מפתיעות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסאגה סביב ניהול סמינר מאיר לא מסתיים.

    כזכור, מנהל הסמינר הרב שמואל מאיר לקה באירוע חריף שגרם לו לעזוב מרצונו את הנהלת הסמינר להפוך לנשיא הסמינר. מבתיהם של גדולי ישראל שליט"א שנכנסו לעובי הקורה, הוחלט למנות את הרבנית בורנשטיין – גפן תליט"א, אשת חבר להגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין למנהלת הסמינר.

    הרב מאיר מצידו בחר למנות את אחת המורות, הרבנית אריאל, בתו של הגאון רבי שלום שבדרון למנהלת. אולם, עיריית בני ברק שהסמינר בבעלותה כתבה לו שהמינוי לא חוקי וכי הרבנית בורנשטיין תנהל את הסמינר.

    גם ישיבת צוות של מורות שהתכנסו אתמול התפוצצה לאחר שהתקיימה הפגנה אלימה, שיצאה מכדי שליטה, מחוץ לסמינר.

    אמש, כתבו הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ והגאון רבי אהרן שכטר, מכתב חיזוק לרב מאיר. במכתב נאמר "כלימה תכסה פנינו, בראותנו החמס והעוולה אשר נעשה לעין כל ובעזות מצח להשיג גבולו ולרדת לחייו של המחנך היקר שביקרים, רבי שמואל מאיר שליט"א, אשר נודע שמו כאיש אשר רוח בו' המוסר נפשו עשרות בשנים על חינוך בנות ישראל, וידע וטרח ועמל במו ידיו לקונן הסמינר החשוב עד אשר נחשב בסיעתא דשמיא כאחד ממבצרי החינוך הטהור בעירנו ובארץ הקודש כולה.

    ועתה קמו אנשי דמים ומרמה, לחמוס נחלתו ולהתערב ולשלוט בניהול המוסד בענייני החינוך והצוות החינוכי וכאילו באו לעזור לו, ומנצלים את מצב זמני זה שיש איזה חלישות בבריאותו לעשות כנגד רצונו הגמור שהביע כמה וכמה פעמים ולירד לחייו.

    ודואב הלב אשר יש בין בני העיר, ופרנסיה, וגם בתוככי המוסד החשוב, כאלו אשר נגררים ונסחפים אחר מעשה האלמות הלזה, ומשום יגיעת ממון ופוליטיקה וכדומה, נרתעים מלהשמיע מחאתם על מעשה הפשע הזה, ואוי לנו שהגענו לזה, ואיך לא יחששו להיות כופרים בטובתו של המחנך הדגול אשר כל המבצר החינוכי מכוחו הוא, ואיככה לא יחרדו פן יקויים בהם חס ושלום מאמר הכתוב משיב רעה תחת טובה לא תמוש רעה מביתו רח"ל.

    ועל כן הנני בזה בזעקה שכל אחד ואחד יפעל בכל הדרכים למנוע אשר יזמו לעשות מעשים כאלה, שהם נגד דרך התורה הקדושה ופורעי כל מוסר אנושי, והשם הטוב יכפר בעדנו, על חילול ד' ועל חילול התורה הנעשה בראש חוצות ונזכה לישועת ה'".

    על המכתב חתום הרב קלמנוביץ. הרב שכטר מארה"ב הוסיף: "מה טוב ומה נעים לשמוע קול תרועת שופר של יראת שמים התובע זעקת "די" להריסת כל גדרי הטוב והישר בישראל, בלב שבור".IMG-20150902-WA0030



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      זה חינוך, אלה מחנכות. ומה עם החניכות? ועיר האלקים מושפלת…

    2. 10

      קול חי זה אתר של עצניקים אני עברתי אתמול שם בשעה 22:30 והיה כמה בחורים ובחורות שהפגינו הצוות ישב שם וראו אותו דרך החלון אך המפגינים לא הצליחו לעשות כלום ואף המשטרה פינתה אותם אז בבקשה מאתר קול חי לא להמציא דברים שלא היו זה לא נעים לתפוס עצניקים בכלכלתם

    3. 8

      אתר קול חי! עצניקים!!!!!!! חבל.
      למה אתם מעוותים את הנכון?????
      הייתי נוכחת 6 שנים לניהולו החזק והמרשים של הרב מאיר בסמינר!!!!!!!!!
      ולגבי המכתב. למה בושה תכסה את פנינו אם שמענו לגדולי ישראל????????????????????????????????????????????????????????????????????
      די למריבות, המשיח צירך לבוא!

    4. 7

      כמה עץ משלמים לאתר קול חי?
      הרב מאיר איש יקר וחשוב ואין ספק כי הצלחת הסמינר נזקפת כולה לזכותו, אך מה לעשות והוא לא הבעלים של הסמינר, אותם גדול"י שמינו אותו מינו עכשיו מנהלת אחרת. אין ספק כי התנגדותו למינוי הרב בורנשטיין אינה נובעת משיקולים עיניניים, אלא מאנשים הלוחשים על אוזנו לא להיכנע.

    5. 6

      לכבוד ה"בוגרת" ?
      האם התמימות כבשה אותך לחלוטין ?
      הבאמת סבורה את שגדו"י יורו לשדוד לאדם את מפעל חייו לעין כל ???

      מבירור מעמיק שערכתי בתוך המערכת נחשפתי לעובדה שהגראי"ל הורה ברורות לא למנות מישהי שאינה מוסכמת על הרב מאיר, עקב כך הלכו אי אילו דמויות למרן שר התורה בכדי שיברך את תוספת כח האדם לסמינר.., תוך שהם מעלימים ממנו לחלוטין את דעת מרן ראש הישיבה שליט"א אשר כידוע ששר התורה סומך על הגראי"ל בכל עניני הציבור.
      מדהים אבל אלו העובדות !

      ושוב שאלתי ?
      יש אדם הסבור שגדולי ישראל האמתיים ישדדו למנהל ירא שמים את מפעל חייו לעיני השמש ?

    6. 5

      המכתב הזה מזוייף. הרב קלמנוביץ לא יכתוב "טרח ועמל…לקונן הסמינר" אולי "לכונן הסמינר". אני אצטט לכם מכתב אחר מהגאון הצדיק רבי יחיאל יצחק סנדרוביץ והגאון רבי אהרן שרפר שליט"א, מכתב חיזוק להנהלת הסמינר. במכתב נאמר בין היתר "כלימה תכסה פנינו, בראותנו החמס והעוולה אשר נעשה לעין כל ובעזות מצח מנסים להשיג גבולם ולרדת לחייהם של ההנהלה אשר נודע שמה כהולכים הכל ע"פ גדולי הדור שליט"א ומוסרים נפשם רבות בשנים על חינוך בנות ישראל, ויודעים וטורחים ועמלים במו ידיהם לכונן הסמינר החשוב עד אשר נחשב בסיעתא דשמיא כאחד ממבצרי החינוך הטהור בעירנו ובארץ הקודש כולה….
      ועתה קמו אנשי דמים ומרמה, לחמוס נחלתם ולהתערב ולשלוט בניהול המוסד בענייני החינוך והצוות החינוכי וכאילו באו לעזור להם,…

    7. 4

      טרוף הדעת!!!! אני ספרדיה לא יודעת מה זה עץ ומה זה ג' אני רק יודעת מה זה סדום ועמורה, וזה מה שאתם, סדומיים! חוטפים למנהל את הסמינר ועוד משחקים אותה צדיקים, בדיוק כך גם התרתם את הפאות המזעזעות שהולכות היום, אתם יודעים לשכנע ואפשר להבין ממכם שאתם פועלים ממש לשם שמים, פשששש
      תתבישו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חבל לי על המורות שהערכתי ועל הסמינר שאהבתי
      כאחת מבפנים אני יודעת שהרב מאיר היה תמיד ועודנו ירא שמים אבל לא כמוכם, צבועים שכמותכם! שאתם מחקתם את מצות בן אדם לחבירו והשארתם רק את מצות בן אדם למקום, יבוא יום הדין!! עוד יבוא!!!! ואתם תתבישו ברע ליבכם ולא יהיו לכם שום תירוצים, אין תירוצים!! לא לוקחים לאדם את מפעל חייו חסרי לב שכמוכם!
      רשעים! מושחתים! נמאסתם!!! אני בוכה!!! אתם לא מתבישים??? מדברים בשם הדת…. לכו לכו כבר !! לא נותנים לרב להיכנס לרב חיים קניבסקי, ומשקרים את כל עם ישראל, נמאס לנו ממכם, אתם משקרים את הציבור, אם זה בפאות הנוכריות, זורקים את מי שבא לשאול את גדולי ישראל ואם זה בכל נושא שבא לכם לנהל במקום גדולי ישראל!!
      רשעים
      הרב מאיר הוא אדם יקר, זכיתי ללמוד אצלו 6 שנים ושום קשקוש שלכם לא יועיל!! מכירים את הסגנית הערמומית שלו
      הרב מאיר היה הרבה פעמים נותן בשיעוריו משל לנפה שמנפה קמח וכל הגרגירים הטובים נופלים והליכלוכים קופצים למעלה וחושבים שהם בראש, והוא היה אומר שכך זה בתקופתינו הרשעים רוקדים למעלה והטובים למטה, אבל יבוא יום והקב"ה יעיף את כל הליכלוכים, ונזכה כבר לחיות בלי ערב רב שכמוכם!
      תמיד לא התערבתי במחלוקות, אבל כאן זה בכלל לא מחלוקת, זה עושקים!! הקב"ה הוא מציל עני מחזק ממנו, ואל תחשבו שאתם מנהלים את העולם, יש מלך שרואה את כל מעשיכם ואת כל החילול ה' שאתם עושים!
      אולי עוד תזכו לשוב בתשובה, אמן

    8. 3

      תגובה לתגובה 8. כתבת "זה מה שאתם, סדומיים! חוטפים למנהל את הסמינר ועוד משחקים אותה צדיקים" אגלה לך סוד. יש דבר כזה שקוראים לו "בית דין" שם עושים בירורים של בעלויות על נכסים מוסדות וכו'. אם הרב מאיר הבעל הבית אף אחד לא יוציא ממנו ע"פ דין. אם הוא לא בעל הבית והוא רק שכיר (בדרגה בכירה של מנהל) הרי שאין לו שום זכות קניינית וממונית בסמינר. נקודה. אני מניח שלא בררת את העובדה הפשוטה הזו ומכאן ההתלהמות והתבכיינות. אגב. כתבת "..אתם משקרים את הציבור, אם זה בפאות הנוכריות…" האם לדעתך גם הרב מאיר משקר בנושא זה ?

    9. 2

      לא הבנתי איך עלה שוב ענין הפאות ה"לעוס" מכל כיוון ואף נשרפו ס"ת על קדושת ענין זה (למי שזוכר)

    10. 1

      צריך עיון איך אפשר לבקש מחילה מציבור שלם שהוא "סדומי" רשע ומושחת בהלכה לא מוזכר שהמתיר פאות דמו הותר