תביעת נפתלי: "היא הייתה שותה 3 בקבוקי שמפניה ליום"

    נתן גולד | צילום: יח''צ 1 Comment on תביעת נפתלי: "היא הייתה שותה 3 בקבוקי שמפניה ליום"
    14:56
    23.05.24
    מנחם טוקר No Comments on יאשרו את הפארנצ'עס? דובר ראש העיר: "מאמין שיפתר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אולם בית הדין האזורי לעבודה בירושלים נראה הבוקר כמו קרקס יותר מאשר אולם שבו מתנהל דיון הוכחות. בנוסף לעדת הצלמים שעטה על נפתלי ועל הרכב בית הדין הנבוך, הטון המתלהם וחילופי ההאשמות מצד עורכות הדין של הצדדים, שתודלק מנוכחות הכתבים, שבר שיאים של התלהמות אפילו בממדים של פרשת אב הבית.

    הבוקר (רביעי) החל בית הדין לעבודה בירושלים נפתח דיון ההוכחות במסגרת התביעה שהגיש אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשכת ראש הממשלה. מדובר בדיון הראשון בתביעה שהגיש נפתלי, לאחר קבלת התצהירים שהגישו שני הצדדים לבית המשפט. לפני שהחל הדיון המשפטי, עוד ניסתה נשיאת בית המשפט, השופטת דיתה פורמיז'ין להביא לפשרה בין הצדדים, אך נכשלה בכך.

    אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, הגיע הבוקר (רביעי) לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כדי למסור את עדותו במשפט שהוא מנהל נגד בני הזוג נתניהו. בעדותו אמר אב הבית לשעבר כי "רעיית ראש הממשלה שתתה אלכוהול". בפתיחת הדיון, אמר מני נפתלי כי הוא "עובר תקופה קשה מאד" שבה "הכפישו את שמי בטירוף. הגעתי קודם כל לנקות את שמי הטוב, זה לא משפט רגיל של דיני עבודה זה כבר נהיה לחזור למסלול הנורמלי שלי בחיים" והוא בטוח כי "האמת תנצח".

    בתחילת הדיון מסרה עו"ד נעמי לנדאו, המייצגת את נפתלי, כי אתמול אחר-הצהריים היא קיבלה מכתב מאת עו"ד ד"ר יוסי כהן, "שאיננו מייצג משיבים ולא נתבעים בתיק", וביקשה לצרף את מכתבו של כהן לתיק.

    עו"ד יוסי כהן, אשר ממשרדו דלף התצהיר של שרה נתניהו והועבר לנפתלי, נכח באולם אך סירב להתייחס לתצהיר ולנסיבות הגעתו לידי נפתלי ואמר שזה עניין לחקירת המשטרה. בתחילת הדיון ביקשה נציגת המדינה עו"ד כוכבית נצח דולב, להימנע מדיונים על שאלות שנוגעות להוצאות מעון ראש הממשלה וארוחות, אך נשיאת בית הדין, השופטת פורמיז'ין דחתה את הבקשה.

    עוד התנגדה המדינה להתייחסות לתצהיר לכאורה של הגברת נתניהו, שנפתלי טען שקיבל מעובדת משרדו של עו"ד יוסי כהן. נצח דולב טענה כי אין להתייחס למסמך שאינו חתום ויש להוציא אותו מהתיק. יש לציין כי נוסח התצהיר הבלתי חתום והתצהיר שהוגש מטעמה של נתניהו דומה ביותר. הנשיאה פרומיז'ין ציינה כי לתצהיר בלתי חתום אין משקל בתיק אך סירבה להוציא את המסמך לחלוטין. לנוכח העוינות שעלתה כבר בתחילת הדיון ביקשה הנשיאה פרומיז'ין מהצדדים להנמיך את הלהבות.

    מני נפתלי החל בעדותו ונשאל על-ידי עו"ד כוכבית נצח-דולב מפרקליטות המדינה על עיסוקו מאז עזב את בית ראש הממשלה. נפתלי טען כי עבד כמתקן גגות, עד שלאחרונה התפטר מעבודתו כדי לנהל את התיק נגד מעון ראש הממשלה. "כשהייתי על הגגות, שמעתי בתקשורת שהכפישו אותי, ולא יכולתי לעשות כלום. החלטתי לעזוב הכול ולהתרכז במשפט", הסביר.

    במהלך עדותו סיפר נפתלי כי כשעבר מתפקידו כמאבטח לעבודתו כאב הבית במעון ראש הממשלה, הוא נחרד, לדבריו, כשגילה מה כמויות האלכוהול ששותה נתניהו 'בכמויות מטורפות' – שלושה בקבוקי שמפניה ביום, לטענתו. מני נפתלי נשאל על קמפיין המימון הציבורי שבו פתח ועל חובות שיש לו לכאורה לבנקים. "האם זה נראה לך הגיוני שאתה תתבטל, והציבור יממן אותך? הרי יש לך חובות כבדים וצו שאוסר עליך לצאת מהארץ", הטיחה בו עו"ד נצח-דולב נציגת הפרקליטות.

    "מדובר בהשמצות", השיב נפתלי, "שמעתי על החובות שלי מהעיתון, שמעתי שיש לי צו עיכוב יציאה מהארץ מהעיתון. החובות האחרים שנוצרו לי נוצרו לי כתוצאה ממה שנעשה לי במעון ראש הממשלה, זה מפורט בתצהיר שלי." בהמשך שאלה עו"ד מי מממן את שכר עורכות הדין של נפתלי – שאלה שקוממה את עו"ד לנדאו, שסירבה שנפתלי ישיב לשאלה. "אלה שאלות שנוגעות לפרטיות המשרד שלי". הפרקליטות עקצה בתגובה: "ולהוציא תצהיר ממשרד" בהתייחס לתצהיר שדלף ממשרדו של יוסי כהן. "הוא לא שילם אגורה" הצהירה לנדאו. עוד הוסיף נפתלי בפני השופטת כי "אני עובר דברים איומים. הייתה פריצה לביתי. מכפישים את משפחתי בהשמצות יום-יומיות".

    נציגת הפרקליטות הטיחה באב הבית לשעבר כי הוא הופרש משירותו ביחידה קרבית לאחר שירה בדודי מים במהלך מבצע חומת מגן. עוד אמרה נציגת הפרקליטות כי קיימות נגדו עדויות של עובדים לשעבר במעון על כך שהוא אדם אלים. בתגובה השיב נפתלי "האם נתתי מכות לעובדים בבית ראש הממשלה – אלה טענות של שני עובדים שפשוט לא קיבלו אותי כמנהל בכניסתי לתפקיד".

    אתה הצהרת שסיימת שתים עשרה שנות לימוד. ללמוד שלוש שנים באותה כיתה זה לא נקרא לסיים שתים עשרה שנות לימוד". המשיכה הפרקליטה להטיח בו. "לא סיימתי 12 שנות לימוד בכיתה י"ב נאלצתי לעזוב את הלימודים משום ששיחקתי כדורגל במכבי תל-אביב". השיב נפתלי להגנתו.

    שאלות הנציגה הציתו צעקות ומהומה באולם בית המשפט, אך היא המשיכה ושאלה "האם הצבא לא רצה שתשתתף במבצע עופרת יצוקה? בתגובה לשאלה זו, עצרה השופטת דיתה ברוזינין את הדיון והכתיבה החלטה לפרוטוקול: "לצערי הרב, חקירתו של התובע פונה לנושאים שאין להם כל רלוונטיות להליך המתנהל בפנינו ולשאלות השנויות במחלוקת בין הצדדים תוך פגיעה בלתי מידתית בצנעת הפרט של התובע. התובע הוא זה שהגיש את התביעה ואמור לצפות לשאלות חודרניות, אך השאלות עתה לא רק שאינן מקדמות את שאלת התביעה אלא שהן פונות לנתיבים שונים תמוהים ביותר שלא ברור מדוע נשאלו". למבוכת הפרקליטות.

    בהמשך שאלה נציגת הפרקליטות את נפתלי אודות הנעשה במכוון: "האם זרקת אוכל שהיא הכינה?" נפתלי השיב "מעולם לא זרקתי אוכל. יש אנשים שצריכים אוכל במדינת ישראל. לזכותה של הגברת נתניהו יאמר שהיא תמיד אמרה שלא זורקים אוכל במעון ראש הממשלה". מה עשית אפוא עם האוכל של עופרה שמעון, ששרה נתניהו לא רצתה? "הילדים היו אוכלים. ראש הממשלה היה אוכל. יוסי כהן היה אוכל", השיב נפתלי.

    לטענת מני נפתלי היחס "המזלזל" לכאורה שקיבל ממנה, החל יום אחד, כאשר רני שי התקשר לבית ראש הממשלה. "אמרתי לו שגברת נתניהו אוכלת. הוא אמר שיתקשר מאוחר יותר. היא שאלה מי היה בטלפון ואז אמרה לי 'איך אתה מעז להוציא חומר כל כך רגיש כמו העובדה שאני אוכלת?!'" מאז, לטענת נפתלי, היחס רק הלך והידרדר. "אני סבלתי מאוד. אני איש חזק", אמר תוך שהוא מסתייג באומרו כי "יש עובדים שסבלו הרבה יותר ממני".

    בשבוע שעבר הגישה פרקליטות המדינה את תצהיר רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בתצהיר מכחישה נתניהו מכל וכל את טענותיו של נפתלי, שאמר כי סבל מיחס בלתי ראוי במהלך תקופת עבודתו.

    נתניהו הסבירה כי בניגוד לטענותיו של נפתלי, הוא זה שהפציר בבני הזוג להעסיקו כאב הבית במעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים. "תחילה דחיתי את בקשתו של התובע משום שהתעוררו בלבי ספקות באשר למידת התאמתו לתפקיד", טענה רעיית ראש הממשלה. "אך לצערי הלכתי שולל אחר הבטחותיו והפצרותיו הרבות של התובע".

    לטענת נתניהו, לפני עבודתו במעון הרשמי, הועסק נפתלי ביחידת האבטחה "מגן", אך עבודתו שם הופסקה בעקבות עימות מילולי ופיזי עם מאבטח אחר. "אילו הייתי מודעת לכך שהתובע סולק מתפקידו ביחידת האבטחה עקב מעורבותו בסכסוך אלים מילולי וגופני, לא הייתי מעוניינת במינויו לתפקיד אב הבית", אמרה רעיית ראש הממשלה.

    במשפחת נתניהו הגיבו להאשמותיו של נפתלי בהודעה לתקשורת: "השקרים, ההכפשות וההשמצות חסרות השחר שמספר מני נפתלי בבית המשפט על רעיית ראש הממשלה – שאינה נתבעת כלל על ידו – הם שערורייה, לא פחות מזה. נפתלי מנצל את העובדה שאי אפשר לתבוע אותו על דברי דיבה ולשון הרע הנאמרים מעל דוכן העדים, והוא ממשיך במסע ההשחרה של הגברת נתניהו, הכול במטרה להוציא מהמדינה כספים שלא כדין ולפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו. הציבור הישראלי כבר הביע שאט נפש מהתנהלות בוטה, אלימה ובלתי מוסרית זו. לאחר שהאמת תתברר בבית המשפט – יתגלו כל טענותיו כעורבא פרח".

    בעקבות התארכות עדותו של נפתלי. עדותה של שרה נתניהו נדחתה והיא לא הוצרכה להגיע לבית הדין.

    היא צפויה להעיד בפני בית הדין לעבודה, בתאריך עשרה במאי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נפתלי אתה איש נמוך רמה, מחטתן וזבלן… גועל נפש