הפלג הירושלמי: "למרות 'ההבנות' נמשיך במאבק הגיוס"

    דוד לזר 2 Comment on הפלג הירושלמי: "למרות 'ההבנות' נמשיך במאבק הגיוס"
    13:55
    23.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on "צום מוזיקלי": תמר אנטון ויפוש ברכהן התארחו ב'אשת חיל'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שלישי) פורסם בכלי התקשורת על 'הבנות' כביכול בשם גורמים צבאיים בענין גיוס החרדים לצה"ל, שעל פיהם יונחו כללים חדשים בעת התייצבות בני הישיבות בלשכות הגיוס, ובין היתר פורסם כי על פי ההבנות – באזור בני הישיבות לא יהיו חיילות כלל, וזאת במטרה לנסות לחבר את המגזר החרדי לצה"ל.

    'הפלג הירושלמי' לא אהב את הפרסום, והוא מגיב הבוקר בחריפות כי "לא יאומן ששוב גורמים צבאיים מוכרים לציבור את אותו 'לוקש',  ושוב נמצאים כאלו שיקנו אותו".

    בהודעה נאמר כי "ההתנגדות להתייצבות בלשכות הגיוס השונות ממשיכה ללא שינוי, אנו דורשים את ביטול גזירת הגיוס ולא 'הבנות' עם לשכת הגיוס".

    לדבריהם, "מאז שבטל הדיחוי החוקי של בני הישיבות ע"י בג"ץ, לפני כשנתיים וחצי, הורו רבים מגדולי ראשי הישיבות, ובראשם מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א, כי אין להתייצב בלשכות הגיוס כלל, מכיוון שעצם התייצבות בלשכת הגיוס כאשר אין מעמד חוקי לפטור של בני הישיבות, משמעה שיתוף פעולה עם גיוס בני הישיבות, והבעת הסכמה לתהליכי השלטון".

    בהמשך ההודעה נאמר כי "לאחר מכן, לפני כשנה, כאשר עמדה להחקק בכנסת גזירת הגיוס, התכנסו שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה (בתאריך ז' אדר תשע"ד), והחליטו כי אם אכן יחוקק החוק במתכונת בה הוא הוצע, יתכנסו שוב לדון האם עצם ההתייצבות בלשכת הגיוס מותרת. לא דובר על בעיה רוחנית בלשכות הגיוס, אלא על עצם ההתייצבות בלשכות הגיוס תוך שיתוף פעולה עם הגזירה הנוראה. מאז לא התקיים כינוס נוסף, ובמקביל הורו כבר רבים מגדולי ישראל בצורה נחרצת שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס".

    "והנה, במשך השנה האחרונה, הוציאו גורמי הצבא השונים כבר כמה וכמה פעמים הודעות לתקשורת, ש'הנה הציבור החרדי חוזר להתייצב', ו'כבר סידרנו את הכל', ולמרות שההודעות האלו מתבדות שוב ושוב, נראה כי גורמי הצבא ממשיכים למכור את אותו ה'לוקש' – וכנראה ישנם כאלו שגם 'קונים' אותו שוב ושוב".

    כמו"כ, הם מבקשים להזכיר את דבריו של הגאון רבי שמואל אויערבאך שליט"א שאסר את ההתייצבות לצה"ל ואמר בעבר כי "כל התייצבות בכל צורה שהיא זה כניעה, ומשמעותה שאנחנו מוסרים את עצמנו לחוק, ולמה שהם רוצים, השם ישמרנו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ברגע שהם יודו שהכל בסדר עם הגיוס הם יסגרו את העיתון!!!
      אז עדיף לא להודות כי פרנסה מנלן?

    2. 1

      "אם הרשעות והטמטום היו מחלה כואבת כל ימיהם היו העציצים בגבס"