ראש הממשלה: "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל"

    גואל ועקנין 1 Comment on ראש הממשלה: "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל"
    13:55
    23.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on "צום מוזיקלי": תמר אנטון ויפוש ברכהן התארחו ב'אשת חיל'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (חמישי) את החלטת ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני להפסיק את עבודתם של הפועלים הערבים בעיר.

    נתניהו אמר כי "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם. רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, ומי שמפר את החוק – אנו פועלים נגדו בנחישות ובתקיפות".

    עוד אמר ראש הממשלה כי "מסגרת הצעת חוק הלאום שאני מביא לממשלה ביום ראשון, נבצר את השוויון המלא בפני החוק של כל אזרח ללא הבדל דת, גזע ומין לצד הבטחת זהותה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי – אין סתירה בין הדברים ולא אאפשר חתירה תחת שני עקרונות יסוד אלה".

    נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הגיב גם הוא בחומרה ואמר כי "התגייסות המערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, כנגד ההחלטה להגביל העסקת ערבים באשקלון, היא מסר נחוש כלפי עצמנו וכלפי העולם כולו, כי השילוב בין מדינה יהודית ומדינה דמוקרטית הוא חלק בלתי נפרד מזהותנו כישראלים. זוהי הוכחה אמתית לכך שגם תחת טרור רצחני, איננו מתפשרים על ערכינו החשובים ביותר, אלו המאפשרים לנו לחיות כאן".

    שרת המשפטים ציפי לבני ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבדוק את התנהלות העירייה, וגם שר הפנים, גלעד ארדן, הורה לגורמים המקצועיים במשרד הפנים לבדוק את חוקיות ההוראה של שמעוני.

    שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס אף הוא לנושא ואמר כי "הקריאות היום לא להעסיק ערבים במדינת ישראל זה גזענות. זו כניעה לטרור, מפני שאנחנו מפקירים את חיינו ואת היום יום שלנו בידי הגורמים הקיצוניים במקום לתמוך בדו-קיום. רוב מוחלט של ערביי ישראל חיים איתנו בדו-קיום ואנחנו לא צריכים להעליב אותם ולנהוג באופן כזה. זה בלתי מקובל, זה בלתי נסבל וזה לא יהיה.

    גם שר הכלכלה נפתלי בנט אמר כי למרות ש"אנחנו עוברים תקופה לא קלה, צריך לדעת ש-99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל. יש מיעוט קטן מאד שפועל נגד  מדינת ישראל".

    "לכן, המדיניות של ממשלת ומדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים, יד מחבקת לנאמנים. את הקו התקיף בקבינט אני מוביל נגד המחבלים, אנחנו יוצאים ביממה הזו בשורת מאמצים חדשים לאור המצב הביטחוני. אך בזרוע השנייה שלי כשר הכלכלה אני לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע, דבר כזה לא יקרה במדינת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הבוקר (חמישי) ברחוב יפו בירושלים, תקפה אשה ערבייה באלימות – אשה יהודית שהלכה לעבודתה. אם לכלנו היו שומרים צמודים כמו לביבי, לא היינו מפטרים את הערבים…