"אין לנו שותפויות אמת – יש לנו אינטרסים ועליהם אנחנו נעמוד"

    אבי יעקב No Comments on "אין לנו שותפויות אמת – יש לנו אינטרסים ועליהם אנחנו נעמוד"
    12:48
    23.05.24
    אתר קול חי No Comments on פפסי זירו במראה חדש מרענן ותוסס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות נציגי רשויות חרדיות משתתפים בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי. במהלך הדיונים התכנסו הבוקר לפאנל בנושא השלטון המקומי והשלטון המרכזי – יחסי גומלין בין ממשל לפוליטיקה.

    להלן הציטוטים הנבחרים מהכנס הארצי מהשעה האחרונה בבית הארחה בניר עציון. בהנחיית אבי רוזן – יום ליום.

    מ"מ ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין:
    אנו תקווה שבני ברק תוביל ביציבות כלכלית, יש תוכניות רחבות היקף, כמו נושא תחבורה שמנסים בשלטון המקומי להכתיב לנו מה טוב לנו, הם עדיין לא יצאו מהמסגרת שאנחנו יודעים מה טוב לנו ומה אנחנו צריכים עבורנו.
    אנחנו רוצים להיות מאוזנים אך אנחנו גם מבקשים מהגורמים בשלטון המרכזי לא לתקוע מקלות בגלגלים, יש לנו אנשים מוכשרים וטובים מהנדסים גזברים וחברי עירייה שאין דומה להם במגזר הכללי, ולכן אנו מבקשים אל תפריעו לנו להתפתח.

    חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס:
    הרשויות החרדיות נותנות לתלמיד ולתרבות ולחינוך הרבה פחות מרשות חילונית, ברמת גן מוציאה העירייה 6000 ש"ח לתלמיד לשנה וברשות חרדית 150 ש"ח, אבל הבעיה המרכזית היא במערכת מיסוי לא נכונה.
    אני בשלטון המקומי כבר 24 שנים, ואני חושב כשמסתכלים על המשתתפים אנחנו מבינים שיש מקום לכוחות צעירים.
    אין לנו שום שותפות עם אף מפלגה, אין לנו שותפויות אמת – יש לנו אינטרסים ועליהם אנחנו נעמוד.

    חבר הכנסת דוד אזולאי:
    חברי מועצות בעירייה צריכים לדעת שהם נבחרים בדיוק כמו ראשי ערים.
    יש לי הערכה רבה לשלטון המקומי, אני נלחם עבורם ואני סבור שהם עושים עבודה טובה והם הוכיחו את עצמם בימי המלחמה עוד בטרם שקיבלו החלטה בממשלה מה לעשות, והשלטון המקומי החל לפעול עוד לפני השלטון המרכזי במענה לאזרחי העיר.
    בדרך כלל מניחים את התקציב לשבועיים, חברי הכנסת לומדים אותו ואחרי זה מעבירים אותו בוועדה. מה שנעשה הפעם זה דבר שלא יעשה, התקציב הונח שעתיים לפני על שולחנם של חברי הכנסת ואף אחד לא יכול היה להיערך לזה. ומי שהצביע לא ידע עבור מה הוא מצביע.
    שחוק ההסדרים הובא כמקשה אחת יחד עם חוק התקציב ויעבור לוועדת הכספים שם הוא יעבור בקלות כולל את כל הגזירות ללא דיון ענייני.

    מוזס פינדרוס רובינשטיין אזולאי פרוש צילום אהרן לייבוביץ
    חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס:
    הצעתי בעבר הצעת חוק שלא יצניחו מועמדים לרשויות מערים אחרות. אני חושב שיש בערים שלנו אנשים מספיק מוכשרים ואין צורך לייבא מבחוץ. אבל ברגע שגדולי ישראל ביקשו ממני להוריד את זה בגלל שקמו מתנגדים אז ההצעה נגנזה.
    היחס שהיה בין משרד החינוך למוסדות החרדים הוא מהטובים שהיו, אך במצב היום תקועים מאות תיקים, והמצב הוא קטסטרופלי.
    דיברתי הלילה עם אחד משרי הליכוד הפעילים יותר ושאלתי אותו האם הם מוכנים לתקן את חוק נהרי, להשיב את קצבאות הילדים. הוא עונה לי 'אנחנו נבנה את לפיד ?'

    יו"ר הפאנל ראש עיריית אלעד ישראל פרוש:
    העסקנים בציבור החרדי הם דומיננטיים והם יודעים לבקש את המגיע להם, ואם אנחנו נדע ללחום שכל חבר עירייה יקבל שכר ואף להוריד מהשכר של ראשי העיר ולהשוות את מעמדם לחברי המועצה אז הם יקבלו את זה.
    אם כל חבר עירייה לוקח את התיק שלו ויעשה את המקסימום מול משרדי הממשלה ויביא תקציבים אז מגיע לו לקבל שכר עבור עבודתו.

    מנחה הפאנל – אבי רוזן: האם צריך לתת לצעירים הזדמנות להיכנס למועצות, אנרגטיים ונטולי ניסיון או להשאיר למבוגרים המנוסים?

    ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול:
    כל מקרה הוא לגופו, במקום קלאסי – לדעתי חבר מועצה לא יכול לכהן למעלה מ-3 קדנציות, לגבי ראש עיר לא טוב לכהן פחות משתי קדנציות ולא טוב לכהן יותר משתי קדנציות ואני אומר את זה כראש עיר בקדנציה השנייה שלו.



    0 תגובות