עם הספר • 28% מסך הספרים החדשים בשנה החולפת – במגזר הדתי חרדי

    אבי יעקב No Comments on עם הספר • 28% מסך הספרים החדשים בשנה החולפת – במגזר הדתי חרדי
    13:01
    23.05.24
    אתר קול חי No Comments on שמחה מושלמת ואנרגטית עם XL משקה האנרגיה האהוב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות החדירה המהירה של מכשירי הטאבלט האלקטרוניים התופסים יותר ויותר מהזמן הפנוי, 'עם הספר' ממשיך ליהנות מקריאת ספרים. מסקירה ענפית שערכה חברת המידע העסקי BdiCoface עולה כי ענף הספרים גלגל בשנה החולפת הכנסות של 909 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), לאחר צמיחה של 3%. בתקופה זו רכשו הישראלים 18.2 מיליון ספרים.

    בנוסף, באותה התקופה הסתכמה ההוצאה לצריכה פרטית בישראל על , עיתונים, פרסומים אחרים, וצורכי כתיבה בכ- 2.7 מיליארד שקל, עלייה חדה יחסית של 12% לעומת השנה הקודמת.

    מסקירת BdiCoface עולה כי בישראל יצאו לאור 7,863 ספרים חדשים בשנה החולפת, גידול של כ-5% בהשוואה למספר הספרים שהוצאו לאור בשנה הקודמת.

    עוד עולה מהבדיקה כי בישראל רשומים כ-1,694 גופים המוציאים בין היתר, ספרי קריאה, עיון, דת, לימוד, מדריכי טיולים, כתבי עת וכו'.

    צומת ספרים וסטימצקי חולשות על 77% מהשוק
    מהסקירה של BdiCoface עולה כי הכנסותיהן של הרשתות הגדולות בענף, "צומת ספרים" ו"סטימצקי", נאמדות בכ-700 מיליון שקל, כ-77% מסך הכנסות הענף. סך הכנסות הענף ממכירת ספרי קריאה ועיון (זאת בהשוואה לספרי ילידים ונוער, בישול ואפייה ואחרים) מסתכמות בכ-464 מיליון שקל, נתח כספי של כ-51% מסך הכנסות ענף הספרים.

    הקוראים בגילאי 41-65 היוו נתח כמותי של למעלה משליש מהספרים שנמכרו בשנה זו, 6.6 מיליון ספרים.

    מספר חנויות הספרים המתמחות מסתכם בכ-450, מתוכן כ-250 סניפי רשתות, כ-56% מסך החנויות המתמחות בשיווק ספרים בענף. מספר סניפי הרשתות באזור המרכז מסתכם בכ-130 סניפים, כ-52% מסך סניפי הרשתות בישראל.

    91% מסך הספרים היוצאים לאור בשנה הם בעברית (כ-7,155 ספרים בשנה). מספר הספרים החדשים שיצאו לאור על ידי הוצאות מסחריות בשנה החולפת (בהשוואה להוצאות פרטיות, גופים וארגונים, פרסומים ממשלתיים ומוסדות להשכלה גבוהה) הסתכם ב- 4,718 ספרים, והיווה נתח כמותי של כ-60% מסך הספרים החדשים שיצאו לאור.

    מספר הספרים שיצאו לאור על ידי המגזר הדתי והחרדי (בהשוואה להוצאות מהמגזר החילוני והממשלתי) עמד על כ-2,202 ספרים, אשר היוו נתח כמותי של כ-28% מסך הספרים שיצאו לאור בשנה החולפת.

    בשנים האחרונות חווה קטגוריית ספרות הילדים והנוער עדנה מחודשת כאשר יותר ויותר ספרים יוצאים עבור הקהל הצעיר. לאחר שבשנת 2012 נרשם גידול של כ-27% בקטגוריה זו, בשנת 2013 צוין גידול צנוע יותר של כ-5% במספר הספרים.



    0 תגובות