1 מכל 7 ישראלים צפוי לחרוג ממסגרת האשראי בבנק

    שלמה בן יוסף No Comments on 1 מכל 7 ישראלים צפוי לחרוג ממסגרת האשראי בבנק
    23:31
    08.06.24
    חדשות קול חי No Comments on ההסתערות, החילוץ וההודעה המרגשת | כך התנהל "מבצע ארנון"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1 מכל 7 ישראלים צפוי לחרוג ממסגרת האשראי ולהתקשות בהחזר תשלומי המשכנתה בחודש הקרוב. כך עלה מבדיקה שנערכה ע"י החטיבה הכלכלית של גיאוקרטוגרפיה. המצב בדרום חמור עוד יותר: 33% מתושבי הדרום צופים כי יאלצו לחרוג ממסגרת האשראי כתוצאה מהמצב הכלכלי בעקבות הלחימה. מקרב מי שמשלמים משכנתה וגרים באזור הדרום, למעלה מ-28% צופים קשיים בהחזר החודשי. לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות המדינה ביצעה צעדים קטנים מאד ורק על מנת להקל על נוטלי המשכנתאות לזכאים. ולכן מדובר בצעדים שאינם מספקים. עו"ד גלעד נרקיס, מומחה להתמודדות מול הבנקים, מזהיר כי לחריגה ממסגרת האשראי וכתוצאה מכך לאי כיבוד התחייבויות וצ'קים עלולות להיות השלכות ארוכות טווח אולם ניתן למנוע מצב זה בהתנהלות נכונה.


    בדרום חורגים הכי הרבה – בשרון חורגים בסכומים הכי גבוהים

    מהבדיקה שנערכה השבוע עולה כי כ-13.5% מבעלי הדעה בקרב הציבור טענו כי "בשל המצב הביטחוני הם חורגים או צופים חריגה ממסגרת האשראי בבנק". באזור הדרום צפוי שכ-33% ממשקי הבית כי יחרגו ממסגרת האשראי לעומת רק כ-5% מתושבי הצפון וכ-12% מתושבי המרכז.

    החריגה הממוצעת ממסגרת האשראי צפויה לעלות על 4,500 ש"ח כאשר היא תהיה נמוכה דווקא בקרב תושבי הדרום. החריגה מהמסגרת בקרב תושבי הדרום צפויה לעמוד, בממוצע, על כ- 2,830 ש"ח. זאת לעומת חריגה ממוצעת של כ- 8,330 ש"ח באזור השרון, כ- 5,350 ש"ח בממוצע באזור המרכז וכ-5,300 ש"ח בממוצע באזור ירושלים.

    יצויין כי החריגה ממסגרת האשראי לא מאפיינת רק את השכבות הנמוכות והיא נחלקת בצורה שווה בין כל שכבות האוכלוסייה, אולם בקרב אלה שהכנסתם נמוכה מהמוצע החריגה צפויה לעמוד על כ-4,870 ₪ ואילו בקרב בעלי ההכנסה הממוצעת החריגה תעמוד על כ-4,560 ש"ח. החריגה בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה תעמוד על למעלה מ-5,600 ש"ח.

    חשוב לציין כי רק 10% מהנשים צופות חריגה מהמסגרת, לעומת כ-17% מהגברים שצופים זאת.

    עו"ד גלעד נרקיס, המתמחה בהתמודדות של עסקים ופרטיים מול המערכת הבנקאית, אומר כי להשלכות חריגה ממסגרת האשראי ואי כיבוד התחייבויות כלכליות עלולות להיות השלכות ארוכות טווח ונזקים כמו הגבלת החשבון שיהיה קשה להשתחרר מהם גם כשהמצב הכלכלי יחזור לקדמותו, אולם ניתן להיערך לכך מראש ולמנוע זאת. "לבעלי חשבונות שנקלעו לקשיים עקב המצב או לאלו שיש הלוואות או המחאות שאמורות להיפרע בימים הקרובים מומלץ לפנות מיוזמתם לבנק, בטרם החריגה מהמסגרת או מועד פרעון ההמחאה. יש להסביר לבנקאי את ההקשר וההשפעה של המצב על חשבון הבנק, ולבקש דחייה במועד הפירעון של ההמחאות או ההלוואות. מומלץ לרשום בכתב את הבקשה ואת ההבנה עם הבנקאי ולא להסתפק בהסכמה שבעל פה. בכל בנק יש גורם ממונה על פדיון ההמחאות, ומכתבים מסודרים ומתויקים מראש יכולים לסייע לו לבוא לקראת האזרח ולהתחשב בו. המכתב שנשלח מהווה אסמכתא גם במקרה שיש צורך בסיוע רטרואקטיבי".



    0 תגובות