סטודנטים משתמטים לא יקבלו הטבות

    שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה No Comments on סטודנטים משתמטים לא יקבלו הטבות
    20:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on הבחירות לרבנות הראשית: בנים ממשיכים ודילים פוליטיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר אישרה ועדת הכספים ברוב מוחלט את חוק המשתמטים של ח"כ יוני שטבון לקריאה ראשונה, והחוק יובא ככל הנראה כבר בשבוע הבא לאישור במליאה. ההצעה היא למעשה תיקון לחוק המועצה להשכלה גבוהה, ומבקשת לשלול הטבות מסטודנטים משתמטים ועריקים. כאשר סטודנט משתמט, על פי הגדרות הצבא המעוגנות בהצעה, הוא מי שכלל לא ניגש לשירות ועריק הוא הנעדר משירות למעלה מעשרים יום ברצף. על פי נתוני הצבא, שהוצגו בדיון הוועדה, מידי שנה ישנם שלושת אלפים משתמטים וחמשת אלפים עריקים. "בזמן שטובי בנינו לוחמים כעת בסיג'עייה ובית חנון ומחרפים נפשם להגנה על המדינה, ישנם אלפי משתמטים ועריקים", אמר ח"כ שטבון יוזם ההצעה, "אנו מוכרחים להילחם בכל דרך בתופעה הלא מוסרית הזו, זה נכון בכל זמן ובוודאי בעת הזאת".

    על פי המצב הנוהג כיום, כל סטודנט הלומד במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים מקופת המדינה, זכאי ליהנות (ובלבד שעומד בקריטריונים הנדרשים) משורה ארוכה של מלגות שמקורן בקופת המדינה לרבות מלגת פר"ח, מלגת משרד החינוך, מלגות סיוע לסטודנטים ממעמדות סוציו אקונומיים נמוכים, מלגות מחקר וסיוע לדוקטורנטים. לפי הצעת ח"כ שטבון, כספי הסיוע המוענקים מהמדינה לסטודנטים יישללו מסטודנטים משתמטים ועריקים.

    ח"כ יוני שטבון, יוזם ההצעה: "החוק ישים סוף להפקר, יש לנו חובה מוסרית לעצור את הפארסה הזאת. לא יעלה על הדעת שמשתמטים יקבלו פרס מהמדינה, בוודאי לא בעת שאחיהם מחרפים נפשם בחזית. מפרי חוק צריך להוקיע, לא להוקיר. אני מברך את חברי ועדת הכספים על ההחלטה הצודקת לאשר את ההצעה".



    0 תגובות