נציגים מעשר ישיבות תיכוניות הגיעו ליום לימוד עם "עולמות"

אבי יעקב No Comments on נציגים מעשר ישיבות תיכוניות הגיעו ליום לימוד עם "עולמות"
18:27
30.04.24
איתי גדסי No Comments on איזנקוט מאשים: "חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מיזם "עולמות" הולך ומתרחב: אתמול, השתתפו מאות תלמידי ישיבות תיכוניות ביום לימוד לעומקה של סוגיה במסגרת "עולמות". המיזם שהחל אשתקד במספר ישיבות תיכוניות מצומצם, מקיף נבחרת חלוץ יוקרתית של עמלים בתורה מעילית הישיבות התיכוניות בארץ. כיום, זוכה המיזם להצלחה מסחררת בקרב צעירי הישיבות התיכוניות. ארבע ישיבות נוספות הצטרפו בשנה האחרונה למיזם, וכעת כבר מונה עשר ישיבות תיכוניות.

חוברות עולמות הן שיעורים בשלל סוגיות תלמודיות, יום הלימוד היום הוא חלק ממיזם ראשוני מסוגו וייחודי, המשותף לישיבת 'תורה בציון' ותכנית שיעורי 'עולמות', המיועדת למסירת שיעורים בקבוצות לימוד מתוך דפי מקורות, ודפי עזר להכנת השיעור, במגוון סוגיות הלכתיות ובירורי מנהגים. ישיבת תורה בציון הירושלמית על מאה תלמידיה, ארחה בהיכלה את התלמידים, נציגי עשר הישיבות התיכוניות. בני הישיבה והאברכים ניהלו את קבוצות הלימוד וליוו את הצעירים בסוגיה.

את יום הלימוד פתח ראש ישיבת 'תורה בציון', הגאון הרב נחום נרי-ה שליט"א, בשיעור בנושא שהקיף את כלל היום – "כוונה בתפילה". הרב מסר את שיעורו העיוני בצורך בכוונת התפילה להלכה, ותיבל את השיעור בדברי הגות ומחשבה. ראש הישיבה המתיק באוזני הצעירים את חדוות הלימוד. כמקובל בימי "עולמות", תחילה הכינו התלמידים בחברותא את חוברת המקורות, לאחר השיעור התכנסו שוב התלמידים יחד עם רבני ואברכים על מנת לחזור על השיעור ולהכין את השיעור הבא.

את השיעור הבא מסר הגאון הרב אשר וויס שליט"א גם הוא סביב נושא כוונת התפילה. "הדבר הכי חשוב כעת" הפציר הרב בתלמידים, "זה לנהוג כבוד זה בזה, ובפרט בבית המדרש. הנה אני עם כיפה שחורה, ואתם עם כיפות לבנות והכי חשוב: כולנו יחד לומדים ומשתעשעים בתורה…". תלמידי הישיבות היו מרותקים, גילו עניין רב והשתתפו בשיעור באופן פעיל.

הרב יעקב זילברליכט שליט"א, ראש תכנית עולמות ועורך השיעורים, ליווה את התלמידים הצעירים ביום הלימוד, הביע סיפוק רב מהתרחבות הישיבות. הרב זילברליכט הוסיף כי בעולמות ימשיכו לפעול כדי שתלמידי ישיבות תיכוניות ולומדים נוספים יצטרפו למעגל אלפי הלומדים שגילו את שיעורי התורה וההלכה בסוגיות האקטואליות בעולמות, ויהפכו חלק מעולם לימוד התורה בעיון.

תכנית עולמות פועלת השנה בישיבה לצעירים בירושלים, ישיבת תורה ומדע שע"י מכון לב בירושלים, ישיבת דרך חיים בשעלבים, ישיבת הליכות עולם בקרני שומרון, ישיבת נחלת ישראל בכפר חסידים, הישיבה התיכונית באלון מורה, הישיבה במעלה חבר, ישיבת בני צבי בבית אל, ישיבת אורות הזורעים, ישיבת אהל שלמה בבאר שבע, ישיבת בני יששכר בבאר גנים, ובישיבה התיכונית במצפה רמון.

IMG_20140513_111735

צילום דוד דביר בחורי ישיבה תורה לימוד

צילום דוד דביר בחורי ישיבה תורה לימוד



0 תגובות