לוחם צה"ל נפל בצפון הרצועה; שיגורים לצפון ולדרום | חדשות החג

    אתר קול חי No Comments on לוחם צה"ל נפל בצפון הרצועה; שיגורים לצפון ולדרום | חדשות החג

    חדשות החג: רס״ל (מיל') סאלם אלכרישאת ז"ל בן 42, מאבו רובייעה, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה | אזעקות הופעלו הבוקר בשדרות ובעוטף עזה | שני חיסולים של מפקדים בחזבאללה ביממה האחרונה | אזעקות רבות בצפון, כולל בעכו, נהריה והקריות | דובר צה״ל בערבית קרא לכל האזרחים העזתים שנמצאים באזור בית לאהיה בצפון הרצועה, להתפנות מיד מהאזור | וול סטריט ג'ורנל: צה"ל נערך למבצע צבאי ברפיח. מבצע הפינוי יקח שבועיים-שלושה, והלחימה עצמה תימשך 6 שבועות לפחות

    שיגור טילים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חדשות החג:

    הותר לפרסום: רס״ל (מיל') סאלם אלכרישאת ז"ל בן 42, מאבו רובייעה, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

    רס"ל (במיל') סאלם אלכרישאת ז"ל. באדיבות דובר צה"ל

    צבע אדום הופעל הבוקר בשדרות: 4 רקטות שוגרו לעבר העיר ויורטו בהצלחה, הרקטות שוגרו מצפון הרצועה. צה״ל עדכן במקביל כי הושמדו הלילה שתי עמדות שיגור שמוקמו בדרום רצועת עזה והיו טעונות, הותקפו לפני ביצוע שיגורים לשטח הארץ. במקביל נמשכות ההתקפות של חטיבת הנח״ל במרחב המסדרון במרכז הרצועה, מספר מחבלים חוסלו בירי צלפים.

    בנוסף, בפעם השנייה בבוקר החג נשמע צבע אדום בעוטף עזה. האזעקה הופעלה בזיקים, 2 רקטות שוגרו – אחת יורטה ואחת נפלה בשטח הרצועה. גם הפעם שוגרו מצפון הרצועה.

    שני חיסולים של מפקדים בחזבאללה ביממה האחרונה: אתמול בערב בכפר ארזון בדרום לבנון חוסל מחמד חליל עטייה, מפקד במערך האווירי של כוח רדוואן של חזבאללה. הבוקר בכפר עדלון בין צור לצידון חוסל חסן עזקול, בכיר במערך ההגנה האווירית של חזבאללה. הוא חוסל בתקיפת רכבו מהאוויר. שני החיסולים מגיעים לאחר שחזבאללה הפיל בסוף השבוע כטב״ם של צה״ל מסוג זיק.

    צילום: דובר צה"ל

    היום נשמעו אזעקות רבות בצפון, כולל בעכו, נהריה והקריות. מדובר היה על 3 כטב"מים של חיזבאללה שיורטו בהצלחה בשטח ישראל – בחסדי שמיים ללא נפגעים. חזבאללה נטל אחריות וטען שהם כוונו אל מפקדת חטיבת גולני ויחידת אגוז במחנה שרגא (ליד לוחמי הגטאות), ושהמתקפה בוצעה בתגובה על החיסול הבוקר של בכיר מערך ההגנה האווירית של הארגון. לאחר מתקפת הכטב״מים של חזבאללה באזור עכו – צה״ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון.

    לאחר ירי הרקטות הבוקר מצפון הרצועה לעבר שדרות ויישובי צפון העוטף – דובר צה״ל בערבית קורא לכל האזרחים העזתים שנמצאים באזור בית לאהיה בצפון הרצועה, להתפנות מיד מהאזור. בהודעת דובר צה״ל בערבית נכתב: ״אתם נמצאים באזור לחימה מסוכן. צה״ל יפעל בעוצמה רבה נגד תשתיות טרור וגורמים מסוכנים באזור. למען ביטחונכם – עזבו את האזור מיד״. תיעוד מהאזור הראה שאכן תושבים רבים עזבו.

    אחרי חודשיים בהם לא נפגשו: פגישת עידכון ביטחוני בין נתניהו ללפיד נקבעה למחר. הנוהל קובע שעל ראש הממשלה לקיים פגישת עדכון עם ראש האופוזיציה אחת לחודש.

    ראש הממשלה ורעייתו אירחו חיילים וחיילות בודדים בסדר הפסח. בסדר הושאר כיסא ריק ועליו תמונות של כל 133 החטופים והחטופות שעדיין נמצאים בשבי חמאס.

    ביידן בהשוואה מקוממת, ובתגובה פושרת על ההפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה: "מגנה את ההפגנות האנטישמיות, ומגנה גם את מי שלא מבין מה קורה עם הפלסטינים".

    וול סטריט ג'ורנל: צה"ל נערך למבצע צבאי ברפיח. מבצע הפינוי יקח שבועיים-שלושה, והלחימה עצמה תימשך 6 שבועות לפחות. לפי הדיווח, הפליטים יועברו מרפיח לח'אן יונס, שם יוענק להם מזון וטיפול רפואי.

    מלזיה: 10 בני אדם נהרגו בהתנגשות והתרסקות שני מסוקים בהכנות למצעד צבאי של כוחות הצי.

    ליל הסדר: משפחה בת 8 נפשות חולצה על ידי כוחות חילוץ והצלה מדירה במבנה בוער ברחוב נחל אוריה בבית שמש. מחקירת נסיבות המקרה עולה כי חומר בערה שהונח סמוך לפלטת כיריים עם להבה גלויה התחמם במהלך הלילה עד שבער.

    דובר משרד החוץ הקטארי בהתייחסות לדיווח שהנהגת חמאס המדינית שוקלת לעזוב את קטאר: "כל עוד מאמצי התיווך של קטאר נמשכים, אין הצדקה לסיים את הנוכחות של חמאס במדינה". גם נשיא טורקיה ארדואן הגיב וטען כי "לא מאמין" שיעזבו את קטאר.

    נשיא איראן ראיסי: אם ישראל תתקוף בשטחה של איראן הנסיבות "ישתנו לחלוטין". שר החוץ של איראן עבדאללהיאן מתח ביקורת על החלטת האיחוד האירופי להרחיב את הסנקציות על איראן, ועל כך שלא הוחלט להטיל סנקציות על ישראל בשל "רצח העם שהיא מבצעת נגד הפלסטינים".

    בעיראק מדווחים: הפיצוץ השבוע בבסיס של המיליציות הפרו-איראניות מדרום לבגדאד – כתוצאה מאחסנת טילים וחומרי נפץ. נשלל החשד שמטוסי קרב או כטב"מים זרים פעלו באותה עת במרחב.

    טראמפ על ההפגנות האנטישמיות בקמפוסים בארה"ב: "זו בושה, זה הכול על ביידן. הוא משדר את המסר הלא נכון, הוא מדבר בטון הלא נכון, הוא בוחר את המילים הלא נכונות, הוא לא יודע במי הוא תומך וזה בלאגן. הוא לא ידיד של ישראל".

    'כאן': לאחר הירי לשדרות – בצה"ל שוקלים תמרון קרקעי מצומצם בצפון הרצועה.



    0 תגובות