המלחמה נגמרה? נחשף: צה"ל מרחיב ומבסס אחיזתו ברצועה

    קובי פינקלר 1 Comment on המלחמה נגמרה? נחשף: צה"ל מרחיב ומבסס אחיזתו ברצועה

    צה״ל בונה וממסד את 'המסדרון' שמבתר את הרצועה ממזרח למערב: נבנו בסיסי מוצבים קדמיים, הוצבו תרני תצפית גבוהים שרואים למרחקים, וממנו יוצאים הכוחות להתקפות בצפון הרצועה ובמרכזה. בצה״ל אומרים: "המסדרון כאן כדי להישאר. זה מה שהכי כואב לחמאס במשא ומתן – שמחזיקים לו בשטח. זה כואב לאויב, וזה הישג מבצעי בלתי רגיל". במהלך הפעילות בעת האחרונה הורדו עוד 20,000 עזתים מהחלק הצפוני לדרומי

    צילום: דובר צה"ל
    17:01
    01.05.24
    צבי טסלר No Comments on זייברט שוב סוגר את בני ברק בלילות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעילות צה"ל ברצועה: בימים האחרונים פעל צה"ל תחת אוגדה 162 במרחב המסדרון המפריד בין צפון הרצועה לדרומה והשמיד 5 תוואי קרקע המחברים בין מחנה נוסיראת לבין העיר עזה. במהלך המבצע הושמדו 2 מפקדות וחוסלו 40 מחבלים.

    במהלך הפעילות של צה"ל במרחב נוסיראת הושמדו 2 פלוגות של החמאס הקשורות לאחד משני הגדודים של החמאס.

    בפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה מזהים בצה"ל אי רצון של מחבלי החמאס והג'יאהד להילחם.

    בצה״ל אומרים: "המסדרון כאן כדי להישאר. זה מאמץ צבאי של היאחזות בשטח וכיבוש מתמשך, וזה מה שהכי כואב לחמאס במשא ומתן – שמחזיקים לו בשטח. זה כואב לאויב, וזה הישג מבצעי בלתי רגיל".

    במהלך הפעילות בעת האחרונה הורדו עוד 20,000 עזתים מהחלק הצפוני לדרומי ולפי ההערכות המעודכנות הפעולות הללו יכולות להמשך גם כשנתיים אבל בעצימות נמוכה. בנוסף, תכלית הפעולה היתה להמשיך ולמנוע מעבר מהדרום לצפון.

    הכתב הצבאי דורון קדוש כותב כי מה שמעניין במבצע של צה״ל שהסתיים בנוסיראת הוא האופן שבו צה״ל בונה וממסד את 'המסדרון' – אותו מרחב של 7*7 ק״מ שמבתר את הרצועה לצפון ודרום, ומונע מהעזתים לחזור לצפון הרצועה.

    צה״ל מאותת שהוא כבש את השטח הזה ולא מתכוון לפנות אותו בקרוב: בונה בתוך המסדרון בסיסי מוצבים קדמיים, מציב בו תרני תצפית גבוהים שרואים למרחקים, ויוצא מתוך השטח להתקפות בצפון הרצועה ובמרכזה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה נגמרה?!?!מה נגמרה?!?
      לא החזירו עדיין את כלל החטופים!!!