הפתעה בבעלזא, נכד הרבי: "את הערבים כבר ניצחתם?"

נתי קאליש 6 Comment on הפתעה בבעלזא, נכד הרבי: "את הערבים כבר ניצחתם?"

עקב הגזירות על עולם התורה והישיבות הורה מרן האדמו"ר מבעלזא לקיים כינוס חריג בארה"ב בבית נגידי העם להקים קרן להצלת עולם התורה. הרה"ג ר' שלום רוקח נשא את המשא המרכזי והביא את דברי זקנו מרן האדמו"ר שליט"א

צילום: א.מ.ש
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

באופן פתאומי וחריג הורה מרן אדמו"ר מבעלזא השבוע לכנס אסיפת חירום בארה"ב, בעקבות פסיקת בג"צ על גזילת כבשת הרש של תלמידי הישיבות הק' ואברכי הכוללים. עם הפסיקה הפוגענית של הבג"צ כלפי לומדי התורה, הורו משרדי החינוך והדתות מיד לפקידים להפסיק להעביר את התמיכות לבחורי הישיבות ואברכי הכוללים, ובחודש האחרון אמנם קוצצו התקציבים מפת לחמם של האברכים והבחורים. מרנן ורבנן גדולי ישראל הגיבו בדאגה כנה ועמוקה לאור הגזירה החדשה שנחתה על עולם התורה.

אסיפת החירום נערכה השבוע בהשתתפות למעלה מ-30 בעלי בתים חשובים ונדיבים נכבדים ידועי שם בחצר הקודש בעלזא, כאשר כל אחד ואחד קיבלו שיחת טלפון אישית מהגבאי הרב מיכל פירר והמזכיר הרב משה רינגל לאור בקשתו האישית של האדמו"ר שישתתפו בכינוס החירום וישמעו את דבר הקודש היישר ממעונו של האדמו"ר בירושלים.

בכינוס החירום נשא דברים הרה"ג שלום רוקח נכדו בכורו של האדמו"ר, בדבריו אמר ש"המצב שאנו נמצאים כעת הינו מצב רגיש מאוד, כאשר השונאים הרשעים העומדים נגד עולם התורה והישיבות, אנו בטוחים וסמוכים שהכל מה שאנו קיימים פה באר"י זה בזכות כוחם של לומדי התורה, ובפרט בתקופה שאנחנו מצויים כעת בצרה ובשביה, זה הפתרון לקחת את בחורי הישיבות ואברכי הכולל ולצאת במלחמה נגדם? האם כבר ניצחתם את הערבים ימ"ש שלקחתם אותם בחזית?"

וכאן הרעיד את לב כל המשתתפים כאשר סיפר שבשבוע שעבר שהה אצל זקנו האדמו"ר ביחד עם מזכיר וועד החינוך הרב ישראל שטיינר, ושוחחו על איזה נושא חינוכי שלא קשור לתקציבים, ופתאום החל האדמו"ר להתבטא בכאב לבו 'מה הם רוצים מאברכי הכולל, מה הם רוצים מבחורי החמד', וראו במוחש איך שזה הולך בנפשו.

נציג בעלזא בכנסת ח"כ ישראל אייכלר אמר בדבריו שאנו עומדים בתקופה מורכבת כאשר נציגי הממשלה והחכי"ם אינם יכולים לפעול הרבה בנושא בגלל שהגזירה נובעת מפסיקת הבג"צ, אך בכל זאת אנחנו עושים הכל ככל שביכולתנו לבטל את רוע הגזירה.

הרב פנחס לרנר מנהל משרדי המרכז בארה"ב סיפר שהיה באר"י ונכנס לקו"פ באותו יום שהגיע הבשורה על הגזירה הנוראה וראה את הכאב שיוצא מדם לבו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, ובישר לכל הנוכחים והמשתתפים שהתוכנית הוא שלאחר חג הפסח ייצאו בקמפיין ענק ומורחב בקרב בני היהדות הנאמנה להשגת תקציב היעד לכסף שקיצצו מהאברכים והבחורים. וכאן ביקש באופן נחרץ שכל אחד ואחד יקבל על עצמו להשלים את הפער התקציבי של החודשיים האלו, ושיקבלו את הכסף שקיצצו עוד לפני חג הפסח. הנדיבים הודיעו מיד שכל אחד ואחד תורם סכום של לפחות 10000 דולר והוזילו זהב מכיסם והצליחו לכסות את ההפרש של החודשיים האלו.



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    לא הבנתי את ההיגיון. הרי רק בגלל שהצבא קטן מדי אנחנו לא הצלחנו עדיין לנצח את הערבים. יתגייסו נא אחינו הצדיקים ויעזרו להציל ישראל מיד צר.

    1. לאור הנאמר על חשיבות לימוד התורה שמגנה על עם ישראל (ואני מאמינה בכך באמת) למה יציאת הבחורים הביתה "בין הזמנים" מתקיימת כרגיל?!?! תמוה בעיני!
      המלחמה נמשכת !!!! כבר לא צריך לימוד שיגן עליהם?!

  2. 5

    גם לא מתגייסים וגם לועגים לאלה שכן נלחמים והקריבו את נפשם? אין גבול לצביעות ולטפשות?

    1. ב"ה
      אם רוצים חיילים חרדים
      צריכים גם מפקדים חרדים
      שיתנו פקודות לפי התורה
      הבא להרגך השכם להורגו…
      ואז לא יצטרכו ככ הרבה חיילים…

  3. 3

    אבדה הבושה.
    רחובות ירושלים מלאים בטלנים דאוריתא.
    ורבני אנ"ש זועקים על שעת השמד.
    במקום להבין שמדובר בשעת רצון.