למהדרין: פסח לנשים ויולדות בבית החולים שיבא

אבי יעקב No Comments on למהדרין: פסח לנשים ויולדות בבית החולים שיבא
צילום: יח"צ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כל מי שיצא לו להיות מאושפז בבית חולים בחג, מכיר את תחושת הכיווץ בלב. את החשש מתחושת הבדידות בזמן כה משפחתי וחגיגי, החשש מאווירה לא חגיגית ולא מרוממת כמו בבית. בפסח, החששות אף מתעצמים, שכן פסח הוא חג בו ההקפדה הכשרותית הינה על קוצו של יוד ולכל משפחה מנהגיה והקפדותיה היתירות, במזון ובשאר העניינים.

בשיבא מבינים זאת ועושים הכל כדי לתת לנשים העתידות לשהות באשפוז בבית החולים לנשים וליולדות – רמה כשרותית גבוהה ביותר, לצד תחושה ביתית וחגיגית.

ההכנות לפסח בבית החולים מתחילות שבועות ארוכים בטרם החג וכוללות היערכות להכשרה כדת וכדין של כל האגפים הרלוונטיים. המקום עובר ניקוי יסודי מחמץ וחשש חמץ וכלי המטבח עוברים הגעלה והכשרה כהלכה.

בחג עצמו, מקבלות המטופלות ובני משפחותיהן השוהים עמן בחג בבית החולים, את כל הדרוש לליל סדר למהדרין מן המהדרין. כך למשל מחולקות קערות סדר עם הסימנים, בקבוקי יין ומיץ ענבים בשפע, הגדות של פסח ועוד. כמובן שבמשך החג כולו יחולקו מצות יד ומצות מכונה מהודרות, וברוחב לב.

כדי למנוע כל בלבול או תקלה, בכל ימות החג יפעל חדר הגשה פסחי ונפרד עם משגיח צמוד, ובו יוגש מזון בהשגחת בד״צ העדה החרדית. תשומת לב יתירה ניתנת גם לפרטים הקטנים, כמו מזון שאינו ״שרויה״ וכדומה.

"כמידי שנה בשנה, אנו עושים כל מאמץ אפשרי בכדי לאפשר למטופלות שלנו ולבני משפחותיהן ליהנות מהטיפול הרפואי הטוב ביותר, לצד הידור מקסימלי גם בפן ההלכתי והכשרותי", אומר הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א – רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא. ״שמנו לנו למטרה לאפשר לציבור לשהות בשיבא בימות הפסח תוך הקפדה על ענייני החג והלכותיו ללא פשרות, גם למחמירים ביותר. בבית החולים לנשים וליולדות ניתן מענה מלא רחב הן בכל הקשור לעריכת ליל הסדר, הן במזון מהודר והן בכל שאר התנאים לשמירת השבת והחג במחלקות".

 



0 תגובות