ברקע המתיחות: כך עבר הרב הראשי בנמל התעופה במדריד

נתי קאליש No Comments on ברקע המתיחות: כך עבר הרב הראשי בנמל התעופה במדריד

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הגיע היום לחזק את הקהילה היהודית במדריד שבספרד. הרב יצא מיציאה צדדית בשדה התעופה ללא ביקורת דרכונים. וזאת בשל המצב הביטחוני בעולם כלפי יהודים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו והרב אליהו מלול, טסו הלילה מקולומביה למדריד ומשם לישראל. בזמן ההמתנה במדריד הרבנים נפגשו עם נכבדי הקהילה היהודית המקומית בשדה התעופה.

בשל המצב הביטחוני המתוח, איש עסקים מקומי מנכבדי הקהילה, מר סמי בן חמו, ארגן יציאה צדדית לרבנים. כשהרבנים נחתו המתין להם רכב מרצדס משוריין וזאת כדי שלא יאלצו להיכנס לנמל עצמו ברקע המצב הביטחוני.

הרבנים וראשי הקהילה המתינו למשלחת המכובדת בתוך השדה, ומיד יצאו עם הרכב ללא כל הפרוצדורה המוכרת לכולנו. הקהילה היהודית ארגנה ספר תורה לשחרית בשדה התעופה, וארוחת בוקר מיוחדת עם חותמת "חלב ישראל" במתחם מיוחד.

לאחר ארוחת בוקר הגיעו אנשי ההגירה והחתימו להם את הדרכונים במתחם הייחודי אותו ארגן מר סמי בן חמו, שמתעסק בכריית דלקים ומחצבים במדינות שונות בעולם.

הרב הראשי והרב מלול עברו בדיקה קלילה על פי הפרוטוקול (לשלול נשק). הרבנים יצאו לכיוון המכונית שוב, ומשם חזרה למטוס לכיוון ישראל. בזמן שהרבנים שהו במתחם, עמדו בחוץ מספר מאבטחים חמושים.

הרב ניסים לוי, נכדו של הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון, סידר את כל הפרוצדורה ממשרדו בישראל. הרב לוי וידא שהרב הראשי לא יעבור כמו כל הנוסעים בגלל המצב הביטחוני. מי שדאג בפועל שהכל מתקתק, היה מר דוד גוזלן שטרח יחד עם מר סמי בן חמו שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר.

בפגישה השתתף גם הרב אברהם מדינה נכד של רב הרובע היהודי שמנהל במדריד מוסד אורתודוקסי לקירוב צעירים ליהדות – המוסד "עולמי". בין המכובדים היה גם קרלוס מלכה, מגבירי הקהילה היהודית בספרד.



0 תגובות