דרישה מהמשטרה: סגרו את התיק כנגד העיתונאי

בנצי לייזרוביץ No Comments on דרישה מהמשטרה: סגרו את התיק כנגד העיתונאי

עו"ד קידר מארגון חוננו פנה בדרישה לאגף החקירות במשטרת מעלה אדומים לסגירת התיק כנגד העיתונאי אלחנן גרונר מחוסר אשמה: "חרף טענתו של מרשי כי הוא עיתונאי ומבקש לדעת את פשר ההזמנה דרשה החוקרת את הגעתו באופן מיידי וסירבה לשלוח זימון כנדרש. בשום שלב לא עצרה המשטרה לבדוק את עצמה"

מבט ממעוף הציפור של המטה הארצי של משטרת ישראל הממוקם בקרית מנחם בגין בירושלים צילום: נתי שוחט / פלאש 90
14:20
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on נתניהו מבטיח: "ניכנס לרפיח – עם עסקה או בלי" | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בקשה לסגירת תיק מחוסר אשמה: עו"ד קידר מארגון חוננו פונה במכתב לראש אגף החקירות במשטרת מעלה אדומים בבקשה לסגירת התיק שנפתח כנגד עיתונאי "הקול היהודי" אלחנן גרונר ולהסרת סימני הזיהוי שנלקחו ממנו. מכתבו של קידר מגיע על רקע החקירה אליה נלקח גרונר בעקבות פרסום הפוסט ברשת החברתית 'טוויטר', בו נראה חוקר ימ"ר ש"י כשהוא מחייך למצלמה לאחר הירצחו של אהוביה סנדק ז"ל בניגוח רכבו על ידי בלשי ימ"ר ש"י.

כפי שפורסם, לאחרונה נלקח גרונר לחקירה, בטענה שעבר על צו איסור פרסום שהוצא על מנת למנוע את פרסום שמם של שישה מבקשים. בניגוד לנוהל בעניין חקירת עיתונאים, לא נתקבל אישור מהמשנה לפרקליט המדינה לצורך החקירה וכן התעלמה המשטרה מהעובדה כי לגרונר תעודת לשכת העיתונות הממשלתית. בנוסף, צו איסור הפרסום הוצא כחמישה רק ימים לאחר פרסום הפוסט של גרונר, ולבקשת הפרקליטות, נסגר חשבונו של גרונר על ידי הרשת החברתית טוויטר עד להסרת הפוסט.

ארגון העיתונאים פנה בתגובה לפרקליטות המדינה במחאה על הסרת הפוסט ועל הליכי החקירה: "התנהלות הפרקליטות היא חריגה ויש בה כדי פגיעה משמעותית בעיתונאי ובתוך כך בחופש העיתונות" ודרשו לפתוח בבדיקה בעניין החקירה הבלתי חוקית. בסופו של דבר שוחרר גרונר ללא תנאי, לאחר שצולם ונלקחו ממנו טביעות אצבע.

במכתבו של עו"ד קידר נכתבה דרישה לסגירת התיק והסרת סימני זיהוי בשל העובדה כי גרונר לא עבר עבירת צו איסור פרסום וכי החקירה נעשתה כנגד עיתונאי בניגוד לנהלים הנדרשים "ביום 1.3, לאחר שהמשטרה כבר הייתה אמורה להבין ולהשכיל על הטעות, התקשרה חוקרת נוספת בשם רוני, אשר חרף טענתו של מרשי כי הוא עיתונאי ומבקש לדעת את פשר ההזמנה, ביטלה את דבריו ודרשה את הגעתו באופן מיידי. מרשי ביקש ממנה כי תשלח זימון כדין ואולם היא סירבה", נכתב.

עו"ד קידר ממשיך וטוען כי גרונר נחקר באזהרה על אף העובדות שהציג לחוקרת המוכיחות את חפותו. "בשום שלב לא עצרה המשטרה לבדוק את עצמה, הן בהקשר לחשד הסביר שלא מתקיים והן לגבי מעמדו של עיתונאי ומה שכרוך בכך בהיבט האישורים וכדומה. נושא זה כבר מוכר ונדון ויטופל באפיקים אחרים".

בסיום המכתב דרש עו"ד קידר את סגירת התיק באופן מיידי והסרת סימני הזיהוי: "בנסיבות אלו אבקש כי תורה באופן מיידי על סגירת התיק בו נחקר מרשי בהיעדר אשמה , וכן תורה על הסרה הסימנים המזהים אותם מסר מהמאגר המשטרתי".

מאלחנן גרונר נמסר: "מדובר בחקירת שווא לא חוקית שמהווה התנכלות, בעקבות התחקירים שפרסמנו באתר הקול היהודי. אני מצפה מהמשטרה להודות בכך ולסגור את התיק בהקדם".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר: "קלות בלתי נסבלת של השתקה, סתימת פיות וחופש הביטוי, והפעם תוך רמיסת זכויות של עיתונאי שנכפה עליו להגיע לחקירה חרף תמרורי אזהרה חוזרים ונשנים".



0 תגובות