דובר צה"ל: "שבועות של לחימה לפנינו" | חדשות היום

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on דובר צה"ל: "שבועות של לחימה לפנינו" | חדשות היום

    דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: ארגון חיזבאללה פועל באופן מסלים בגבול הצפון, הוא עושה זאת בהנחייה ובגיבוי אירני ומסכן את מדינת לבנון ואזרחיה. אנחנו ערוכים להתמודד בשתי חזיתות ואף יותר. שבועות של לחימה לפנינו | מתעדכן

    A convoy of Israeli tanks at sunset near the southern Israeli border with Gaza, October 12, 2023. Photo by Chaim Goldberg/Flash90 *** Local Caption *** ישראל טנק צבא חיילים דרום מלחמה
    12:16
    16.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on לוין תקף: "הכל הפוך"; ישיבה סוערת בוועדת השרים על חוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום התשיעי למלחמה: כל העדכונים: דקה אחרי דקה

    22:27: חוסל מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס; צה"ל ממשיך לתקוף מטרות רבות בצפון רצועת עזה

    22:06: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

    21:46: גילי כהן חושפת ב'כאן 11', את המסמך שבו מפורטות מטרות המלחמה: מיטוט שלטון חמאס והשמדת יכולתו הצבאית, הסרת איום הטרור מהרצועה, מאמץ מירבי לפתרון סוגיית בני הערובה והגנה על גבולות המדינה ואזרחיה.

    21:39: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת השפלה: ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

    21:36: אזעקות כעת באשדוד ובשפלה (רחובות. רמלה, ועוד)

    21:00: מתקיימת כעת הערכת מצב ביטחונית נוספת בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב. בדיון משתתפים שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, ח"כ אריה דרעי, ר' המל"ל, ר' המוסד, ר' השב"כ, ר' הסגל, הרמטכ"ל, המזכיר הצבאי של רה"מ, מזכיר הממשלה, ראש מנהלת המודיעין במוסד, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, ר' אגא"ס, מתפ"ש ורח"ט מחקר.

    צילום: קובי גדעון /לע"מ

    צילום: קובי גדעון /לע"מ

    20:35: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים: "יעד המלחמה שלנו הוא השמדה של החמאס ברצועת עזה, נקודה. לא נסכים להסתפק בפחות מזה, לא נסכים להכלה, להסדרה או לכל ביטוי מכובס אחר, מלבד ניצחון מוחץ והשמדה פיזית של החמאס בעזה".

    קוד לכן אמר: "אני לוקח אחריות על מה שהיה ועל מה שיהיה". סמוטריץ הוסיף "נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחינו. לא הצלחנו לממש את החוזה שנכתב בדף בין מדינה לאזרחיה".

    20:30: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: ארגון חיזבאללה פועל באופן מסלים בגבול הצפון, הוא עושה זאת בהנחייה ובגיבוי אירני ומסכן את מדינת לבנון ואזרחיה. אנחנו ערוכים להתמודד בשתי חזיתות ואף יותר. שבועות של לחימה לפנינו.

    20:19: הודעה מטעם הפרקליטות: פרקליטות המדינה אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה בעשרות מקרים של פרסום דברי תמיכה ושבח למעשי הטרור של החמאס מצד תושבי ישראל, והנחתה לאתר את המפרסמים ולבקש מבתי המשפט לעצור אותם עד תום ההליכים, במקרים המתאימים. עד כה, חקרה משטרת ישראל קרוב ל-100 חשודים, וחלקם כבר הובאו ויובאו להארכת מעצר.

    20:00: שר הביטחון גלנט בשיחה עם תצפיתניות בחמ״ל בבסיס זיקים: ״עמדתן בדברים שחיילות במדינת ישראל לא עברו מאז מלחמת השחרור. תפקדתן בתנאי קרב, חוויתן אובדן כבד ומילאתן חלק חשוב בקרבות הבלימה״.

    19:59: חשד לאירוע ביטחוני בזיקים. התושבים התבקשו להינעל במרחבים מוגנים.

    19:38: בדקות אחרונות נשמעו ‏פיצוצים במרכז הארץ ללא שהופעלו התרעות. ב'חדשות 12' מדווח כי מדובר בנפילות רקטות בים.

    19:24: שר החוץ אלי כהן קיים ביומיים האחרונים שיחות עם שרי החוץ של בריטניה, יפן, ברזיל, יוון, נורבגיה, קרואטיה, לטביה, וותיקן, הולנד ואלבניה. שר החוץ כהן הדגיש בפניהם כי לישראל זכות יסוד להגן על אזרחיה וכי על הקהילה הבינלאומית להמשיך ולתמוך במהלכיה של ישראל כחלק מהמאבק הגלובאלי הארגון הטרור חמאס שהוא גרוע מדאע"ש.

    19:21: גורמים בסביבת בן גביר: "בן גביר פנה ביממה האחרונה לאנשי ראש הממשלה והביע תמיכה בכניסת אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה המצומצם. אני תומך בהכנסתו לחברות בקבינט המצומצם – גם בגלל חשיבות האחדות בעת הזו לעם ישראל, וגם בגלל חשיבות הייצוג בקבינט המצומצם למי שלא היו שבויים בקונספציה, וקראו כל הזמן לחיסול החמאס".

    19:05: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות במרכז הארץ: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

    18:56: מטח לעבר גוש דן, אזעקות נשמעות בבני ברק בין היתר.

    18:42: מרדכי הלפרין ב'קול חי': מסמך שמירת סודיות ושותפות סוד עליו הוחתמו היום שרי הממשלה.

    18:39: חלק מאמצעי הלחימה שכוחות הביטחון תפסו על המחבלים שחדרו במתקפת הפתע לישראל. צילום: דובר צה"ל.

    18:26: הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו: רס״ר (במיל) ירון ויקטור שחר (Yaron Victor Shahar), בן 51, מניר יצחק, חבר כיתת הכוננות, נפל בתאריך 09/10. סמל אופיר שושני (Ofir Shoshani), בת 20, מכפר עזה, מפקדת כיתת טירונים בבסיס מפרשית, נפלה בתאריך 07/10. רס״ן (במיל) רם נגבי (Ram Negbi), בן 57, מעין השלושה, רבש״צ היישוב, נפל בתאריך 08/10

    18:25: בעקבות אילוצי המצב הביטחוני בגזרה הצפונית, והגבלות הנסיעה בצירים בהנחיית משרד הבטחון, משרד התחבורה מעדכן כי היום (ראשון) יבוטלו קווי התחבורה הציבורית ביישובים צמודי גדר בצפון הארץ עד להודעה חדשה בנושא.

    18:15: 2 פגיעות במטח האחרון לאשקלון, לא דווח על נפגעים

    צילום: איחוד הצלה סניף אשקלון

    18:13: אביגדור ליברמן מוכן להיכנס כשר יחיד מטעם ישראל ביתנו עם חברות בקבינט המצומצם לניהול המלחמה. כך דווח ב'כאן 11'.

    18:00: ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף

    18:00: חודש ירי הרקטות לעבר אשקלון והסביבה.

    17:38: חיזבאללה: "ירינו לעבר חמישה מוצבים של צה"ל בגבול לבנון". בישראל מבינים שחיזבאללה כיוון את הירי לעבר המצלמות בגדר הגבול.

    17:32: מועצה מקומית שלומי: ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים ולשהות בסמיכות אליהם. הפסקת החשמל ביערית ככל הנראה כתוצאה מפגיעה בקו מתח באזור ראש הנקרה.

    17:22: מסוקי קרב של צה"ל תוקפים כעת תשתית צבאית בלבנון. במקביל, התקבלו דיווחים על ירי לעבר כוחות צה"ל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים בירי.

    17:22: שר האנרגיה ישראל כ"ץ, מתייחס לדיווחים אודות חידוש חלקי של אספקת המים לתושבי דרום רצועת עזה: "ההחלטה על פתיחת המים בנקודה ספציפית עבור תושבי דרום רצועת עזה, שסוכמה בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן, תואמת את המדיניות שלנו ומאפשרת להדק את המצור הכללי חסר התקדים על עזה בלי חשמל, בלי מים ובלי דלק עד למחיקת החמאס".

    17:18: ערוץ החיזבאללה 'אל מיאדין': "אנחנו בדרך למלחמה, וירית הפתיחה תהיה כניסת צה"לית לעזה"

    17:14: עיריית מטולה: חשש לחדירת מחבלים בישוב. נא להישאר בבתים, נעילת דלתות וחלונות. להחשיך את הבתים.

    17:11: עיריית קרית שמונה: בעקבות אירוע ביטחוני נוסף באזורנו, הנכם מתבקשים לשהות בסמוך למרחבים המוגנים. אנחנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון ובהתאם להערכת המצב נוציא עדכונים בהמשך.

    17:09: דיווח על חילופי אש באיזור קריית שמונה. תושבים ברכס רמים מתבקשים להכנס למרחבים המוגנים.

    16:53: למרכז הרפואי לגליל הובאו שמונה פצועים מהמטח האחרון לגליל המערבי, ארבעה במצב קשה. שאר הפצועים מוגדרים במצב קל ועוברים בדיקות בחדר המיון. במרכז הרפואי הופעל נוהל טראומה מתוגבר.

    16:40: חיזבאללה לקח אחריות לירי נ"ט לעבר חניתה שבגבול.

    16:37: דובר צה"ל: בהמשך לדיווחים על הפעלת התרעות בגליל המערבי, זוהו תשעה שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו חמישה שיגורים על פי המדיניות. צה"ל תוקף כעת בארטילריה את המרחב ממנו בוצע הירי מלבנון.

    16:36: ישראל חידשה את אספקת המים לדרום הרצועה. לפי בכירים ישראלים, המטרה בחידוש אספקת המים היא "לשכנע את תושבי צפון הרצועה להגר לדרומה". בפועל מדובר בלחץ אמריקני מאחורי הקלעים.

    16:25: בשעה זו החלה פגישת נתניהו ונציגי המשפחות החטופים והנעדרים, לראשונה מאז תחילת המלחמה. הפגישה נערכת בבסיס פיקוד העורף ברמלה.

    16:20: היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן: "אנחנו לא יכולים לשלול שאיראן תבחר להתערב באופן ישיר במלחמת ישראל-חמאס"

    16:16: מד"א: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

    16:13: אזעקות באזורים נרחבים בגליל.

    15:54: כוחות צה"ל תוקפים כעת את המרחב ממנו שוגרו טילי הנ"ט לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. כמו כן, נתקפה תשתית צבאית נוספת של ארגון הטרור חיזבאללה מוקדם יותר היום.

    15:25: דובר צה"ל: ראשוני: התקבל דיווח על ירי נ"ט לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון, הפרטים בבדיקה.

    15:23: תיעוד: חיזבאללה מעוור את עיני הגבול ופוגע באמצעי תצפית

    video
    play-sharp-fill

    15:13: שוב ירי נ"ט בצפון, באזור חניתה

    15:09: ‏שר החוץ האיראני אללהיאן לאל-ג'זירה: "העברנו מסר לישראל באמצעות תומכיה, שאם היא לא תעצור את הפשעים שלה בעזה, אז מחר יהיה מאוחר. אם המאמצים להפסקת התוקפנות בעזה לא יצליחו, אז הרחבת חזיתות המלחמה אפשרית. הסבירות לכך גדלה כל שעה"

    15:00: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ישוב מחר לישראל לביקור שיימשך מספר שעות. בלינקן ערך ביקור תמיכה בישראל ביום חמישי שעבר ומאז קיים סבב שיחות במדינות ערב. מחר הוא צפוי לשוב לארץ למספר שעות, ולאחר מכן ייצא ככל הנראה בחזרה לארה"ב

    14:53: לראשונה מאז תחילת המלחמה – נתניהו ייפגש היום אחר הצהריים עם משפחות החטופים והנעדרים

    14:49: נתניהו בפתח הישיבה הראשונה של ממשלת החירום הלאומית, שהתקיימה בקריה בתל אביב: "החמאס חשב שאנחנו נתפרק – אנחנו נפרק את החמאס". בתחילת הישיבה השרים עמדו דקת דומייה לזכר הנרצחים (צילום: לע"מ). צפו

    play-sharp-fill

    14:41: בפעם הרביעית היום – חיזבאללה שיגר טיל נ"ט לעבר מוצב בגבול. דובר צה"ל: "התקבל דיווח על ירי לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון"

    14:40: בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה ביקש מחברי הממשלה לקום לדקת דומייה לזכר אחינו ואחיותינו שנרצחו בדם קר, ולוחמינו הגיבורים שנפלו בקרב

    14:38: קיבוץ יפתח: לפני מספר דקות חיזבאללה ירו נ"ט נוסף לקיבוץ

    14:35: בעקבות אירוע בטחוני ברכס רמים מונחים תושבי מנרה, יפתח, מרגליות ורמות נפתלי להיכנס למרחבים מוגנים ולשהות בהם עד להודעה חדשה. בעקבות האירוע נחסמו הכבישים באזור לתנועה

    14:32: מנרה: חשש חדירת מחבלים

    14:30: גליל: בשעה 15:00 יתקיים בשטח מכון דוד ב'רפאל' ניסוי מתוכנן ומבוקר במהלכו עשוי להשמע רעש. גורמי ההצלה והביטחון מעודכנים על הפעילות

    14:28: רשת אל-מנאר שמשוייכת לחיזבאללה: חיל האוויר הישראלי תוקף כעת באזור הכפר אל-מרווחין בדרום לבנון

    14:26: האפיפיור פרנסיסקוס קרא לפתוח מסדרונות הומניטריים על מנת לסייע לתושבים ברצועת עזה, וחזר גם על קריאתו לחמאס לשחרר את החטופים שלקח בשבי במתקפת הפתע הרצחנית שלו על יישובי העוטף. "אני מבקש עמוקות שהילדים, החולים, הקשישים, הנשים וכל האזרחים לא יהפכו קורבן לסכסוך הזה", הוא אמר בנאומו השבועי למאמינים הנוצרים בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן. "יש לכבד את הזכות ההומניטרית, במיוחד בעזה"

    14:25: השר עמיחי שיקלי: כדי לעמוד ביעדיו צה״ל זקוק לגב הסברתי ענק. אני שמח על ההזדמנות לפעול במלוא העוצמה בשדה הקרב החשוב הזה תוך שיתוף פעולה בין משרד התפוצות ומטה ההסברה במשרד רה״מ.
    עד הניצחון

    14:09: מופיד אלזיר, בן 57 מאבו סנאן, הוא פועל הבניין שנהרג הבוקר מירי טיל הנ"ט ששיגר חיזבאללה למושב שתולה הסמוך לגבול לבנון. שלושה פועלים נוספים נפצעו מהירי – הראשון מבין שלושה טילי נ"ט שנורו היום בגבול הצפוני – שניים מהם באורח בינוני ואחד באורח קל. צה"ל תקף בדרום לבנון בתגובה לתקריות הירי

    13:54: אזעקות הופעלו ברמת השרון, הרצליה, ובתל אביב. לא דווח על נפילות, וככל הנראה הרקטות שנורו במטח הזה יורטו

    13:50: אש נפתחה לעבר עמדה צבאית סמוך ליישוב עינב שבשומרון. כוח צה"ל השיב בירי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל פתחו בסריקות. התקרית מגיעה על רקע ניסיונות חמאס להצית את גזרת יהודה ושומרון

    13:40: המשטרה הודיעה כי עצרה לפני כשבוע צעירה בת 23 מטייבה, שעבדה כגננת בהוד השרון, בחשד שפרסמה דברי הסתה והזדהות עם ארגון טרור, בעקבות המלחמה בדרום. היום הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע על כוונה להגיש נגדה כתב אישום בגין חשד לעבירות נגד ביטחון המדינה. המשטרה מבקשת לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים

    13:35: יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר בשיחה שערך הבוקר עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי ריאד קוראת ל"רגיעה" ולשמירה על החוק הבינלאומי במלחמה בין ישראל לחמאס. "סעודיה דוחה פגיעה באזרחים ושיבוש תשתיות בעזה", נכתב בהודעה מטעם יורש העצר הסעודי שפרסמה סוכנות הידיעות הסעודית הממלכתית

    13:30: ביידן לאבו מאזן: "פועלים עם הקטרים כדי לקדם שחרור של אזרחים – זקנים, נשים וילדים". בנוסף, דרש ביידן מאבו מאזן גינוי לטבח שביצע חמאס – אבו מאזן בתגובה לא הצהיר כך בפומבי אך אמר לנשיא שהוא "מגנה אלימות"

    13:20: ילדי גני הילדים ותלמידי בתי הספר היסודיים והתיכוניים שבו היום ללמידה, בינתיים מרחוק, ובדגש על פעילות ומתן מענה רגשי חברתי. ממחר, אזורים בארץ עם הנחיות לימוד שונות יחולקו לפי צבעים: באדום לימודים יתאפשרו רק בזום, בצהוב בתלות בין היתר במרחב מוגן ובכוח האדם, ובירוק ניתן לשוב לבתי הספר ולגנים. בחיפה, שצבעה צהוב, הודיעו בצהריים שלמרות זאת ימשיכו מחר ללימודים בזום – ועדיין לא ברור מה יקרה ביתר היישובים. זו המפה העדכנית, שתקפה ממחר

    13:10: מצרים החליטה שלא לפתוח את מעבר רפיח, גם לא לסיוע הומניטרי. לטענתה: "לא קיבלנו אישור מהאו"ם"

    13:02: מורה מתיכון "יצחק שמיר" בפתח תקווה, זומן לשימוע הבוקר בעירייה אחרי שקרא בחשבונו ברשתות החברתיות לחיילי צה"ל "מחבלים" ו"הורגי תינוקות"

    13:00: בשעה זו נסגר חלון הפינוי הנוסף שעליו הודיע צה"ל לתושבי צפון רצועת עזה. חלון הפינוי הקודם לתושבי האזור הזה, שכולל את העיר עזה, נסגר כבר אתמול אחר הצהריים, אבל הבוקר הודיע הצבא שמשעה 10:00 עד 13:00 אזרחים עזתים יוכלו להתפנות דרומה – באמצעות כביש סלאח א-דין שנמתח לאורך כל הרצועה

    12:59: אזעקת צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

    12:35: כך נראית שכונת א-רימאל בעזה היום, אחרי תקיפות צה"ל

    12:20: אנטישמיות בעולם: מפגינים פרו-פלסטינים השחיתו את חזית השגרירות הישראלית במקסיקו, והביעו תמיכה בטבח שביצע חמאס

    12:10: ארגון העיתונאים והעיתונאיות שלח הבוקר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לקיים מסיבת עיתונאים פתוחה לשאלות, "בכל המדינות הדמוקרטיות ראשי המדינה מנהלים דיאלוג עם הציבור באמצעות התקשורת. בכל המדינות הדמוקרטיות נוהגים ראשי ממשלה ונשיאים לקיים מעת לעת מסיבות עיתונאים שבהם מתאפשר לשאול שאלות. אין סיבה שישראל תנהג בדרך אחרת".

    12:00: מיד לאחר טקס החלפת השרים שהתקיים הבוקר בחמ"ל משרד הבריאות, נכנס שר הבריאות ח"כ אוריאל בוסו יחד עם מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב וכל הצוותים של המשרד לישיבת הערכת מצב, השר מקבל סקירה מקיפה על האירועים המרכזיים כמו כן מקבל השר תמונת מצב על מכלול האירועים ופעילות המשרד

    11:40: בוצע ירי נ"ט לעבר כוח צה"ל שפעל בגבול לבנון. בתגובה, צה"ל תוקף מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה

    11:30: שר החוץ של איראן לרשת אלג'זירה: "ישראל צריכה לחשב את מסלולה בשעות הקרובות, אם לא – נשנה את מפת האזור"

    11:25: דובר צה"ל עדכן כי אין חשש לחדירת מחבלים במטולה שבגבול לבנון

    11:20: צוותי כבאות והצלה פועלים לכיבוי שריפה שפרצה בחצר בית בשדרות בעקבות נפילת רקטה. לא דווח על נפגעים

    play-sharp-fill

    11:15: עוד מתדרוך דובר צה"ל: 286 חיילי צה"ל נפלו מאז שהחלה המלחמה והודעה נמסרה למשפחותיהם של 126 חטופים. "למשפחותה נעדירם והחטופים, אני רוצה להבטיח לכם שוב, אנחנו עושים מאמץ שהוא בעדיפות עליונה על מנת לאסוף מידע שיסייע לנו לאתר את אהוביכם", אמר תא"ל הגרי

    10:58: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם המשלחת הדו מפלגתית של חמישה סנאטורים בכירים מארה"ב, בראשות מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, שהגיעה לביקור סולידריות בישראל. חברי המשלחת הביעו את הזדהותם ותמיכתם האיתנה בישראל

    10:44: בעקבות הערכת המצב ואירוע הירי בצפון, הוחלט על בידוד המרחב של עד ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון. צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב

    10:43: פגיעת הטיל בשתולה: נקבע מותו של אחד הפצועים. פועל בנייה שעבד במקום. 3 פצועים נוספים בזירה

    10:30: שגרירות ארה"ב בישראל מציעה לאמריקנים ולקרובי משפחתם להתפנות דרך הים, מחיפה לקפריסין השכנה. הפינוי הימי ייצא מחר לדרך

    10:27: דוברות מד"א: בהמשך לפצועים בגליל המערבי – חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותו של גבר כבן 40 ומפנים למרכז הרפואי לגליל בנהריה, 3 פצועים בהם: 2 גברים כבני 40 במצב בינוני ו-1 במצב קל

    10:26: גורם בחיזבאללה לאל-ג'זירה: עומדים מאחורי הירי לעבר שתולה

    10:14: מחבל חוסל בהיתקלות סמוך לניר עוז

    10:12: אזעקה בנחל-עוז שבעוטף בעזה

    10:10: תקיפת הנגד של חיל האוויר לירי הנ"ט, כעת בלבנון. צפו

    play-sharp-fill

    10:00: שלושה בכירים בצה"ל אמרו לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", כי עשרות אלפי חיילים ישתתפו במבצע הקרקעי ברצועת עזה שמטרתו למוטט את שלטון חמאס. על פי הבכירים, זו תהיה הפעם הראשונה שישראל תנסה לשלוט על חלק מרצועת עזה

    9:55: דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על ירי לעבר היישוב שתולה, צה"ל תוקף כעת את מרחב הירי בלבנון

    9:50: ‏היתקלות עם מחבלים באזור ניר-עם. במקום חילופי אש. מחבל אחד חוסל. תושבים בכמה שכונות בשדרות התבקשו להינעל בממ"דים

    9:45: ללא אזעקה: טיל נ"ט פגע במושב שתולה שבגליל העליון, דיווחים על שלושה פצועים קשה במקום

    9:30: עמית סגל: מסמך שאיתו הלכו המחבלים תרגם משפטים מערבית לעברית. "אני ארצח אותך", "אתה שבוי", "איפה האיש האחראי על הקיבוץ", "יש לנו בני ערובה, נהרוג אותם", "נהרוג בני ערובה", "איך נוהגים בטנק", "גברים כאן – נשים כאן"

    9:13: מימדי האסון נחשפים: קרוב לחצי מאנשי קיבוץ ניר עוז נפגעו במתקפת הפתע. 30 מאנשי הקיבוץ נטבחו, 80 נעדרים ועוד מספר רב של פצועים כאשר המספרים עדיין לא סופיים. ערב המתקפה התגוררו בקיבוץ כמעט 400 תושבים.

    8:55: צה״ל שוב מאפשר לתושבי עזה מסדרון הימלטות מהרצועה: בין השעות 10:00-13:00 צה״ל הודיע לתושבי עזה שלא יתקוף ברחוב סלאח א-דין שחוצה את הרצועה במרכזה, וניתן לברוח משם דרומה. דובר צה״ל בערבית אביחי אדרעי: "נצלו את פרק הזמן הקצר לנוע דרומה".

    8:50: חיל האוויר תקף הבוקר מספר דירות במגדל הממוקם במערב עזה. העזתים מדווחים: ביממה האחרונה, כולל במהלך הלילה, תקיפות חיל האוויר התמקדו בהשמדת תחנות משטרה ברחבי הרצועה.

    8:30: שרי הקבינט המדיני ביטחוני עודכנו כי הישיבה שתוכננה להערב בשעה 20:30, בוטלה לעת עתה.

    8:15: פינוי התושבים משדרות יחל היום באופן רשמי. בעירייה ביקשו להדגיש כי הפינוי הוא המלצה, אך אינו בגדר חובה.

    8:00: דיווח ב'ווינט': מפקד חיל האוויר לא השתתף בשיחת הוועידה הבהולה בין הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון בערב מתקפת החמאס, על אף "אותות המודיעין" שהתקבלו. מנגד – א', ראש מרחב דרום בשב"כ, נשלח לשטח בעוטף שעות ספורות לפני תחילת המתקפה.

    7:50: צהל עידכן עד כה 286 משפחות על נפילת יקיריהם. כמו כן הודיעו ל-126 משפחות חטופים

    7:40: שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה רשמית לנושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור להצטרף לנושאת המטוסים ג'רלד פורד במזרח הים התיכון

    7:30: צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס של חמאס, שהיה אחראי על הפשיטה הרצחנית בקיבוצים נירים וניר עוז. כחלק מהתקיפות הנרחבות ברצועת עזה של בכירים ותשתיות צבאיות. במהלך הלילה צה"ל תקף מעל מאה מטרות צבאיות בשכונות זיתון, חאן יונס ובמערב ג'בליא

    7:25: דובר צה"ל: "בהמשך לדיווח על התרעה במושב שדה אליעזר שבגליל, שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה, המיירט הפעיל את ההתרעה. האירוע בבדיקה".

    7:20: בעקבות חיסול חוליית מחבלי חמאס בלבנון, ו-300 עזתים שנהרגו בתקיפות צה"ל ביממה האחרונה – הלילה התקיימה צעדת תמיכה המונית בחמאס, במחנה הפליטים הלבנוני אל-מיה

    7:15: הותר לפרסום: רב"ט קאמיי אחיאל, בת 18 מראש העין, לוחמת סנפיר בפלגה 914 נהרגה סמוך לגבול לבנון כתוצאה מ"תקלה באמצעי לחימה" כך לפי הודעת דובר צה"ל שהוסיף כי האירוע יתוחקר.

    7:10: לפי כלי תקשורת אמריקנים, ישראל צפויה להיכנס קרקעית לעזה. הכניסה תכלול "עשרות אלפי חיילים", ו"צה"ל מכין יחידה צבאית ימית במידת הצורך".

    7:00: הממשלה תתכנס מחר בקריה לצורך אישור חוק דחיית הבחירות המקומיות, כשעה אח"כ תתכנס ועדת השרים לחקיקה ב'זום' לצורך אישרור החוק. לאור דרישת הייעוץ המשפטי של משרד הפנים, מובהר בחוק כי כלל ההליכים שנעשו עד כה (הגשת רשימות וכו') לא צריכים להיעשות שוב.

    6:44: אזעקות בגליל העליון, אחרי לילה שקט.



    0 תגובות