מחסור לקראת ראש השנה? עשרות כוורות נשרפו היום

    איתי גדסי 1 Comment on מחסור לקראת ראש השנה? עשרות כוורות נשרפו היום

    'מועצת הדבש' מפרסמת כי רק היום (רביעי) נשרפו 32 כוורות, עד היום נשרפו כ-200 כוורות ביישובי עוטף עזה | התקופה היא שיא רדיית הדבש לקראת ראש השנה | העבודה נפגעה קשה, לדברי הדבוראים: גם כוורות שלא נפגעו אי אפשר להגיע אליהם בגלל השריפות

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חודש אלול וראש השנה, הם הזמן החשוב ביותר בענף הדבש. הדבוראים יוצאים לרדות את חלות הדבש המתוקות, התפוקה כרגע היא צריכה להיות בשיא. עוד חודש וקצת עם ישראל יהנה מהם בערב ראש השנה עת יטבול את התפוח בצלוחית הדבש. הפעם כנראה יהיה צפוי מחסור בדבש תוצרת הארץ. הבעייה: טרור ההצתות פגע באופן קשה בכל כוורות הדבש המוצבות בשטחי עוטף עזה.

    ממועצת הדבש נמסר: עקב ההצתות הנמשכות בדרום, נשרפו היום (רביעי) בנגב הצפוני, סמוך לברור חייל, 32 כוורות וכי עד כה נשרפו בהצתות מעל 200 כוורות גדושות דבש ושטחי מרעה רבים. על פי בדיקות של מועצת הדבש נשרפו מעל 10,000 דונם חורש ו- 6,000 דונם מרעה טבעי. הנזק נאמד במעל 2 מיליון שקלים!

    עידו עדן, דבוראי שכוורותיו נשרפו היום אומר: "נורא לראות את הכוורות שלך שרופות. הצבתי את הכוורות בחורש נהדר, עם עצי אקליפטוס בעלי פריחה צופנית, מזון הדבורים. כמעט כל החורש נשרף ועמו הכוורות. מדובר על 8 משטחים עליהם היו 32 כוורות. הכוונה שלי הייתה לצאת עם הילדים לחופשה, אבל עכשיו כבר אינני יודע. ההרגשה נוראית".

    זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש אומר: "נפגשנו נציגי הדבוראים ואני, עם אמיר כהן מנהל מס רכוש וכעת נמצאים במשא ומתן מול מס רכוש, על מנת לעמוד בהבטחת שר האוצר לשלם לדבוראים שנפגעו עד השקל האחרון.

    עוד הוסיף כי הוא מקווה שפיצוי יהיה מהיר, לדבריו: אני מקווה, כי הממשלה תקצר בירוקרטיות ונוכל לאפשר העברת תקציבים בדחיפות לדבוראים הנמצאים במצב קשה ביותר, כאשר בימים אלו היו אמורות המכוורות להיות בשיא תפוקת הדבש, לקראת חגי תשרי, מסביר את הנזק הכלכלי זאב מידן.

    כמו כן הוא הסביר כי הענף כרגע משותק: תפוקת הדבש בעונה זו עומדת על 30-50 ק"ג דבש, אך עקב השריפות לא ניתן להפיק דבש באזורים שהוצתו. שטחי החקלאות בדרום נפגעים פעמיים, פעם בשל השריפות וכן בשל אי יכולת של הדבוראים להציב כוורות בשטחים שרופים ולכן לא מתבצעת האבקה של הגידולים החקלאיים.

    כמו כן, גם כוורות שלא ניזוקו בבעייה קשה, אומר זאב: הדבר מהווה נזק כלכלי לחקלאות בכלל ולענף הדבש בפרט. גם כוורות שנותרו בשטח אינן נגישות, עקב שטחים שרופים שאינם עבירים ולכן אין אפשרות לבצע רדיית דבש, אנו מקווים, כי ממשלת ישראל תעמוד בהבטחתה לפצות את החקלאים והדבוראים על הנזק הכבד שנגרם עקב ההצתות".

    בועז כנות, יו"ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל ודבוראי שכוורותיו נשרפו אומר: "אנו נמצאים בעונת רדיית הדבש, בה, לאחר חודשי עמל רבים, היינו אמורים לרדות את הדבש מהכוורות.

     השריפות האחרונות כילו עשרות כוורות מלאות דבש, ממש לפני רדייתן, מדובר בהפסד ענק לענף ולדבוראים וכפועל יוצא גם החקלאים ניזוקים, מאחר ולא נותרו לנו כוורות עם דבורים להציב בשטחי החקלאות, בכדי להאביק (להפרות) את גידולי החקלאות" מסביר כנות.

    עוד הוסיף ואמר: "מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים, פועלים על מנת שכל הדבוראים שנפגעו, הן במישור הכלכלי והן ברכוש, עקב ההצתות יקבלו את הפיצוי המתאים. אנו בקשר יומיומי עם כל הדבוראים במרחב דרום ובהתאם להנחיות צה"ל, המשטרה וכיבוי אש, מסייעים בהצלת כמה שיותר כוורות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שלום עידו אנחנו מקיבוץ כפר המכבי רוצים לקנות מכם דבש בקניה מאורגנת. איך מגיעים אליך? אל דבוראנים אחרים ?
      אף אחד לא עונה לי מתסכל
      אנחנו רוצים לקנות ואין מי שימכור לנו.