"צעד אחד, הטבעת חותם" הפרוייקט המרגש של מאיר מרק

    עמית דניאל No Comments on "צעד אחד, הטבעת חותם" הפרוייקט המרגש של מאיר מרק

    כידוע חיילים שנפצעים במלחמות, פצועים מתאונות, נפגעי פעולות איבה ועוד, צריכים לעבור תהליך שיקום ארוך שכולל שיקום מנטלי לא פחות מפיזי – מנכ"ל הדסה אינטרנשיונל, מאיר מרק, חולם על מרכז מיוחד שכזה והוא עושה הכל כדי להקים אותו • מרגש, האזינו

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – ואהבת – לחיזוק בין אדם לחבירו, שוחח הרב חיים הורביץ בתכנית "זכרנו לחיים" עם מנכ"ל הדסה אינטרנשיונל ישראל, מאיר מרק, על פרוייקט חדש ומרגש יוצא לדרך בימים אלו.

    "ב"ה אנחנו עסוקים הרבה מאד בחסד בבתי חולים והרעיון הוא לחשוב מעבר ליום יום ולראות איך עושים בין אדם לחבירו רמה אחת גבוה. חשבתי עם חבריי ושמנו לב, שלא עלינו כשאנשים נפצעים הם עוברים טיפול קובנציונאלי, אבל החיים לא חוזרים באיכותם למה שהיו לולא שיקום אינטנסיבי. יזמנו בהדסה במסגרת הדסה אינטרנשיונל ישראל מיזם שהוא פרוייקט לאומי".

    "כשמדברים על שיקום" הוא מספר "צריך להבין שחיילים פצועים, פצועים מתאונות, נפגעי פעולות איבה, חייבים לעבור שיקום. במרכז הארץ, בבית החולים שיבא יש מרכז כזה אבל מכיוון שבירושלים, שנמצאת בחזית הטרור גם ברמה האזורית, אין מרכז שיקומי לפגיעות רב מערכתיות, חשבנו על הקמה של מרכז שיקום בהדסה הר הצופים".

    בשידור הושמע קולו של החייל שנפצע בצוק איתן, אוהד בן ישי, עובר בתקופה זו תהליך שיקומי הכולל למידה של דיבור "מסתבר שפיזית, החייל אוהד בן ישי ששמענו קודם, ב"ה הוא חוזר לאיתנו אבל הוא לא יכול להוציא מילים מהפה לבד ממספר מילים. הבחור מחייך, שמח, מודה לקב"ה בכל רגע ומבין הכל מצוין".

    "לפרוייקט קראנו 'צעד חדש, הטבעת חותם'. זה שם המיזם. המשמעות זה לקח את הפצועים הללו צעד אחד קדימה. כל מי שזקוק לשיקום צריכים לקחת אותו צעד אחד קדימה. אנחנו מקימים שדירת נבחרים ותורמים ששם יהיה מוטבעת כף רגל של נבחר או תורם לצד כף רגל של פצוע. זה יהיה בחזית הבניין" אמר.

    על ההכוונה לה הוא זוכה, הוא מספר "יש לי הזכות להיות בקשר עם מורה הדרך שלי, האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא. כל המקומות בהם שימשתי בתפקידים שונים זה היה כשהרב אמר לי שם אתה צריך לפעול למען כלל ישראל. כבוד הרב אמר לי הדסה ר"ת: סיעתא דשמיא היום והלאה".

    האזינו:



    0 תגובות