נצח התורה עם תורת הנצח

    אבי נתנאל Comments Off on נצח התורה עם תורת הנצח
    19:46
    23.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on יומיים להילולת הרשב"י: חברי 'הקבינט' בדיון מסכם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השכל הישר, תחילת זמן חורף ושובם של בני הישיבות להיכלי התורה והיראה הפכו את הפילוג הגדול בדגל התורה ללא פליג, והתורה תנצח!

     

    בעוד עיני הכל ביהדות החרדית נישאו אמש (ד') אל הקומה השנייה ברחוב הקבלן בשכונת הר-נוף בירושלים, עת הוחלט שם כי אריה דרעי לא יקבל את פקדונו בחזרה ממחזיקו באופן זמני מזה כ-10 שנים אלי ישי, אלא נמצא פתרון יצירתי שהחליף את היצרים הפוליטיים של הצדדים. מסתמן כי בדגל התורה התעשתו הצדדים מהר ואם בתחילת השבוע היו דיבורים על פילוג, מסוחררים מהכנס שנערך במוצאי שבת בראשית כאשר בשביל התורה הנקראת ראשית מודדים בפלס כל מי שבא להשתתף ובטוחים כי מכינוס 'רבבות' ניתן לקבל מנדט בכנסת. ישבו ובאו חשבון כי כדי לקבל מנדט ראשון בכנסת צריך 72,000 קולות, ואת הקולות האלו גם דגל התורה ללא יהדות התורה או יהדות התורה ללא דגל התורה לא מצליחות להשיג. גם אם זקני אבו גוש שע"י קרית טלזסטון יצביעו כפי שהיה בבחירות תשמ"ט.

     

    סיסמת הבחירות האחרונות הייתה האחריות מחייבת, סיסמא שאין יותר ממנה רלוונטית כהיום.

     

    האחריות מחייבת לשמוע לרבנים, האחריות מחייבת להתאחד מיד ולא ברגע האחרון כנהוג במחוזותינו עוד מועידת קטוביץ, האחריות מחייבת לשבור את מחסום ה 5-6 מנדטים ליהדות החרדית, ולשאול את עצמנו איך במחוזותינו שהביטוי כן ירבו מתקיים מידי יום, אין לדבר תמורה בקלפיות ביום הבחירות? יש לנו נציגים מצויינים, לשכותיהם ועוזריהם זמינים ועוזרים ומסייעים לכל פונה מכל מגזר! ואם יש מי מחברי הכנסת שלא סייע ועזר כפי הנדרש אז האחריות מחייבת להחליפו. מכיוון שעם דיבורים יפים והבטחות לא הולכים למכולת. עסקן שעשה ולא דיבר, עשה. עסקן שדבר ולא עשה, ילך לעשות לביתו במקום אחר. אם כי לפעמים עסקן שלא עשה ורק פרסם, עשה!

     

    מועצת חכמי התורה, מועצת גדולי התורה, הם שיכריעו מי ראשון ומי שני… מי ישפל ומי ירום, הם ואין בלתם! אם לפי סקרים או כל מדד אחר יקבע כי פלוני אלמוני פורץ את מחסום המנדטים ומגיע לקהלים נוספים שעד היום לא פנו אליהם, בו צריך לבחור. מקומות בכנסת אינם ירושה, ואינם כמקומות בבית הכנסת עליהם יש חזקה. האחריות מחייבת להחליט מהר, ולגשת למלאכה, הן בש"ס והן ביהדות התורה! כדי שנוכל כולנו כאיש אחד בלב אחד ליהנות מהאפשרות של לחיות בארץ ישראל עם תורת הנצח שלא ימוש מפינו ומפי זרענו התורה הזאת "תורת הנצח" הספרדים ישמעו למועצת החכמים, האשכנזים למועצת גדולי התורה וביחד נוכל להוות גוש שיגן על התורה. כי מפלגות אחרות לא יבטיחו את התורה ללומדיה.



    0 תגובות