לאחר הסאגה: מרן הראש"ל קיבל את פרס ישראל

    נתי קאליש 1 Comment on לאחר הסאגה: מרן הראש"ל קיבל את פרס ישראל

    לאחר סאגה מתמשכת בעניין ההחלטה להעניק את פרס ישראל למרן הראשון לציון את פרס ישראל לספרות תורנית והוויתור מצד הרב – הערב הוענק הפרס לרב בכנס מיוחד בשדרות

    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טקסי הענקת פרסי ישראל לשנת תשפ"ד: כמידי שנה ביום העצמאות מתקיים טקס הענקת פרסי ישראל במגוון תחומים פורצי דרך. השנה הוחלט כי את הפרס על ספרות תורנית יקבל מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א.

    לאחר ההחלטה הוגשה עתירה לבג"ץ בדרשה לבטל את הענקת הפרס לרב הראשי עקב כך שאמר כי באם ייפסקו תקציבי עולם התורה הציבור החרדי יעבור לחו"ל, אך השופטים הכריעו כי הרב יוכל לקבל את הפרס.

    גם מצד מרן הראש"ל עצמו נמסר כי הרב מוותר על הפרס עקב מצב המלחמה הקשה, וקורא לבטל את הטקסים ולהתרכז בלימוד ובתפילה.

    לאחר הסאגה, בטקס חגיגי שנערך הערב בעיר שדרות הוענק למרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, פרס ישראל לספרות תורנית על סט ספריו ׳ילקוט יוסף׳, עליהם עמל במשך עשרות שנים, סט ספרים המפאר כל ספרייה יהודית בעולם היהודי.

    היום בבוקר פרסמנו, כי מרן הודיע למארגני היום שכולו תורה המיתולוגי בתל אביב, שלא יוכל להגיע כבכל שנה עקב קבלת הפרס והשתתפותו בטקס.

    ויחזור לתלמודו – מרן הראשון לציון בשיעור מרכזי בשדרות מיד לאחר קבלת פרס ישראל. מרן הראש"ל בשיעורו:" נקדיש את השיעור להחזרת החטופים ולרפואת הפצועים. מברך אתכם שתהיו חזקים כאן בשדרות, נגד כל מה שזורקים עליכם מאוויר ומהיבשה. יהודי צריך לבטוח בבורא עולם ותראו שמירה והצלחה בכל מעשי ידכם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשריכם שלוחי כלל ישראל שאתם מחזקים אותנו בזמנים האלה תמשיכו לעשות חיל בס"ד.