בעדה החרדית מבינים: "לא נראה שיוכלו לעלות למירון"

    נתי קאליש 1 Comment on בעדה החרדית מבינים: "לא נראה שיוכלו לעלות למירון"

    הילולת הרשב"י בצל המלחמה: לאחר שבמספר חצרות כבר החלו להיערך לקיים הדלקות בערים השונות, גם בעדה החרדית מבינים שהשנה לא יהיה ניתן לעלות למירון בל"ג בעומר עקב הסכנה

    צילום: פלאש 90
    10:12
    02.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "זו ההצעה שישראל העבירה לחמאס, אבל ביידן תיבל את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ל"ג בעומר מתקרב, ובצל המלחמה בחצרות הקודש נערכים לקיים הדלקות בערים השונות עקב ביטול אירועי ההילולא במירון. גם בעדה החרדית, שאנשיה נוהגים לעלות למירון בכל שנה ובכל מצב, מבינים שהשנה העלייה למירון לא תתאפשר, ובהודעה רשמית מטעמה שנוגעת לחוק הגיוס מתייחסים גם לנושא של מירון.

    במודעה עליה חתום הראב"ד מרן הגר"מ שטרנבוך ורבני ודייני העדה נכתב: "וקול זעקת בני ישראל אשר זה חדשים רבים נתונים במיצר בקול מלחמה וצחצוח חרבות, מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה גדולה רח"ל, ולע"ע לא נראה שיוכלו לעלות לאתר"ק מירון בל"ג בעומר יומ"ד קדישא הבעל"ט כמנהג מימים ימימה".

    נציין שגם בחוגי הקיצונים יותר מהעדה, ואנשי "אש דת" שבשנת הקורונה כאשר המדינה סגרה את מירון הם עלו בהמוניהם ופרצו את הציון, מבינים שהשנה לא יוכלו לעלות למירון עקב סכנת האזעקות והטילים, ולא מוכנים לקחת אחריות על הבאת ציבור גדול למירון.

    עם זאת, גם לאנשי "אש דת" שנחשבים קיצוניים יותר מהעדה החרדית, קמו פלגים קיצוניים יותר שמתכננים למרות הכל לנסות ולעלות למירון בכל דרך שתתאפשר למרות מצב המלחמה באזור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בעזרת השם יתברך צריכים לעלות להר מירון,אין כל סכנה בכך,התורה והמצוות שומרים על עם ישראל
      לא תיפגע אף נפש.
      מלבנון תוקפים רק את הצבא הציוני,אין מניעה לעלות להר