סוד האושר שעה שניה – 03.11.16

סוד האושר שעה שניה – 03.11.16
יום ה'    03.11.2016

אליהו שירי

חמישי / 22:00-24:00

על התוכנית

מאז עלתה לאוויר, התוכנית סוד האושר מחוללת מהפכה של ממש בקרב מאות אלפי מאזינים, שרבים מהם מדווחים על שינוי מהותי שהם מתחילים לחוש. העצות, הטיפים והתרגילים הניתנים בכל שבוע בשידור חי, לצד המענה לשאלות מאזינים בשידור חי - נותנים מגוון רחב של אפשרויות ופתרונות למאזינים הנתקלים ומתמודדים עם קשיים בחיי היומיום.

על המגיש

מאמן ע"פ היהדות. מיסד ומקים ארגון כח התודעה, שפועל ומחולל שינוי אדיר בכל הקשור לפעילות בכח המחשבה החיובית ע"פ מקורות חז"ל.

1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שלום לשדרן התוכנית,
    שמעתי היום את השידור מתחילתו. כבודו טוען שמי שחושב שישנה מלחמה בתוך נפש האדם במקרה הטוב מחזיק תפיסה ילדותית ובמקרה הגרוע אלו דברי כפירה כי פירוש הדבר הוא שיש כוח מחוץ לבורא עולם שנלחם נגדו. זאת אומרת שהקרב "בעולם הקטן" מעיד על העולם הגדול.
    לא הבנתי את דברי כבודו, איך הגיע למסקנה קיצונית זו. מלחמת בין שני היצרים מופיע במקומות רבים מאוד. על פי בעל התניא בפרק ו' נפש הבהמית מקורה בהקב"ה שמשפיע "בתר כתפוי". בפרק ט' מאריך לתאר את המלחמה בין שתי הנפשות ובטח הדברים ידועים לכבודו.
    נקודה נוספת שלא הבנתי זה בנוגע להתקפה נגד שיטת הטיפול קוגניטיבי התנהגותי, לדוגמה על שיטת "החשיפה ההדרגתית" כטיפול מול חרדה ספציפית. הטיפול ע"י מטפל מצליח ועוזר לאנשים תוך כמה חודשים באחוזים גבוהים מאוד והוזכר בשידור. מה הפסול בדבר? למי שמצליח למנף את זה ליראת שמים, אשריו וטוב לו, אבל למה לא לעזור לאנשים לתפקד בצורה שלימה יותר. למדתי cbt ושמעתי מחברי ללימודים מקרים רבים של טיפולים מוצלחים, כמו מקרה של אקואפוביה. בגלל זה בחור בקושי מתרחץ. אחרי הטיפול התחיל להתרחץ בצורה משמעותית. האם יש כאן חוסר אמונה? כמו שהאדם הצמא זקוק לשתייה (וזה לא סותר את דברי הבעש"ט על הפסוק "רעבים גם צמאים נפשם בהם תתעטף") והעייף למנוחה כן הסובל מחרדה זקוק לטיפול נפשי להפחית את החרדה. ביחד עם זה אולי אפשר לפרש כמסר שצריך להוסיף ביראת שמים. איני יודע מקור לפרש רמזים מלמעלה שזה בגדר נבואה. לע"ד נוטלים סיכון מסוים שעלול להוסיף תסכול לחרדה במקרה שמוסיפים בענייני יר"ש והחרדה לא פוסקת. זה יכול לתרום לתחושת דיכאון שבהרבה מקרים מופיע ביחד עם חרדה.
    אשמח לקבל תגובה.
    יחזקאל טאניס