מזהים נכונות לפשרות: נציג הליכוד לשיחות מדבר על המו"מ

מהדורת הבוקר No Comments on מזהים נכונות לפשרות: נציג הליכוד לשיחות מדבר על המו"מ

נציג הליכוד לשיחות בבית הנשיא, ח"כ חנוך מילביצקי בשיחה עם מגישי מהדורת הבוקר על מידת הנכונות לפשרה מצד האופוזיציה, הבדלי הגישות בין לפיד לגנץ והמחאה שנמשכת במקביל: "יש אנשים שמבחינתם אין יותר שום דבר קדוש וממלכתי והם נחושים להרוס ולחבל בכל מה שאפשר. זה מטורף"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד), חבר צוות המשא ומתן לשיחות על הרפורמה המשפטית בבית הנשיא, אומר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), כי הוא מזהה נכונות אמיתית להגיע להסכמות באופוזיציה. מילביצקי הבהיר כי בליכוד מצידם מוכנים נמצאים שם "בכל הכוח, בתום לב ובנפש חפצה".

"אני לא חושב שאפשר לדבר כרגע עדיין על הסכמות", אמר בפתח השיחה. "כרגע זה שלב שבו עוברים נושא-נושא ומדברים עליו לעומק שעות רבות. מעלים הצעות".

"אנחנו צריכים לעבור על כל הנושאים שבמחלוקת כי הנכונות של כל צד להתפשר תלויה בחבילה כולה וכרגע מנסים לאתר את מרחבי ההסכמות ואז לנסות לפתור יותר לעומק", הסביר מילביצקי.

לדבריו "אנחנו התבקשנו לנסות להגיע להסכמות. מה שאנחנו רוצים להעביר הוא ברור ואם יש דרך לעשות את זה בהסכמה חובה עלינו למצות אותה".

"אני כן מזהה רצון באופוזיציה להגיע להסכמות", אמר הח"כ וציין גם כי "בהחלט יש הבדל בין עמדות המחנה הממלכתי ליש עתיד. זה לא מפתיע. אנחנו רואים את זה בכל מקום".

על הנושאים שנידונו: "דנו בוועדה למינוי שופטים. אתמול התחלנו לדון בחסינות חוקי היסוד מפני ביקורת חוקתית והדרך לפסילת חוקים בביהמ"ש ומצד שני מהו חוק יסוד. האם כל חוק שבכותרתו חוק יסוד הוא כזה? דובר גם על מעמדם של חוקי היסוד שכבר חוקקו. מה עושים איתם".

על המחאה שנמשכת במקביל: "מחאות לא מטרידות אותי. אבל כן מטריד אותי שיש בצד השני אנשים – אני לא מדבר על אלה שאיתנו בחדר – שמבחינתם אין יותר שום דבר קדוש וממלכתי והם נחושים להרוס ולחבל בכל מה שאפשר. ראינו את זה ביום השואה. אנחנו רואים את זה לקראת יום הזיכרון והעצמאות. זה מטורף".

מילביצקי הוסיף: "כל הנושא של מדינה יהודית או מדינת ישראל לא בא להם בטוב, לא רק הממשלה הנוכחית. סטודנטית צעירה אמרה בוועדת חוקה בלי להתבייש שהיא לא מוכנה שמי שלא לומד ליבה יקבל החלטות על החיים שלה".

עם זאת, ציין: "רוב הציבור בישראל הוא שפוי ולא כזה. ולכן צריך לתת הזדמנות לפשרה ולהבנות רחבות כדי למנוע את ההשפעה של אותם גורמים מוטרפים". מילביצקי הדגיש: "אנחנו שם בכל הכוח, בתום לב ובנפש חפצה ונהיה שם כמה שצריך מבחינתנו".

על הפרסום לפיו הרפורמה תעבור בחו"י החקיקה ולא השפיטה, השיב: "אין לי מושג על מה מדובר. אני גם לא מבין את המשמעות. מה הקשר בין השניים?"



0 תגובות