בנימין נתניהו הודיע לנשיא: עלה בידי להקים ממשלה

איתי גדסי No Comments on בנימין נתניהו הודיע לנשיא: עלה בידי להקים ממשלה

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, התקשר הלילה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, והודיע לו כי עלה בידו להקים ממשלה שתורכב מהסיעות: הליכוד, ש״ס, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, דגל התורה, אגודת ישראל ונעם. עם זאת, נכון ל-12:40 בלילה, רק הציונות הדתית חתמה על הסכם קואליציוני

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה המיועד, ח״כ בנימין נתניהו, הודיע הלילה (ד') לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה.

ראש הממשלה המיועד נתניהו אמר לנשיא הרצוג: ״כבוד הנשיא, בזכות התמיכה הציבורית העצומה לה זכינו בבחירות האחרונות, אני מודיע לך שעלה בידי להקים ממשלה שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל״.

נתניהו הודיע לו, כי הממשלה הבאה תורכב מהסיעות: הליכוד, ש״ס, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, דגל התורה, אגודת ישראל ונעם.

האזינו לשיחת הטלפון של שני האישים:

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

עם זאת, נכון לשעת כתיבת הידיעה, היחידים שחתמו על ההסכם הקואליציוני, הם אנשי הציונות הדתית. נציגי יתר המפלגות, עדיין יושבים עם צוותי המשא ומתן של הליכוד, בניסיון לגשר על פערים אחרונים. יהדות התורה עדיין מתעקשת על סעיפים נוספים הקשורים בתחום הדיור לציבור החרדי.

בהודעה שפרסם בצלאל סמוטריץ, הוא פירט את רשימת ההישגים של מפלגתו בהסכם הקואליציוני:

קידום רפורמה משמעותית והיסטורית לתיקון מערכת המשפט.

מינוי רב ראשי דתי לאומי, תיקוני חקיקה לאור הקשיים והפרצות שיוצר סעיף הנכד בחוק השבות, חוק כשרות חדש הכולל מנגנון הפרדת משגיח מושגח, סטנדרטים אחידים בכשרות תיקון חוק איסור הונאה בכשרות. חקיקת חוק יסוד ההגירה, רפורמת הגיור הממלכתי, הרחבת והנגשת מערך הגיור, חיזוק גופים הפועלים בהסברה ובירור יהדות, תוכנית להעמקת הזהות היהודית, מרכזי מורשת רוח וזהות והקצאת מאות מיליוני שקלים לחיזוק הזהות היהודית,

חוק יסוד לימוד תורה- חוק יסוד הקובע שלימוד תורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי, תיקון חוק איסור אפליה במוצרים(חוק מוטי שטיינמץ), חוק חיזוק מעמד הרב הצבאי הראשי הקובע את מעמדו, דרך מינוי ועצמאותו ההלכתית של הרבצ״ר. תוכנית אזרחות שווה שתעביר את סמכויות אזרחי ישראל ביהודה ושומרון מהמנהל האזרחי למשרדי הממשלה ועוד.

ועוד סעיפים רבים רבים לטובת מדינת ישראל.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד פרסם ברכה לכבוד הקמת הממשלה: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לממשלת ימין על מלא. עכשיו הזמן למשול. בהצלחה לראש ממשלת ישראל הנכנס בנימין נתניהו"



0 תגובות