החל יום הבחירות: נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ

    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on החל יום הבחירות: נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ

    חה"כ פרוש פתח את יום הבחירות בתפילה על ציון הרשב"י במירון. הגר"ד יוסף ויו"ר ש"ס קיימו תפילה מרגשת על קברו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל

    קלפי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום הבחירות: לפני זמן קצר נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ. 6,788,804 בעלי זכות הבחירה יממשו את זכותם ויצביעו ב-11,107 קלפיות ברחבי הארץ. מדובר בגידול של 210,720 בוחרים מהבחירות הקודמות. מתוך כלל הקלפיות, 5,121 קלפיות נגישות הוצבו במקומות שונים לטובת בעלי הקושי בניידות. קלפיות הוצבו גם בבתי חולים, בתי כלא, בתי אבות וקלפיות קורונה. ברוב המקומות יסגרו הקלפיות בשעה 22:00 ומיעוטם בשעות מוקדמות יותר.

    40 רשימות מתמודדות בבחירות, ולפי הסקרים האחרונים רק 11 מהן צפויות לעבור את אחוז החסימה. תוצאות המדגמים יפורסמו בשעה עשר בלילה עם סגירת הקלפיות, ואז תחל ספירת הקולות. תוצאות האמת הסופיות צפויות להתפרסם בתוך שבוע.

    גדולי הרבנים מכל החוגים והעדות פרסמו בימים אלה קריאות מיוחדות לציבור להצביע בבחירות הקרובות לרשימות החרדיות בשל הסכנה המרחפת על הציבור החרדי ועולם התורה.

    משרד הפנים מזכיר כי ניתן לברר את מיקום ההצבעה במגוון אמצעים, ובהם אתר המשרד, במוקד המידע הטלפוני שמספרו 1800-222290, באמצעות הודעת טקסט למספר 050-8085500 ובאמצעות פקס למספר 1800-222291.

    לפי הסקרים שפורסמו לאורך מערכת הבחירות והסקרים האחרונים שפורסמו לפני מספר ימים, המאבק בין הגושים ממשיך להיות צמוד במיוחד וההכרעה צפויה להיות על חודו של קול. סקרים רבו חזו 60 מנדטים לגוש הימין, אך מעטים צפו 61 ואף 62 מנדטים, שיהוו ניצחון ברור של נתניהו.

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש פתח את יום הבחירות בתפילת שחרית ותיקין בציון הרשב"י במירון, בתפילה להצלחת המערכה. במהלך היום יסייר במטות אגודת ישראל ברחבי הארץ.

    הגאון רבי דוד יוסף שליט״א חבר מועצת חכמי התורה, יו״ר ש״ס אריה דרעי, חברי כנסת, נציגים ופעילים פתחו הבוקר את יום הבחירות בתפילה מרגשת בבית העלמין בסנהדריה, שם טמונים נשיאי מועצת חכמי התורה, מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל ומרן חכם שלום כהן זצוק״ל.

    לאחר תפילת שחרית בנץ החמה, התקיים מעמד תפילה מרגש עם תקיעת שופר, לישועת עם ישראל, להצלת עולם התורה והיהדות ולהצלחת תנועת ש״ס, מפעלו של מרן זיע״א.

    צילומים: יעקב כהן

    ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, החל את יום הבחירות בבית העלמין מול קברו של אביו יוסף טומי לפיד. "אבא שלי אמר לי כל חייו ״תזכור שהנס הכי גדול שקרה לנו הוא שיש ליהודים מדינה משלהם.״ הבטחתי לו הבוקר שנמשיך לעבוד קשה כדי להבטיח את העתיד של הנס הזה".

    צילום: אלעד גוטמן

    אלעד גוטמן

    יו"ר ש"ס אריה דרעי מימש את זכותו והצביע עם פתיחת הקלפי בשעה 07:00. "המאבק הוא על המדינה יהודית או מדינה ישראלית. השקיעו עשרות מיליונים בחברה הערבית כדי שזו תהיה מדינת כל אזרחיה".

    השקט שלפני הסערה: לוח מועצת הקהילות שתדווח לאורך היום את נתוני הצבעה בכל חסידות וחסידות, בפילוח מדויק של ערים וקהילות

    יו"ר ש״ס בחפק



    0 תגובות