מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר: "טענות נתניהו בוועדת החקירה צודקות"

    ישראל בן צבי No Comments on מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר: "טענות נתניהו בוועדת החקירה צודקות"

    על רקע עדותו של נתניהו בשבוע שעבר בוועדת החקירה לאסון מירון, שוחח בצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית" על אייל גבאי, מי שהיה בעבר מנכ"ל משרדו של נתניהו | "לו ראש הממשלה היה נדרש לכל מכתב של פקיד בכיר ככל שיהיה, הוא לא היה יכול לנהל סדר יום, אלא היו מנהלים אותו, נתניהו אכן לא ידע על כל החלטה שהתקבלה" | האזינו

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    בשבוע שעבר התייצב ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון, ומסר את עדותו. מי שהיה בעבר מנכ"ל משרדו,  אייל גבאי, שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית".

    גבאי: "בין השנים 2009 ל 2011 הייתי מנכ"ל משרד רה"מ. באותה תקופה היה דו"ח של מבקר המדינה בעניין מירון, המבקר התקשר אליי ואמר לי שזה לא סתם עוד דו"ח, הוא ביקש ממני שאטפל בזה ברצינות. בשיחה איתו הגענו לשתי מסקנות חשובות. האחת שצריך לשפר את התחבורה אל ההר, והשניה, להפקיע את ההר מההקדשות שיושבות שם".

    "בנובמבר 2011 עברה החלטת ממשלה להפקיע את הר מירון, שטייניץ קיבל את ההחלטה, ולפיד שבא אחריו ביצע אותה אלא שאז זה נתקע בבית המשפט. אני חושב שהשאלה המעניינת בנושא היא מדוע ההפקעה של הר מירון לא הסתיימה, זה לב ליבה של הבעיה. ב 2019 הייתי במקום וראיתי שהמצב לא טוב, שקרה האסון ליבי שתת דם, הלכתי נחם אצל כמה מהמשפחות" אמר גבאי.

    "יש על התיק הזה של ההפקעה חיסיון, אדם רגיל לא יכול לגשת למידע, האם היועצים המשפטיים אמרו למדינה שהיא צריכה להתפשר כי הם לא יצליחו? הדברים טעונים בירור, זה קצת מעורר שאלה למה הפתרון הזה לא חזר לשולחן".

    "אני לא מבין את ועדת החקירה הממלכתית" הוסיף גבאי, "מה הם בודקים מי כתב את הערות משרד רה"מ על דו"ח מבקר המדינה ב 2011?, זה כתוב באתר של משרד רה"מ שאת הערות ראש הממשלה כותב אגף בכיר לביקורת המדינה במשרד רה"מ. ראש הממשלה לא כותב את זה בעצמו, מי העלה על דעתו שראש הממשלה כותב 600 עמודים תשובה?"

    "לו ראש הממשלה היה נדרש לכל מכתב של פקיד בכיר ככל שיהיה, הוא לא היה יכול לנהל סדר יום משל עצמו, אלא הם היו מנהלים את סדר יומו. ראש הממשלה צריך ליישב דברים סותרים בין משרדי הממשלה. איפה שיש אחריות של פקיד הוא צריך לממש אותה".

    "כשאנחנו החלטנו על ההפקעה בשנת 2011 שיהדות התורה וש"ס היו בממשלה. הם שיתפו פעולה והבינו את הצורך, כל הניסיון לרמוז לכך שהציבור החרדי מזלזל בחיי אדם, זה עצוב ולא נכון".

    "על וועדות מעין אלו אני אומר, "תאמר לי מי מינה את חברי הוועדה ואמר לך מה יהיו תוצאותיה". אתה רואה שהוועדה מדברת על כן תקנות קורונה או לא תקנות קורונה, אבל הקורונה בכלל לא הייתה בבסיס העניין. מתגוללים על ראש הממשלה שאמר לא יודע ולא מכיר, אבל זה בצדק. בכביש 90 נהרגו בעשור האחרון 33 אנשים, רק בחודש מאי האחרון 4 אנשים נהרגו בו, רק אחרי זה שרת התחבורה הודיעה על ההרחבה, אם היו שואלים אותה מה היא יודעת על הליך קבלת ההחלטות בעניין הרחבת הכביש, תשובתה הייתה זהה".

    האזינו לריאיון המלא:



    0 תגובות