"מבצע שבועות" של חב"ד: רבבות ילדים ישמעו "עשרת הדברות"

אבי יעקב No Comments on "מבצע שבועות" של חב"ד: רבבות ילדים ישמעו "עשרת הדברות"

מסיבות גלידה, כינוסים ססגוניים ומוקדי קריאה ייעודיים – יעמדו במרכז היוזמה של שלוחי חב"ד, להביא מאות אלפי ילדים והוריהם לשמוע את עשרת הדברות בחג השבועות

אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחסידות חב"ד נערכים במלוא המרץ להביא מאות אלפי ילדים והוריהם לשמוע את 'עשרת הדברות' בחג השבועות. בימים אלה, פועלים למעלה מאלף שלוחי חב"ד בכל רחבי הארץ, לעודד הורים לבוא עם ילדיהם לשמוע את 'עשרת הדברות' בחג הבא עלינו לטובה. השלוחים מפיצים הזמנות ססגוניות לקהלים רחבים על מוקדי קריאת "עשרת הדברות". בחלק מהערים הוכרזו על עשרות-רבות של מוקדים שיעבדו מסביב לשעון במהלך יום חג השבועות, כדי לאפשר לכמה שיותר ילדים והוריהם לשמוע את עשרת הדברות.

בצעירי אגודת חב"ד, הובילו גם השנה את התנופה הגדולה של המבצע, במסגרתו עודד הרבי מליובאוויטש להביא ילדים, "בנינו ערבים בעדנו", לשמוע את עשרת הדיברות. במסגרת התנופה, פורסמו קריאתם של גדולי ישראל שליט"א, שביקשו מכלל הציבור לעשות ככל שביכולתם לבוא עם ילדיהם לבתי הכנסת בחג השבועות כדי שישמעו את עשרת הדיברות. הרבנים שליט"א ביקשו מכל אחד ואחד להצטרף לבקשת הרבי זי"ע ובכך להחדיר לילדים את המתיקות של אהבת התורה וקיום המצוות.

בצעירי חב"ד ערכת שבועות עשירה, הכוללת מארז ובו שפע של תוכן תורני ייחודי. במרכז הערכה: ספר מהודר עם 54 מושגים ביהדות מפרשות השבוע, מוצגים בתצוגה מרשימה. הערכה תחולק לרבבות יהודים בכל רחבי הארץ מכלל המגזרים והחוגים. לצד הערכה יפיצו השלוחים חוברת מהודרת לרגל החג – "מקבלים תורה מחדש". בחוברת תוכן לחג השבועות לכל המשפחה, כולל תכנים לנשים וילדים וזמני החג. בנוסף, יעניקו השלוחים לקהל המתקרבים חוברת מהודרת לליל שבועות, ובה ביאורים מונגשים לסוגיות בגמרא.

ויש יוזמות מקוריות נוספות, ובהן: גיוס של קהילת 'השגרירים' – מקורבי בתי חב"ד מכל החוגים והעדות, ל'מבצע שבועות'. במסגרת הגיוס, מעניקים ל'שגרירים' מגוון כלים כדי לקדם את יעדי המבצע. כך, למשל, מעניקים אמצעים ליצירת קשר עם גבאים ברחבי הארץ, מחולקים פוסטרים לתלייה מטעם בית הכנסת ועוד. במקביל, בוצעה פנייה אישית לאלפי גבאים, בכדי שיזכו גם את הילדים לשמוע את 'עשרת הדברות'.

במהלך החג יתקיימו כינוס חגיגיים ומושקעים לילדים, בכל עיר ועיר, ובהם הילדים והוריהם שלא זכו לבוא לבית הכנסת, יזכו לשמוע את עשרת הדברות. בכינוס יחולקו מיני מתיקה ויוגרלו ספרי קודש.

"לפני ארבעים ושתיים שנה", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "קרא הרבי 'שכל הילדים והילדות מבן חודש ומעלה – ואפילו רכים יותר, יתלוו להוריהם לשמיעת קריאת התורה בכלל, ובפרט בשעת קריאת עשרת הדברות בחג השבועות'. השנה נעשה על ידי השלוחים מאמץ עליון ויוצא דופן, בפרט אחרי שנתיים של מגבלות קורונה, לזכות כל יהודי וכל ילד יהודי לשמוע את עשרת הדברות".

צפו בקריאתו של הגר"מ מאזוז שליט"א להביא את הילדים לעשרת הדברות:

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


0 תגובות