שרי החוץ של גרמניה ורוסיה נפגשו; גרמניה מסרבת להעביר נשק לאוקראינה

    שלמה ריזל No Comments on שרי החוץ של גרמניה ורוסיה נפגשו; גרמניה מסרבת להעביר נשק לאוקראינה

    על רקע החרפת המתיחות בין רוסיה לאוקראינה וכשאיום הפלישה נמצא בשיאו, שרי החוץ של גרמניה ורוסיה נפגשו. השרה הגרמנית לא לחצה על הרוסים ליסוג ולא הביע דעה נחרצת נגד רוסיה והסתפקה באיום של סנקציות, "אין לנו ברירה אלא להגן על הכללים המשותפים שלנו, גם אם יש לזה מחיר כלכלי גבוה"

    אוקראינה צילום: פלאש 90
    8:15
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "המדינה הפרה את התחייבותה; היינו למשיסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בניסיון להנמיך את הלהבות סביב אוקראינה, שרת החוץ הגרמנית אנאלנה ברבוק נפגשה הצהריים (שלישי) עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. לפני פגישתם, הרוסים הדגישו את עוינותה של גרמניה כלפי רוסיה שבאה לידי ביטוי בניסיון גרמני להשפיע על תהליכים פוליטיים פנימיים ברוסיה ובתעמולה אנטי-רוסית גלויה בתקשורת הגרמנית.

    מוסקבה גם הזכירה את אישורה של גרמניה למדיניות הסנקציות של האיחוד האירופי נגד רוסיה, ואת הגירוש הלא מוצדק של דיפלומטים רוסים.

    לפני פגישתם אמרה שרת החוץ הגרמנית כי רשימת נושאי הסכסוך בין המדינות ארוכה אבל עם זאת, היא דגלה בדיאלוג ואמרה: "כממשלה הפדרלית החדשה, אנו רוצים יחסים מהותיים ויציבים עם רוסיה".

    כלי תקשורת רוסיים שסיקרו את הפגישה הדגישו כי שרת החוץ הגרמנייה הייתה אתמול בקייב בירת אוקראינה ונפגשה עם צמרת הממשל. השרה הגרמנית הודיעה לאוקראינים כי גרמניה תומכת בהם אבל סירבה לבקשת להעברת נשק גרמני לאוקראינים

    שרת החוץ של גרמניה קראה לרוסיה להימנע מאיומים על אוקראינה השכנה ולשמור על ערכי יסוד באירופה. היא דיברה על סנקציות אפשריות על רוסיה במקרה של מלחמה ואמרה: "אין לנו ברירה אלא להגן על הכללים המשותפים שלנו, גם אם יש לזה מחיר כלכלי גבוה".

    בהתייחסה לריכוז החיילים הרוסים ליד הגבול האוקראיני אמרה השרה הגרמניה כי "קשה שלא לראות בזה איום", אולם לברוב השיב כי מדובר בחיילים רוסיים הנמצאים בשטח הריבוני של מדינתם, שעוברים אימוני לחימה.



    0 תגובות