המשטרה מתייחסת לפרסום: "השימוש בטכנולוגיה נעשה על פי דין"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המשטרה מתייחסת לפרסום: "השימוש בטכנולוגיה נעשה על פי דין"

    במשטרה טוענים כי "השימוש בכלים הטכנולוגיים שנרכשו מחברות חיצוניות כמו גם בכאלה שמפתחת המשטרה נעשה על פי הדין". המפכ"ל התייחס לסערה: "חלק מהמקרים המוזכרים בפרסום אינם נכונים. המשטרה אינה מפעילה את יכולותיה אל מול אזרחים ומפגינים תמימים"

    המפכ"ל יעקב שבתאי צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשטרה מפרסמים הודעה בה הם מתייחסים בהרחבה לפרסום אודות השימוש בתוכנת הריגול והחדירה לטלפונים של אזרחי ישראל. "המשטרה רוכשת כלים טכנולוגיים מחברות חיצוניות, גם בתחום התקשורת והסייבר. החברות החיצוניות אינן חשופות למידע מודיעיני או לתוצרי המידע החקירתי, ובתוך כך הפעלת הכלי הטכנולוגי לצורך משטרתי נעשה על ידי גורמי המקצוע של משטרת ישראל ולא על ידי עובדי החברות החיצוניות", מדגישים במשטרה.

    עו"ד בסרגליק על חשיפת כלכליסט: "צריך לעצור את זה, זה פוגע בכולנו"

    "השימוש בכלים הטכנולוגיים שנרכשו מחברות חיצוניות כמו גם בכאלה שמפתחת המשטרה נעשה על פי הדין. כך, למשל, ככל שמדובר בשימוש בכלי טכנולוגי לצורך ביצוע האזנת סתר, מוגשת בקשה לביצוע האזנת הסתר לבית משפט מוסמך כמקובל, והדבר נבחן על ידי בית המשפט ומאושר תחילה", מסרו במשטרה.

    מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לכך ואמר: "הוריתי על בדיקת כל המקרים שעלו בכתבה ושלכאורה התרחשו לפני מספר שנים. מהבדיקה עלה שחלק מהמקרים אינם נכונים. בין השאר, לא התבצע שימוש בכלים מסוג זה מול מפגיני הדגלים השחורים וטלפונים של ראשי רשויות. פרטים אלה אינם נכונים. בכל הנוגע לשימוש באמצעי אכיפה באופן כללי, כאמור, הכל נעשה עם האישורים המשפטיים הנדרשים".

    לדברי המפכ"ל: "משטרת ישראל אינה מפעילה את יכולותיה הטכנולוגיות המתקדמות אל מול אזרחים ומפגינים תמימים".

    השימוש המשטרתי ב"פגסוס": דרישה לחקירת מח"ש ולוועדת חקירה פרלמנטרית

    המפכ"ל הוסיף: "אני גאה בשילוב מערכות טכנולוגיות שהפכו לראש חץ במלחמה בפשע, באלימות ובעבריינים. השימוש בטכנולוגיה מתקדמת במאבק בפשיעה הוא אינטרס לאומי ראשון במעלה והוא בא להגן על הציבור שומר החוק בישראל ועל ביטחון הפנים של המדינה. עולם הפשע מתחכם ואנחנו נמשיך לפעול ולעשות הכל בכדי להיות צעד אחד קדימה.

    "חשוב לציין, כי מדובר באחד התחומים הכי מבוקרים ומפוקחים על ידי כלל הגורמים המשפטיים בתוך הארגון ומחוץ לארגון וביניהם הבכירים ביותר ואני רוצה להבטיח כי משטרת ישראל בראשותי פועלת על פי חוק תוך הקפדה יתרה על צווי בתי המשפט בכל שימוש בכלי כזה או אחר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין לנו שום אמון במשטרה!!!!!
      ואין שום משמעות למה שהם אומרים!!!!