יום הגשת הרשימות • כל מה שקרה ב-24 השעות הגורליות

צוות זירה מקומית 12 Comment on יום הגשת הרשימות • כל מה שקרה ב-24 השעות הגורליות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

23:59

סיכום ההתמודדות לבחירות בעיריית בני ברק. 12 רשימות יתמודדו למועצת העיר, שלושה מועמדים לראשות העיר.

IMG-20130918-WA000

23:55

סיכום ירושלים: שבע עשרה רשימות הוגשו לוועדת הבחירות בירושלים: רשימת הפיראטים, ירושלים תצליח, בני תורה, טוב, פז, הבית היהודי (בראשות קלמנוביץ), ירושלים המאוחדת (בראשות שקדי), יהדות התורה, ש"ס, אומץ לב, ירושלמים (בראשות עזריה), התעוררות, עם אחד, מרץ-עבודה, עופר איובי, הליכוד ביתנו.
ארבעה מועמדים יתמודדו לראשות העיר: ניר ברקת, משה לאון, פפה אללו וחיים אפשטיין.

23:54

ביתר: נציג קרלין בביתר יעקב ויינגרטן, הוחלף בבעריש שמעיה, מנכ"ל מוסדות החסידות בביתר.

23:45

פתח תקוה:  בכיר מהליכוד הצטרף לש"ס. אילן איפרגן, מראשי הליכוד בפתח תקוה ופעיל בשכונות שעריה ואחדות, הצטרף לתנועת ש"ס בעיר. אוריאל בוסו ראש הרשימה: "זהו יום בשורה עבור תושבי פתח תקוה"

23:38

באופקים הוגשה רשימת דגל התורה. הרב אברהם דייטש בראש ואחריו צבי בראון, ברוך פאקר, יעקב דיין, אהרון שורץ ויהודה מויאל.

23:34

בת ים: הציבור הדתי התפלג: רשימת ש"ס בראשות אלחרר וברנז מצד אחד, רשימת דרכי נועם עם הבית היהודי, אגודת ישראל ופורשי ש"ס ברשימה נפרדת.

23:29

בני ברק: בסוף זה קרה: ירחמיאל שניידר נכנס להגיש את רשימתו. לאחר שלא מילא את הטפסים כראוי הוא חזר ביתו בלי שהגיש את הרשימה.

IMG-20130917-WA014

23:21

ביתר עילית: שני אחים בשתי מפלגות. דוד זיידה חסיד ויזניץ ברשימה המאוחדת, אחיו מנחם זיידה ברשימה עצמאית.

23:15

ביתר עילית: הוגשה רשימה משותפת לכל המפלגות בעיר.  על הליכה באותה רשימה יחד עם טוב אומר יצחק רביץ "הצטרפנו לרשימה משותפת של מאיר רובינשטיין. לא מעניין אותנו מי עוד ברשימה מלבדנו". אמור לקבל תפקיד מ"מ ראש העיר, מסתמן שדגל התורה תקבל גם את הוועדה המחוזית לתכנון ובניה. עוד הוא אומר כי "גם ויז'ניץ איתנו. הרשימה השניה שמכנה עצמה ויז'ניץ היא של קבוצה שולית. הרשימה המאוחדת תקבל 15 מקומות שזה כל מועצת העיר".

23:12

ברגעים אלו הוגשה רשימת יהדות התורה המאוחדת בבני ברק לפקיד הבחירות על ידי שמחה שטיצברג ומיכאל קקון.

IMG-20130917-WA013

23:05

בית שמש: שמואל גרינברג: קיבלנו הצעות משתי סיעות אגודת ישראל לריצה משותפת ולא הסכמנו. "כוחנו הטבעי הוא 3.5 מנדטים, עם עבודה טובה נגיע ארבעה מנדטים". שם רשימת דגל התורה: הרשימה התורנית המאוחדת. מעריך שכל הפלגים יביאו ששה או שבעה מנדטים יחד.

23:00

חיפה: איחוד בין ש"ס אגודת ישראל ודגל התורה שירוצו ברשימה משותפת. ההסכם בין המפלגות השונות קובע כי במקום הראשון יוצב נציג דגל, במקום השני – נציג אגודת ישראל ואילו במקומות השלישי והרביעי יוצבו נציגי ש"ס. במקום החמישי יכהנו ברוטציה נציגי דגל ואגו"י.

סדר הרשימה: מרדכי מיכאל אלפר. יהודה אריה בליטנטל. עודד שבזי. אהרן כהן. אריה זיסמן ומנדי פישר.

22:57

מודיעין עילית: ראש העיר יעקב גוטרמן נכנס לפקיד הבחירות עם הרשימה המאוחדת יחד עם מקורבו טוביה פריינד.

IMG-20130917-WA012

22:55

בית שמש: דגל התורה הגישה את רשימתה למועצת העיר. סדר הרשימה: גרינברג, מונטג, וסילברסטיין.

IMG-20130917-WA011

22:51

ביתר: רשימת טוב קבלה מקום ברשימה המרכזית בביתר.

חברי הקהילות בעיר, נציגי 'אגודת ישראל' – 'דגל התורה' – 'ש"ס' ו'טוב' ירוצו ברשימה משותפת כגוש אחד. שם הרשימה:  'גשס' – ביתר מאוחדת.

ברשימה: מאיר רובינשטיין, יצחק רביץ, דניאל טולידנו, בנימין הרשלר, בעריש שמעיה, יהודה עוביידי, יעקב הרשקופ, מנחם שוורץ, ישראל פכטר, יוסף שטרית, יעקב מאיר כריסנטי, אהרן אבלס, ישראל גולומב, מיכאל נקי ודוד זיידה.

22:49

אשדוד: הוגשה רשימת יהדות התורה. מרדכי ליברמן ראשון  אפרים וובר מבעלזא שני, יעקב טסלר מוז'ניץ שלישי (יושב על מקום של גור), עזרא שור מפיטסבורג רביעי ומשה גרינבוים מהכלל חסידי במקום החמישי. יהשע טננהויז הוחלף ברגע האחרון.

22:47

ביתר עילית: ויז'ניץ הגישו רשימה נפרדת מהרשימה המרכזית. מנחם זיידה ראש הרשימה יתמודד גם לראשות העיר. עוד ברשימה אורי הולצמן מחב"ד.

22:45

בת ים: כתב אישום לראש העיר המכהן שלומי לחיאני. יוכל להתמודד בבחירות הקרובות, אך לאחר הבחירות באם יבחר תצטרך מועצת העיר לאשר את בחירתו.

22:43

מפלגת 'טוב' הוציאה הודעה בה היא מברכת את משה מורגנשטרן ש"קודם מהמקום ה-83 בכנסת למקום ה-20 ברשימת 'דגל' לעיריית ב"ב". בהודעה נאמר כי הזלזול של דגל בחרדים העובדים מלמד שלא הפנימה ולא למדה מאומה וכי לא תשנה את התנהלותה השחצנית

22:40

אלעד: אשר נהרי סגן ראש העיר ואיש ש"ס לא שולב ברשימה החדשה. בראיון לקול חי הוא אומר "אין תימני אחד ברשימת ש"ס למרות בקשות של קריספל. דרעי עשה טעות חמורה ופרוש יהיה ראש העיר כנראה". למרות זאת "לא הולך לשום מקום ולא עוזר למפלגות אחרות".

22:31

אלעד: משה גלסנר: רב העיר הרב גרוסמן הוא המנצח הגדול. שני בכירי דגל החדשים ברגר וגרוסברד הם מקורביו. את האחריות גילו זליג אורלנסקי ודוד שפירא שנהגו באחריות והתוצאה באלעד היא פנטסטית. פרוש יהיה ראש העיר הבא.

22:30

בני ברק: חנוך זייברט הגיע להגיש את הרשימה.

IMG-20130917-WA009 IMG-20130917-WA010

22:25 

בני ברק: עדכון: בני גרנות מהחרדים העובדים הוצב במקום ה-22 ברשימת יהדות התורה לצד משה מורגנשטרן שקיבל את המקום ה-20. מיכאל קקון יקבל לשכה ומזכירה אך לא את התואר סגן ראש העיר.

22:23

הרב בועז נקי בראיון לקול חי: "נתנו ל'קד' את המקום השני במודיעין עילית. לא מבין למה הם הולכים לבד. מאמין שהערפל ישקע תוך ימים ספורים. לא יודע למה בבני ברק קד הלכה עם יהדות התורה ולא איתנו".

22:21

מודיעין עילית: ברשימה המאוחדת אגודת ישראל קבלו את המקומות 4,6,9. במקום הראשון – טוביה פריינד איש קרלין שמקובל גם על באיאן. השני – חיים מאיר ויזל נציג ויזניץ. השלישי – חבר המועצה המכהן צבי גליק. נתן רוזנבלט – ברסלב מאיים בהגשת רשימה נפרדת.

22:19

אותיות 'עץ' ילוו את כל רשימות בני תורה ברחבי הארץ – ירושלים בני ברק ומודיעין עילית. עסקני 'בני תורה' בדרך לביתו של הגר"ש אוירבך לשיחה וברכה.

IMG-20130917-WA008

22:16

סופי: פיצול בבית שמש: רשימת אגודת ישראל ג' עם גור בעלזא וויזניץ. רשימה נוספת של שלומי אמונים ורשימה שלישית של דגל התורה. החיבור בין דגל התורה שלשלומי אמונים לא צלח.

הערכות: אלפי קולות ילכו לאיבוד. מאידך, המוטיבציה תגבר. בעיר מדברים על 'בנק' של שישה מנדטים לכל פלגי יהדות התורה והמלחמה תהיה על פרוסת העוגה.

22:15

רשימת 'הבית היהודי המפד"ל החדשה' תתמוך במשה ליאון לראשות העיר, מול 'הבית היהודי' של בנט שתתמוך ככל הנראה בברקת.

22:10

ירושלים: בש"ס נכנסו לחדר פקיד הבחירות אנשי ש"ס עם שתי רשימות בידם. החשדנות בין הצדדים גבוהה והמו"מ בין הצדדים נמשך.

22:09

בני ברק: קד: "אנו לא נאלץ להתפטר באם יכנסו נציגי 'בני תורה'. מקומנו מובטח".

22:00

אלעד: הוגשה רשימה מאוחדת ליהדות התורה. רשימת 'בני תורה' לא תתמודד. המועמדים בדגל התורה הם אנשים שמקובלים על כל הצדדים. סדר הרשימה: ישראל פרוש. אברהם שטרן. חיים מאיר כץ.משה ברדוגו. שמואל גרוסברד. פנחס גרוס. ירוחם טורנר. מנדי חממי. דוד יונני. עוזיאל בשארי. אריה אינהורן. משה טאובר. אברהם אינדיג. יאיר פרוש. וסנדרוביץ.

21:59

במודיעין עילית מוגשת ברגעים אלו רשימת קד בברכתו של הגר"י עדס.

21:51

ירושלים: ש"ס בסכנת התפצלות. במקום הראשון אלי שמחיוף אחריו צביקה כהן שיהיה סגן ראש העיר ויו"ר מטה הבחירות של ש"ס בירושלים. במקום השלישי נתי לסרי, מנכ"ל ש"ס. השאלה היא על המקום הרביעי. הרב אלבז דורש שמקורבו שלמה ברסקה, חבר המועצה הנוכחי ימשיך. במקום החמישי מיכאל מלכיאלי. במקום השישי אשר מישאלי חבר המועצה הנוכחי שיורד למקום לא ריאלי ככל הנראה.

21:46

ביתר עילית: כעס בחב"ד: לאחר שהתקיימו פריימריז מסודרים בברכת רבני חב״ד בעיר בהם נבחר יעקי הרשקופ, אורי הולצמן, הנציג הנוכחי שבחר לא להתמודד בפריימריז חתם הסכם עם איש ויזניץ על ריצה ברשימה משותפת. בינתיים ברשימה המרכזית מסרבים לתת מקום להרשקופ עקב ריצתו של הולצמן.

21:43

בבית שמש התפוצץ הסכם השלום בתוך יהדות התורה. הצדדים חזרו להליך של שלוש רשימות והמו"מ על הסדר שלום נמשך.

21:42

כפי שנכתב בזירה מקומית: ביהדות התורה בבני ברק נחתם הסכם ובו סעיף האומר כי דגל התורה מתחייבת לפנות מקום לאגודת ישראל על כל נציג 'בני תורה' שייכנס למועצת העיר.

21:41

רשימת ש"ס בפתח תקווה הוגשה. אוריאל בוסו, אליהו גינת, אשר שוקר, משה כלפון ואילן איפרגן.

21:40

פתח תקווה: הסיעה המרכזית ודגל התורה רצות יחד, שלומי אמונים בחוץ. טירר: "תרגיל מכוער ומסריח שמזכיר מה שהיה לפני חמש שנים. גור גנבו לשלומי אמונים את המקום".

21:37

עקב פסיקת בג"ץ היום החליט אורי לופוליאנסקי שלא להתמודד לעיריית ירושלים.

21:34

יוני יוסף הודיע כי לא יתמודד ברשימה המשותפת של המפד"ל ואריה קינג בירושלים. הסיבה אמו התקשרה אליו שנייה לפני החתימה, בתוך החדר של וועדת הבחירות ואמרה לו "אבא פסק לא לרוץ באותה רשימה עם נשים" באותו רגע הוא פרש.

21:31

רשימת 'בני תורה' בבני ברק בקשה מפקיד הבחירות את האותיות עץ שיזהו אותה בקלפי.

21:29

דגל התורה בבני ברק: מיכאל קקון יקבל סגן ראש העיר בתואר עם לשכה ומזכירה. את המשכורת יקבל מנחם שפירא שיכהן כסגן בשכר.

21:26

הוגשה רשימה מאוחדת ביהדות התורה בבני ברק. ברשימה: אגודת ישראל, דגל התורה וקד. פותח את הרשימה חנוך זייברט ושני הוא רובינשטיין. ישראל פרידמן מבעלזא נשאר על חשבון דגל התורה. מנחם שפירא מקום שמיני. משה מורגנשטרן נציג החרדים העובדים במקום 20 שאינו ריאלי. את הרשימה חותמים יהודה מרמורשטיין וראש העיר לשעבר יצחק מאיר.

סדר הרשימה המלא: זייברט, רובינשטיין, אייזנברג, פרידמן, קוסטליץ, קקון, שטיצברג, שפירא, גרין, כהן, לאנגסאם, וורז'בינסקי, הפטקה, שטרן, אברמוביץ, שוקרון, שכטר, הבר, גוטמן, מורגנשטרן, גרליץ, מרמורשטיין, ומאיר. האות שתלווה את הרשימה היא ג'.

IMG-20130917-WA005 IMG-20130917-WA006

 

21:20

צפת: הוגשה מפלגת דגל התורה ת'. סדר הרשימה: עמנואל לוי, אליעזר לזר, אורי רזובסקי ודוב פרומוביץ.

21:15

מודיעין עילית. אגודת ישראל ודגל התורה עדיין לא הגישו רשימה. דיונים אחרונים בחדרו של פקיד הבחירות.

21:13

בית שמש: ניסיון של הרגע האחרון לצלם את המצב הקיים ולא לתת יד לפילוג. אנשי בעלזא ושלומי אמונים במו"מ של הרגע האחרון. אפשרות לצרף את דוד ויינר שהודח משלומי אמונים לרשימתם של גור – ויז'ניץ – בעלזא.

21:10

יואב ללום הודיע היום כי למרות הסקרים המחמיאים, ולמרות שהרשימה הייתה מוכנה, וכאלף תושבי ירושלים חתמו על מסמכי המפלגה והערבות הבנקאית הוכנה גם היא, "עקב הוראת רבני העמותה שלא נתמודד בבחירות הקרובות לא נגיש הערב רשימה לבחירות בירושלים". לדבריו, נציגי הרשימה שהיו כבר בבניין העיריה נקראו לחזור לביתם, וכשם שקיבלנו שכר על הדרישה נקבל שכר על הפרישה. "בימים הקרובים נודיע במי נתמוך בבחירות הקרובות. אנו מודים לכל התומכים והמסייעים, ונמשיך לשרת את הציבור הירושלמי ושאר תושבי הריכוזים החרדיים בענייני האפליה כבימים ימימה" כותב ללום לתומכיו.

21:08

רשימת בית שמש חוזרת הוגשה. הסדר כדלהלן: ראשון אלי כהן ולאחריו חיים בן מרגי (הבית היהודי), אליאסף וורמן (הבית היהודי), רינה הולנדר, אבי ועקנין ועמנואל הדנה.

21:05

בני ברק: 'בני תורה' הגישו את הרשימה. כעת מגישים את מועמדם לראשות העיר.

IMG-20130917-WA004

21:00

וועדת הבחירות בירושלים: תגרה בין אנשי הבית היהודי של דב קלמנוביץ לבין אנשי הבית יהודי המפד"ל בראשותו של שמואל שקדי.

 20:55

הוגשה רשימת ש"ס במודיעין עילית. במקום הראשון הרב אבנר עמאר שהגיע מאשדוד, במקום השני חבר המועצה המכהן גולן חסידי השלישי הוא יעקב עובדיה ובמקום הרביעי יעקב כהן.

20:52

בבית שמש הוגשה הרשימה המאוחדת של גור ויזניץ ובעלזא. סדר הרשימה: ישעיהו ארנרייך מרדכי דירנפלד וזלמן ניימן.

20:50

בני ברק: כעת מוגשת בבני ברק רשימת 'גם בבני ברק יהיו בחירות' של תנועת בני ברק בתנופה. יו"ר הרשימה – רזיאל פריגן. רשימה נוספת היא איחוד הקהילות למען ב"ב ע"י אברהם סלמון שמוגשת כעת. רשימה המתחרה לש"ס ממתינים בוועדת הבחירות להגשתם.

20:47

קרית גת: הרשימה המאוחדת בקריית גת. שתי המקומות הראשונים לש"ס והמקום השלישי לאגודת ישראל. מקווים להגיע לארבעה מנדטים. לראשות העיר יתמכו באבירם דהרי ראש העיר המכהן.

20:43
דיווחים: פיצוץ במגעים בין אגודת ישראל ודגל התורה בבני ברק. הליכוד והבית היהודי במו"מ על איחוד.

20:41

רשימת בית שמש שלי הוגשה. סדר הרשימה: ריצ'ארד פרס, מימי קמילר, אורי זלאקה, אורי שכטרמן, גילי גופן ואבנר ישראלי.

20:40

דרישה של אגודת ישראל מדגל התורה: כל מקום שיש רשימה משותפת של המפלגות וישנה רשימת 'בני תורה' שרצה בנפרד אם יכנסו נציגים של 'בני תורה' דגל התורה תדאג שאחד מנציגיה יתפטר על כל נציג של בני תורה שיבחר למועצת העיר.

20:35

שלומי אמונים בבית שמש הגישו כעת רשימה עצמאית למועצת העיר.

20:34

רשימת ש"ס הוגשה באלעד: צוריאל קריספל פותח ולאחריו קראי, אגבלה, דותן ודיין. יצחק עידן לא שולב.
20:33
רשימת ש"ס ו'דגל' בנתיבות: אשר ביטון, אפשטיין, עידו לוי, פורטל, מעלימי. ניסים דהן שהוצנח ע"י דרעי ועבר להתגורר בעיר, נשאר מחוץ לרשימה על פי דרישת הרב אברג'יל.
20:32
רשימת ש"ס בבאר שבע: עופר כרדי בראש, לאחריו שמעון טובול, אוחננה, חסידין, רז ומלול.

20:31
בבני ברק משתרך תור ארוך מחות לחדר של פקיד הבחירות כדי להציג את הרשימות.

IMG-20130917-WA002

20:30

קרית גת; הוגשה הרשימה המאוחדת שס"ג, של אגו"י וש"ס. חסידות סלונים פרשה ותומכת במפלגה החילונית 'תדמית'.

20:27

גבעת זאב: יהדות התורה הגישה את הרשימה ללא ש"ס. סדר הרשימה: הרב רפאל מזרחי, שלמה בריזל, חיים וינגרטן ונחום גליס.

IMG-20130917-WA003

20:25

שמעון גפסו למהדורה המרכזית בקול חי: מכבד את החלטת בית המשפט ומבקש את אמון הציבור בבחירות עוד חודש. משוכנע שאצא זכאי ואמשיך לשרת את תושבי העיר בנאמנות ומסירות.

20:23

ברק צברי ממפלגת התימנים באלעד למהדורה המרכזית: "ברשימה יש עוד קהילות. הגיע הזמן לשנות את העיר, לקחת את הניסיון העסקי שלנו ולשנות את העיר. אפשר לשנות את העיר".

20:20

זכרון יעקב: שוב ריצה משותפת של מפלגת ח"י המאחדת את ש"ס ויהדות התורה. סדר הרשימה: מקום ראשון אריה פולק. שני מימון אוחיון. שלישי דוד סברדלוב . רביעי רפאל דאהן. חמישי יעקב קניגסבוך. כיום יש לרשימה שני נציגים.

20:17

רשימת 'בני תורה' הוגשה בירושלים. במקום הראשון חיים אפשטיין, אחריו מנחם אטינגר, ישי אשכנזי, אבי מינסק ואלי יפה.
ב-21:30 ייכנסו כל מועמדי המפלגה מי-ם, ב"ב ומודיעין עילית אל הגר"ש אויערבך שם יקבלו את ברכתו.

20:15

רשימה חדשה 'הבית היהודי – מפד'ל החדשה' נחתמה בירושלים נגד מפלגתו של בנט. במקום הראשון שמואל שקדי, במקום השני אריה קינג מרשימת שכונות התפר, לאחריו חגית משה ובמקום הרביעי יוני יוסף.

20:13

בני ברק: בדגל התורה מסתמן צילום מצב של הרשימה הקודמת ואיש לא יוחלף. מנחם שפירא יחליף את מקומו של יעקב אשר.

20:10

בירושלים הוכרזה רשימת יהדות התורה המאוחדת. הסדר הוא כדלהלן: יצחק פינדרוס, יוסי דייטש, ישראל קלרמן, יוחנן וייצמן, מיכל הלברשטאם, אליעזר ראוכברגר, יעקב הלפרין, שלמה רוזנשטיין, משה גורא ושמואל מילר. הסדר תואם לקדנציה הקודמת.

20:05

בבית שמש הוגשה רשימת עתיד העיר: מוטי כהן פותח את הרשימה, במקום השני מנשה אליאס חובש כיפה ובמקום השלישי אינה כהן רייך.

20:04

אלעד: רשימת בני תורה הוגשה לפקיד הבחירות: במקום הראשון אבי שטרן, במקום השני משה ברדוגו, במקום השלישי שמואל גרוסברד ובמקום הרביעי ירוחם טורנר

20:00

ירושלים: לחץ גדול על אריה קינג מצד הציונות הדתית. הן הבית היהודי בראשותו דב קלמנוביץ' והן מפלגת הפורשים שרצים תחת השם 'המפד"ל' בראשותו של שמואל שקדי לוחצים על קינג שיחובר אליהם.

19:55

מודיעין עילית: מו"מ בין ראש העיר גוטרמן ל'בני תורה' על הסרת מועמדות של נציגם אבי ברגר לראשות העיר תמורת קבלת סגן בקדנציה הבאה.

19:54

מסתמן: הוועדה לתכנון ובניה תהיה בקדנציה הבאה אצל אברהם רובינשטיין ולא אצל מנחם שפירא שיסתפק בסגנות ראש העיר בשכר.

19:49

בני ברק: ויזניץ ירוצו עם אגודת ישראל והאיום בריצה עצמאית ירד. גם סיעת קד הסתדרו עם דגל התורה כאשר דרישתם לקבלת סגן בשכר התקבלה חלקית.

19:40

בית שמש: בית שמש ביתנו הגישה את רשימתה כאשר ילנה קוניאנסקי במקום הראשון והעיתונאי ציון סולטן במקום השני. ברשימת הליכוד שהוגשה מופיעים שלום אדרי ולאחריו משה שטרית וסטלה וולטר. כעת אנשי טוב מגישים את הרשימה.

IMG-20130917-WA001

19:36

מאמץ כביר של רבנים בגבעת זאב להחזיר את שס לאיחוד עם יהדות התורה. אולטימטום עד השעה 8.

19:30

ראשון לציון: משה יהושע הגיש את רשימתו "ראשונים ביהדות" וסימנה -ה-. "אנחנו יוצאים לדרך חדשה, אבל ממשיכים באותה עשייה לטובת תושבי העיר", אמר יהושע.

19:26

פרוש לפרסטר במהדורה המרכזית: "כל מי שחושב שאין כסף בעיר הזו טועה. יש לה פוטנציאל לקבל הרבה כסף. בניתי צוות שיהיו איתי אחרי הבחירות ויעזרו לי לקדם את העיר. יש כאן בעיה של ראשי עיר שלא משלימים את הקדנציה וצריך לפתור את זה". עוד אמר פרוש כי לשכתו הייתה היחידה שפתוחה לספרדים חסידם תימנים ודתיים לאומיים.

19:23

ישראל פרוש בראיון ראיון לאברהם פרסטר במהדורה המרכזית של קול חי: "אני מתמודד לראשות העיר אלעד. התושבים עברו קדנציה קשה. אין דבר אחד שמסודר בעיר – הפעם נעשה סדר. ניקח את העיר למקום אחר. יהיה ניהול, נקיון ומבני ציבור.

19:18

הוגשה רשימת 'בני תורה' במודיעין עילית: אברהם ברגר, יהודה שם טוב, שמואל אלישיב, יחזקאל אריאל, יעקב לוי, אברהם שיר, שמואל פובידלו, דוד ברגר, מרדכי פרנקל וישעיהו ווין. אברהם ברגר הגיש גם מועמדות לראשות העיר.

18:52

בבית שמש הוגשה היום רשימת 'קדימה' למועצה.

18:48

רשימת דגל התורה לירושלים נסגרה: יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן, אליעזר ראוכברגר, משה גורא ושמוליק מילר. שבתאי מרקוביץ לא שולב.

18:45

מאיר ניצן הודיע כי הוא פורש מראשות הוועדה הקרואה בלוד ומתמודד למועצת עיריית ראשון לציון ברשימתה של המועמדת ליאל אבן זוהר. ״ראש עיריית ראשון לציון דב צור בפאניקה ולכן דרש שלא אתערב בעיר שבה אני גר למרות שזו זכותי האזרחית. החלטתי להתפטר ולרוץ במקום ה-30 ברשימתה של ליאל אבן זהר", אמר ניצן.

18:24

חיים שלום קעניג הוצב במקום השלישי ברשימת אגודת ישראל בצפת. לפניו נחמן גלבך ומשה פרוש.

18:20

אלעד: הוגשה לראשונה בעיר מפלגת נשים. תתמודד תחת השם 'אם'.

18:13

רשימה נוספת הוגשה לפקיד הבחירות בעיריית בני ברק 'שאל בני' שמה. הוגשה על ידי משה דוד טבק

18:10

חיפה: ש"ס ויהדות התורה בדרך להסכם על הליכה משותפת. ש"ס תקבל את המועה"ד ויהדות התורה את תפקיד סגן ראש העיר. על פי ההסכם המתגבש שתי המקומות הראשונים ליהדות התורה ומקום שלישי ורביעי לש"ס.

17:46

הרכב מורחב של בג"ץ העביר מתפקידם את ראש העיר רמת השרון יצחק רוכברגר ואת ראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדם. יחד עם זאת, קבעו השופטים כי למרות הבעייתיות שבכך, אין סיבה משפטית למנוע מהשניים להתמודד בבחירות הקרובות. השופטים הדגישו כי אם ייבחר מי מהם, תצטרך מועצת העיר להתכנס ולהכריע אם יש להעבירם מתפקידם

17:35

בית שמש: בשעה זו מסתמן כי דגל התורה ושלומי אמונים רצים יחד ברשימה משותפת למועצת העיר.

16:35

משה אבוטבול הגיש את רשימתו לפקיד הבחירות. יתמודד בראש רשימת ש"ס למועצה ולראשות העיר.

16:00

שירה ג'רגי כבשה את הכותרות כאשר הצהירה כי תהיה האישה החרדית הראשונה בצפת שמתמודדת. בתחילה סיפרה שתתמודד לראשות העיר, אח"כ תמכה בשוקי אוחנה ובשבוע האחרון עברה לאילן שוחט. היום מתברר, אין לה זכות בחירה כיון ולא מלאו לה 18 חודש מאז שעברה ממצפה יריחו. מי שאינו יוכל לבחור לא יכול להיבחר, ועל כן גם רשימת העצמאית למועצת העיר באה אל סיומה.

15:52

רשימת כלל חסידית נוספת תוגש הערב במודיעין עילית על ידי העסקן נתן רוזנבלט. מאות כבר חתמו מאז הבוקר ונחמן בנשעיה מנסה להרגיע את הרוחות ולהחזיר את האחדות.

15:45

דיווח: רשימת הצעירים, פורשי ש"ס, בבני ברק תתמודד גם לראשות העיר.

15:30

בית שמש: נציג חב"ד רץ לעירייה במפלגתו של מאיר בלעיש. נציג הקהילה אביגדור פקטור יהיה שלישי ברשימת 'דור אחר – ביחד – חב"ד' תחת המועמד מאיר בלעיש. במקום השני מוצב ג'קי אדרי מפורשי הבית היהודי. (צילום: אתר חב"די בבית שמש)

ch, ana jcwwsh

15:14

בצפת הגישו שלושת המועמדים לראשות העיר שוחט, אוחנה וחדד את רשימותיהם למועצה ואת הטפסים למרוץ לראשות העיר.

15:00

בבני ברק הוגשה רשימה נוספת של תושבי פרדס כץ בראשה עומד דוד אלוש.

14:50

סופי: יהדות התורה בירושלים הולכת מאוחדת. בעוד מספר דקות ייחשף תוכנו המלא של ההסכם.

14:42

עדכון מצפת: יעקב ג'אן שהוזז ממקומו ברשימה אמש ע"י אריה דרעי ביטל את תמיכתו ברשימתו של בן ציון תייר וחזר לש"ס.

14:30

יעקב וידר בעתירה דחופה לבית הדין העליון של הליכוד: "מבקש להכריז שוב כי רשימה מטעם הליכוד תתמודד בבני ברק עד וכולל יום הבחירות". הודעת בית הדין של הליכוד, כעת: "כל פעולה שיש בה כדי להסיר את הליכוד מהתמודדות למועצת העיר בני ברק, תהיה בבחינת בזיון בית הדין על כל המשמעויות הכרוכות בכך".

14:25

ירושלים: מגעים לפשרה בין דגל לאגודת ישראל. סגן ראשון לאגו"י, סגן שני לדגה"ת. מסתמן: בעלזא תקבל מקום על חשבונה של דגל התורה.

14:17

חברי אגודת ישראל בירושלים מכונסים בפרס 2 ודנים בהצעה ללכת בנפרד מדגל התורה בבחירות בירושלים. במקרה של ריצה נפרדת בירושלים, אגודת ישראל בטוחה בעומד בראש הרשימה יוסי דייטש שיביא מצביעים מתנדנדים גם מקרב הציבור הליטאי להצביע עבור אגו"י.

13:55

רשימת ש"ס בירושלים תכלול כנראה את אלי שמחיוף במקום הראשון. צביקה כהן במקום השני עם התפקיד הבכיר. מנכ"ל ש"ס נתי לסרי, יעקב וואזנה וצבי אסולין.

13:44

דיווח באלעד: פרוש התחייב לקהילת חב"ד על המקום השני ברשימת אגו"י תמורת תמיכתם בו לראשות. הבוקר אמר להם פרוש כי הוא נאלץ להפר את הסיכום כי הוא חתם עם ויז'ניץ שהם במקום השני. בחב"ד זועמים.

13:30

הנימוק הרישמי מאחורי ריצת חיים אפשטיין לראשות העיר ירושלים: הוראת מרן הגרי"ש אלישיב להצביע לחרדי משום קידוש ה' גם ללא סיכוי. הדבר יתרום מאחורי הקלעים חיזוק לניר ברקת שבני תורה חפצים ביקרו.

13:22

חבר מועצת עיריית ירושלים שלמה ברסקה שהוצע לו את המקום השלישי ברשימה שלח מכתב לאריה דרעי בו הוא מודיע על התפטרותו מהעירייה. לדבריו הוא נועץ עם רבו הגר"ר אלבז.

13:10

רשימת בני תורה רצים לראשות במודיעין עילית. ירושלים ובני ברק. בבני ברק המועמד הוא חיים רוחמקין, בירושלים חיים אפשטיין ובמודיעין עילית יהודה שם טוב. שם טוב היום הוא נציג קד במועצת העיר ומתלמידי הגר"ש אוירבאך ומאנשי להגר"מ גרוס.

13:00

אחדות ברעננה. כל הציבור הדתי והחרדי רצים יחד ברשימה אחת בראשותו של עו"ד צביקה גרינגליק.

12:15

צפת: הכלל חסידי עם דגל התורה ברשימה אחת שסימנה ת'. במקום הראשון עמנואל לוי שהוא פורש ש"ס, עוד ברשימה נציג הכלל חסידי אליעזר לזר חסיד סערט ויזניץ.

11:55

אגודת ישראל מצעירה את רשימתה. בבני ברק יהודה מרמורשטיין פורש ובמקומו נכנס פרץ אברמוביץ נציג ערלוי.

11:47

צפת: אגודת ישראל מתחדשת. נחמן גלבך, חתנו של יצחק קעניג מנהל מוסדות ברסלב, ומשה פרוש חסיד ביאלה, יהיו נציגי אגודת ישראל בבחירות הבאות. למרות זאת הציבור הכלל חסידי שפרשו מאגו"י בגלל שליטת ברסלב ברשימה לא יצביעו ג' והם הולכים עם ת' דגל התורה.

11:45

מעלה אדומים: הסיעה החרדית שקבלה בפעם הקודמת שני נציגים בעיריה לא רצה בבחירות. ש"ס תרוץ לבד, סיכוי שלא תעבור את אחוז החסימה.

11:36

משבר בשלומי אמונים במודיעין עילית. בוטל הפריימריז שתוכנן לאחר ויכוח על זהות הנציג.

11:32

נפל הפור: נציג גור במועצת עיריית ירושלים בקדנציה הבאה יהיה יוחנן וייצמן. יחליף את יוסף לוק שכיהן שתי קדנציות בתפקיד.

11:05

האם בבית שמש הולכים לקראת פילוג? סיעת יהדות התורה בבית שמש לקראת פילוג וגוברים הסיכויים שיהיו בעיר שלש רשימות, דגל התורה, הקהילות החסידיות הגדולות, ושלומי אמונים. בבית שמש חוששים מאוד מהפילוג, אך למרבה האבסורד המפתחות נמצאים אצל העסקן הברסלבאי נחמן בנשעיה ממודיעין עלית שעומד על כך שנציג ברסלב בבית שמש יקבל את המקום של נציג חסידות בעלזא ברשימה, גם על חשבון ריצה נפרדת שלומי אמונים.

10:40

מודיעין עילית: מספר נציגי אגודת ישראל ברשימה המשותפת יגדל משלושה לארבעה. במקום הראשון – חיים מאיר ויזל איש ויזניץ שהוצב בפעם הקודמת שני. במקום השני איש 'המודיע' טוביה פריינד, חסיד קרלין ויועצו הקרוב של גוטרמן שיהפוך בקדנציה הבאה לסגנו. נחמן ניימן יהיה שלישי ויחליף את נחמן בנשעיה מבעלי 'המבשר' שהתלוננו נגדו שלא עשה מאומה בעירייה, ובמקום הרביעי ימשיך נציג ביאלה צבי גליק.

על פי הסיכום נחמן בנשעיה יהפוך ליו"ר סניף אגודת ישראל בעיר.

10:00

אלעד: לאחר שאתמול לאחר חצות חתמו בקהילת ויז'ניץ על תמיכה במאיר פרוש, ישבו הבוקר השניים עם מקורביהם לפגישת עבודה במשרדו של חיים מאיר כץ.

09:45

גורמים בש"ס עובדים קשה בקרב אנשי רב העיר אלעד הגרש"ז גרוסמן שיביע תמיכה במועמדותו של צוריאל קריספל ובכך יגרור עמו את הפלג הגדול של הגרש"א אוירבך עם הגר"מ גרוס והגר"ש מרקוביץ.

08:25

גורמים בויזניץ: הנציג חיים דוד רוזנר הוחלף בגלל קרבתו הרבה לדז'יקוב. "ילדיו מסתובבים שם וגם הוא. אין סיבה להשאיר אותו".

07:00

בדגל התורה לא התייאשו מהמצב בבני ברק והם עדיין מנסים למנוע את הבחירות הצפויות. גורמים במטרה החרדי בליכוד מציגים את הנסיונות כ"התחננות, הבטחות ואיומים".

06:25

צפת: רגע לפני שהרשימות מוגשות החליט יו"ר ש"ס לתת את המקום השלישי ברשימה המקומית לבנו של רבי רפאל כהן מרבני העיר. בכך הוזז ממקומו יעקב ג'אן הקשור לקהילת ברסלב בעיר, מה שגרם לג'אן לפרוש מש"ס ולשבת ולדון עם בן העסקן ציון תייר על הקמת תנועה עצמאית.

05:30

מודיעין עילית: דיווח: גוטרמן הציע לאגודת ישראל ארבע מקומות ברשימה משותפת עם דגל התורה. בנוסף קבלת תואר סגן ראש העיר. תפקיד המ"מ שמור ליעקב וולנשטיין ע"פ הוראת בית הגראי"ל.

04:25

לא רגוע בגבעת זאב. דרעי הודיע כי הוא מתנגד להסכם השלום בו תשולב ש"ס במקום הרביעי ברשימה אחת יחד עם יהדות התורה . "זה בושה לש"ס" אמר. "אם לא יתנו לנו מקום שלישי עדיף לרוץ בנפרד". ההסכם התפוצץ והרשימות ירוצו בנפרד.

03:30

אחדות ברחובות. דגל התורה תרוץ עם ש"ס ברשימה אחת. יקבל את המקום השלישי לא את השני כפי דרישתם. עדיין לא ברור האם יתקיים רוטציה על המקום השני באם יקבלו רק שני מנדטים. הנציג יהיה אחיו של משה מונטג מבית שמש.

02:04

אלעד: קהילת חסידי ויזניץ חתמו על הסכם תמיכה בישראל פרוש לראשות העיר. בהסכם נכתב כי נציג החסידות יקבל את תפקיד סגן ראש העיר. יתרה מכך, אילו יפסד ישראל פרוש בבחירות לקריספל הוא עוזב את תפקידו בעיריה ואז ויזניץ יקבלו את תפקיד סגן ראש העיר בקואליציית קריספל. באלעד שואלים מה הסיכויים שלאור ההסכם הנ"ל הם יצביעו לו בקלפי…

01:46

בבני ברק יתקיימו בחירות גם לראשות העיר. יגאל אלוש ממפלגת 'הפרדס כצים' הגיש מועמדות לראשות העיר. גם ירחמיאל שניידר עשוי להגיש מחר מועמדות.

01:35

בצפת התיישבו אנשי מפלגת ת' (דגל התורה) עם בן ציון תייר מעסקני ש"ס לשעבר לדון על ריצה משותפת בבחירות המונציפאליות.

01:22

עוד מצפת: מפלגת הבית היהודי יגישו את הרשימה למועצה מחר בצהריים. במקום הראשון גדי מלכא, במקום השני צחי ללוש, השלישי דוד ויצמן, במקום הרביעי אליהו בן טובים, במקום החמישי ז׳קלין סטרולוביץ ובמקום השישי יוחאי עזרא.

01:09

עדכון צפתי: המתמודד לראשות העיר צפת שלמה חדד, יגיש מחר את מפלגתו 'נר'. במקום הראשון שלמה חדד. במקום השני נסים ביתן, השלישי עמי דהן . הרביעי ראובן בן עטייה, החמישי בן עזרא והשישי עדי מזרחי.

00:55

מו"מ ביהדות התורה בבית שמש נתקע: שלומי אמונים דורשים שתי מקומות ברשימה כאשר המשמעות היא שבעלזא ייעלמו. בשלומי אמונים מוכנים לדבר על רוטציה עם בעלזא אולם רק כאשר נציג שלומי אמונים פותח את הקדנציה. בבעלזא לא מסכימים לפתוח את הדיון.

00:30

המסמך שפורסם כאילו פנו אנשי דגל התורה בביתר לחכ"י התנועה ובקשו לא לתמוך ברובינשטיין אלא לרוץ עצמאי הוא מסמך ישן ולא רלוונטי, כך אומרים בדגל התורה לגואל וקנין. "מדובר בשטות של גבאי שאין צורך לספור אותו".

00:12

דיווח באלעד: הגר"ע יוסף יגיע לאלעד ב-18 לאוקטובר, 4 ימים לפני הבחירות, במסוק שכבר הושכר לכנס תמיכה בצוריאל קריספל.

00:00

עדכון ויזניץ: באלעד, הקהילה בדרך לחתום על הסכם תמיכה בישראל פרוש. בבני ברק, התפוצצה ישיבת צוות המו"מ בין גור לויזניץ. הרשימה העצמאית של ויזניץ "אגודה אחת" מוכנה להגשה מחר.

23:56

עדכון מרמת גן: הליכוד, יש עתיד וש"ס תומכים בישראל זינגר לראשות העיר, הבית היהודי עדיין במגעים. יהדות התורה שווה חצי מנדט וכנראה תתמוך בזינגר. הסקרים מראים שוויון בין המתמודדים עם סטייה קלה מאוד לטובת זינגר שהחל להוביל מול כרמל שאמה שנסיקתו נעצרה.

23:45

אחדות באלעד: בכינוס של חברי קהילת שירת נפתלי שהתקיים הערב בבית הכנסת הציגו גבאי בית הכנסת את מכלול השיקולים לחבירה לרשימה המאוחדת יהדות התורה. הציבור הביע תמיכה מלאה במהלך ללא מתנגדים ובכך למעשה הביעה הקהילה באופן רשמי את תמיכתה בהצבת נציג ברשימת יהדות התורה המאוחדת בראשות ישראל פרוש. ירוחם טורנר הוא מועמד הקהילה למועצת העיר. רב הקהילה הרב יוסף הבלין ציין כי בכך מצהירה הקהילה כי היא כפופה לדעת תורה ולהכרעותיו של הגראי"ל שטיינמן.

23:34

לאחר הגשת רשימת 'יחד' המשותפת לדגל, ש"ס ותקומה בכרמיאל אמר סגן שר הדתות אלי בן דהן כי "כל חלקי הציונות הדתית כולל 'תקומה' תומכים רק בבית היהודי". דוברו של אורי אריאל בתגובה: "לא פגשנו את הבית היהודי שם, תקומה נשארת בתמיכתה ל'יחד', הצהרת בן דהן נבעה מחוסר מודעות".

23:20

דגל התורה הציעו נציג לחרדים העובדים ברשימה באלעד. הבעיה: מדובר במקום השביעי והספק ריאלי. "הגיע הזמן שהזלזול של גפני בקהילה היקרה הזו יפסק, נמאס לנו מהבטחות ללא כיסוי" אומרים בקהילה.

23:00

פילוג בבית היהודי בירושלים: מחנה אורלב מריצים רשימה נפרדת מהבית היהודי בראשות דב קלמנוביץ. שם הרשימה לא ברור ויתכן שיקראו לרשימה 'המפד"ל'. בראש הרשימה סגן ראש העיר לשעבר שמואל שקדי, במקום השני רעייתו של יו"ר סניף הבית היהודי בבירה איציק משה. את הרשימה יקבע הרב איתן אייזמן.

22:33

יעקב וידר המועמד רביעי ברשימת הליכוד, הוא בנו של אברהם וידר מועמד מס 11 ברשימת בני תורה. יעקב וידר מעורב ברשימת הליכוד, ׳גם בבני ברק יהיו בחירות׳, ו׳הפרדס כצים׳.

22:14

החלפה בסיעה המאוחדת: נציגי ויזניץ למועצת העיר בני ברק: מנדל אייזנברג – סגרה"ע. החברים החדשים: אברהם גרין – מנהל קרן הבנין של ביהמ"ד ויזניץ, וישראל שכטר – מנהל בי"ס בחדרה. המשמעות: חיים דוד רוזנר ויצחק טסלר (כיהן חצי קדנציה) בחוץ.

22:00

שמועות: אורי הולצמן נציג קהילת חב"ד בקדנציה האחרונה, נמצא במגעים עם חבר מועצת העיר מנחם זיידה (ויז'ניץ) ועם העסקן יהודה סופר (פרושים-ליטאים) בכדי לאחד את רשימתם ולהישתלב ברשימתם.



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    ממש יפה כל הכבוד מאוד מקצועי אין על קול חי!!!!!!

  2. 7

    הגה"ח רבי חיים וויסברג שליט"א
    ראש עירית ביתר עילית הבא

  3. 6

    תעלו את הראיון המעמיק של ירחמיאל שניידר בטבים השניים עם אלעד כהן ויהודה שוקרון ראיון מרתק מומלץ להאזין

  4. 5

    אפשר לסכם בשני מילים את מה שכורה בין החרדים בכל הערים "חילול השם"

  5. 3

    סקר בביתר 72 אחוזים לרובינשטיין
    28 לויסברג

  6. 1

    היכן אפשר לקרוא את שמות המתמודדים/ות בכל רשימה למועצת העיר ירושלים?