כדי למנוע הידרדרות לתחלואה קשה: יוענק ברג׳נרון לחולי קורונה

    צבי וייס 3 Comment on כדי למנוע הידרדרות לתחלואה קשה: יוענק ברג׳נרון לחולי קורונה

    הטיפול יינתן לחולי קורונה בהתאם להנחיות משרד הבריאות שאימץ את מודל הניבוי של כללית לזיהוי חולים בעלי סיכון גבוה להידרדרות לתחלואה קשה ותמותה | מהו הטיפול ומי עתיד לקבל את התרופה?

    צילום: פלאש 90
    9:16
    19.03.24
    איתי גדסי No Comments on מתגבשת קואליציה בבני ברק; ש"ס בדרך לאופוזיציה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשוני חולי קורונה בכללית יחלו לקבל כבר היום (ה') טיפול בנוגדני רג׳נרון בביתם. מטופלי כללית יהיו הראשונים לקבל את הטיפול בביתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות אשר קיבל ואימץ את המלצות כללית לגבי ההתוויות והמצבים הרפואיים למתן הטיפול ברג׳נרון.

    הטיפול ברג’נרון ניתן בעירוי ויינתן בבית החולה באמצעות צוות של רופא ואחות שיגיעו לבית בניידת במיגון מלא עם הציוד הרפואי הנדרש למתן הטיפול.

    לדברי ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה של כללית "בשבוע האחרון עסקנו בכללית בהשלמת ההיערכות כדי להבטיח מתן טיפול ברג'נרון בבתיהם של חולי הקורונה. מדובר בתרופה שיכולה להציל חיים ולמנוע מחלה קשה אם ניתנת בשלב מוקדם".

    לדברי פרופ' רן בליצר מנהל מערך החדשנות בכללית "לאור מגבלת הכמויות שהוגדרה על ידי משרד הבריאות, האתגר המרכזי היה בקביעת תיעדוף אובייקטיבי של נדבקים במצב קל לפי סיכון להידרדרות למצב קשה.

    כללית הייתה הראשונה לפתח מודל ניבוי להידרדרות בקורונה מבוסס בינה מלאכותית וליישמו בשטח כבר במרץ 2020. המודל החדש מדרג באופן שקוף ואובייקטיבי לפי נקודות מי בעל הסיכוי הרפואי הגבוה ביותר להידרדרות למחלה קשה וזאת על בסיס שיקלול פשוט לחישוב של גורמי סיכון רפואיים, אשפוזים קודמים, התחסנות בחיסון קורונה, גיל החולה ועוד, באופן מותאם למציאות של זן דלתא והשפעות החיסון. המודל עומד לרשות כלל הקופות כדי להבטיח טיפול מוקדם לחולים הזקוקים לו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      יוענק? מה זה מדלייה… בשעה טובה יתחילו לטפל בתרופות ולא רק חיסולים כל היום

      1. למה לזלזל?
        זה לא חכם

      2. דעת תורה היא לצאת להתחסן ולא כמו שאמרת להתחסל וכל האלה שעדיין מכחישים שידעו שהם הורגים את ההורים שלהם ואת עצמם