לפיד בכנס פעילים: "הממשלה הזו שינתה את המדינה"

    אבי רבינא 2 Comment on לפיד בכנס פעילים: "הממשלה הזו שינתה את המדינה"

    לפיד נאם בכנס פעילים לציון מאה ימים לממשלה: "הממשלה הזו קיימת רק 100 ימים. היא כבר שינתה את המדינה. עמדנו במילה שלנו. החזרנו את הנורמליות. יצרנו משהו חדש. משהו שהעולם כולו מסתכל עליו. כל העולם רוצה ללמוד את המודל החדש"

    יאיר לפיד צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד נאם הערב (רביעי) בכנס פעילים לציון 100 ימים לממשלה וטען כי הממשלה החדשה בראשות בנט "שינתה את המדינה".

    "הממשלה הזו קיימת רק 100 ימים. היא כבר שינתה את המדינה. עמדנו במילה שלנו. החזרנו את הנורמליות. יצרנו משהו חדש. משהו שהעולם כולו מסתכל עליו. כל העולם רוצה ללמוד את המודל החדש", אמר לפיד. "ממשלת אחדות שמבוססת על הרעיון שאתה לא רוצה לנצח את הצד השני, אלא לעבוד איתו. שאומרת לאזרחיה: חילוקי דעות הם לא הדבר שמפריד בינינו, חילוקי דעות הם התהליך שמוביל אותנו לתוצאה טובה יותר".

    "זה לא שהשנאה נעלמה מחיינו. היא עדיין כאן", הוסיף לפיד. "נפתלי בנט מצליח לחייך כשהוא שומע את אנשי האופוזיציה צועקים לראש ממשלת ישראל "בוגד" ו"נוכל". אני לא יודע איך הוא עושה את זה. אני לא מצליח. אני לא מצליח לא להיות מזועזע מהשנאה שהם מייצרים".

    "לא מפריע לי שהאופוזיציה תוקפנית. מפריע לי, וצריך להפריע לכל אזרח ישראלי, שהם לא רוצים שנצליח אפילו אם זה טוב למדינה. הם רוצים שהמדינה תכשל, רק כדי שאנחנו לא נצליח", טען יו"ר יש עתיד. "זה לא יעזור להם. הממשלה הזו כבר שינתה את המדינה. אפשר להסכים איתה, אפשר לא להסכים איתה, אבל היא ממשלה נורמלית של אנשים נורמלים, שבאים מהמקום הנכון".

    עוד אמר לפיד בכנס: "אני רוצה להזהיר את חברי מכל מפלגות הקואליציה דווקא מהוויכוחים שבהם אתם צודקים. אם תהיו צודקים אבל תחלישו בדרך את הממשלה, את הקואליציה, את האחדות בינינו, אז מה הועילו חכמים בתקנתם? אם משהו לא נראה לכם, נעבוד על זה ביחד, בשקט, נגיע להסכמות בין ימין לשמאל. זו המומחיות של המרכז. להגיע לפשרות. זו לא מילה גסה פשרה, זה הבסיס של חיים משותפים".

    "כל הרעיון בטוב משותף, שזה לא יהיה 100% כמו שאני רוצה וזה לא יהיה 100% כמו שאתה רוצה, אבל זה יהיה. המריבות משמחות רק את מי שרוצה לראות אותנו נכשלים. הממשלה הזו היא הוכחה נוספת לכוחה של הדמוקרטיה הישראלית. לרעיון שהשלטון לא שייך לאף אחד, מפני שהוא שייך לכולם. 100 יום עברו. זו רק ההתחלה, אבל זו התחלה מצויינת, והכל בזכותכם", אמר לפיד.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שינוי לרעה, שינוי גרוע במיוחד. צודק!

    2. 1

      כשנפתח את הפקולטה לדמגוגיה, יהיה לנו חומר לימודים מן המוכן: כל פניני לפיד. האיש חי בתוך כתבה עתונאית, ומנותק מן המציאות לחלוטין לא מתבייש לומר דברים מגוחכים בתכלית. גם הממשלה הטובה ביותר, הישרה, המקצועית, המיומנת, אינה "משנה" בכמה חדשים. גם אם נאמין שבאמת ליברמן ולפיד, שני אנשי מקצוע מעולים, שהוכיחו את עצמם אי פעם בעולם המעשה, עדיין לראות שינויים צריך שנים [אגב, עדיין לא שמענו באיזה תחום המדובר…]