הדיירים נזרקו לרחוב; העירייה: "התנדבנו לסייע, לא באחריותנו"

    מהדורת הבוקר No Comments on הדיירים נזרקו לרחוב; העירייה: "התנדבנו לסייע, לא באחריותנו"

    דיירת הבניין בבני ברק שפונה מחשש לקריסה שוחחה עם 'קול חי' וטענה כי הדיירים נזרקו לרחוב. ראש לשכת ראש העיר הגיב: "התנדבנו לסייע והצענו מגוון פתרונות על אף שאין זו אחריותנו"

    צילום: דוברות כב"ה מחוז דן
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תושבי הבניין ברחוב בר אילן בבני ברק שפונה מחשש לקריסתו, קיבלו הודעה כי עליהם לעזוב הבוקר (ראשון) את בית המלון אליו הועברו באופן זמני.

    לאחר קריסת הבניין בחולון: שני בניינים בבני ברק פונו מחשש לקריסה

    רותי, אחת הדיירות אומרת לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר כי אין להם לאן ללכת. "כשפונה הבניין העירייה העבירה אותנו למלון. הסכימו לנו להישאר במלון עד הבוקר, כרגע אנחנו לא יודעים לאן אנחנו עוברים. כל אחד מהדיירים מנסה למצוא מקום אבל קשה מאוד תוך יום. יש לי שלושה ילדים ואין לי מושג לאיפה נלך. מקווה שנצליח למצוא מקום".

    לדבריה "העירייה התנערה מזה והיה איזה גוף שאמר שאולי הוא יעזור אז בעירייה אמרו, אוקי עוזרים לכם אתם לא צריכים אותנו. כל אחד זרק את זה על השני. בינתיים אין עם מי לדבר".

    עוד סיפרה הדיירת: "לאף אחד אין דברים לחג. רק את הבגדים לקחנו וכל השאר נשאר בבניין שסגור ואי אפשר להכנס אליו".

    לטענתה: "אין שום בעיות בטיחותיות בבניין, אפשר להמשיך לגור שם. אני גרה במקום בטוח. זה לא בניין כמו בחולון".

    ראש לשכת ראש העיר בני ברק, גדליהו סילמן הגיב לטענות ואמר כי העירייה התנדבה להציע מגוון פתרונות על אף שאין זו אחריותה: "התמונה היא הרבה יותר מורכבת. מדובר על בניין שבמשך שנים רבות – לפחות בעלי הדירות (ולא השוכרים) – מודעים לזה שיש בבניין ליקויי בטיחות חמורים. הם בחרו לא לבצע את התיקונים הנדרשים והם נקלעו לסיטואציה מורכבת עם חרדת האסונות במדינה אחרי מירון, קרלין והנס בחולון שגורמים לציבור ולמדינה לחשוש יותר".

    סילמן הבהיר: "הגורם המפנה היה המשטרה וכבאות והצלה שבחרו לפנות את הדיירים במידיי, למרות שאם אתה שואל אותי יתכן שלא היו צריכים לפנות במיידי. יתכן שהבניין יכול היה להמשיך ולעמוד על תילו עוד כפי שעמד עשר שנים ולא היה צריך לפנות את כולם באמצע הלילה, אבל לא אכנס לזה".

    סילמן טען כי העירייה התנדבה מעצמה לסייע לדיירים, אל אף שאין זו חובתה ואף שילמה מחיר יקר לטובת מקום לינה: "עיריית בני ברק התייצבה בשעה 1 וחצי בלילה מהמקום הכי הומניטרי של רחמים על אנשים, גם אם הם שגו או לא חיזקו את מה שהיה צריך לחזק בבניין – בסוף הם אנשים מסכנים כרגע ולכן כשהם הושלכו על ידי המשטרה וכב"ה באחת וחצי בלילה לרחוב אנחנו התייצבנו לפנים משורת הדין, למרות שזה לא בתוקף אחריותנו והצענו להם מקום להניח את הראש עד שיתארגנו".

    סילמן הוסיף: "גם כאשר הם הבנו שזה בעלות כספית לא פשוטה לעירייה (בית מלון) בחרנו באפשרות הזו ושיכנו אותם במלון עד הבוקר, אבל חשוב להדגיש שבסופו של דבר האחריות היא לא לפתחנו. לא פינינו אותם. ניסינו רק לעזור להם. זה כמו לומר לקופת העיר שאם הם עזרו למישהו מסויים יש להם אחריות לעזור לו לכל החיים. באנו ממקום הומניטרי".

    סילמן נשאל האם אין זו אחריות של העירייה לדאוג לתושביה: "אנחנו לא יצרנו את הליקויים", הדגיש ראש לשכת ראש העיר: "הם מודעים לזה במשך שנים ובחרו שלא לבצע את התיקונים הנדרשים".

    סילמן המשיך וסיפר: "משרד השיכון בחר לשלשם להם שכירות. אנחנו פועלים בעניין. מנהלת אגף שירותי הרווחה בעירייה פנתה לבכירים ממנה במשרד הרווחה והם הביעו נכונות לשלם שכירות לאותם אנשים לשלושה חודשים. הצענו להם את זה ואתמול הגיעו נציגי הרווחה למלון והם לא הצליחו לתפוס את כולם כי חלקם ישנו".

    עוד אמר: "אנחנו מוכנים לעזור להם גם בפנייה למתווכים אפילו שזה לא מתוקף תפקידנו וכבר נמצאו כמה דירות שהם יוכלו לעבור אליהן באופן מיידי ובמהלך הזמן הזה הם יגיעו להסכמה עם הרשויות שהורו על הפינוי. אנחנו מוכנים לקחת את האחריות על התיווך ועדיין כנראה יש מי שפועל להתסיס אותם או לשכנע אותם שכביכול הם יוכלו להשיג כאן יותר".



    0 תגובות