בנט בנתב"ג: "מקימים את קבינט הקורונה מחדש, נערכים להחזרת המסיכות"

    איתי גדסי 1 Comment on בנט בנתב"ג: "מקימים את קבינט הקורונה מחדש, נערכים להחזרת המסיכות"

    משבר המוטציה ההודית: ראה"מ בנט סייר בנתב"ג ועדכן, כי כמות עמדות הבדיקות הוכפלה בכדי לאפשר לכל החוזרים לעבור בדיקה. בנוסף קרא לציבור, "מי שלא צריך לצאת לחו"ל, שלא ייצא לחו"ל". בנט הבהיר כי גם כאלו שהתחסנו בחיסון 'פייזר' נדבקו שוב בזן ההודי

    צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב (שלישי) ביקור בנתב"ג, במהלכו סייר במתחם הבדיקות וקיים הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה.

    ראה"מ בנט אמר בהצהרה לתקשורת, "זן הדלתא, כרגע מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם, בהרבה מאוד מדינות, עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו. הוא מדבק בערך בהיקף של 50% יותר, ולצערי אנחנו רואים גם תחילת התפשטות בתוך מדינת ישראל, כולל הדבקות בקהילה כשאנחנו לא תמיד יודעים לאתר את המקור".

    בנט הבהיר כי "הזן הזה מדבק מהר יותר לאין ערוך מהזן שהכרנו, זן הקורונה המקורי. עוד תכונה של זן הדלתא – הוא מדביק גם אנשים מחוסנים. גם אנשים שהתחסנו בחיסון 'פייזר', מצאנו שחלקם נדבקו. אנחנו יודעים שיש עדיין אפקט לחיסון, אפקט משמעותי, אבל עדיין אפשר להתחסן וגם להידבק".

    מכיוון שהממשלה בתחילת דרכה וטרם קם קבינט קורונה, קיבלנו מספר החלטות והנחיות מיידיות, שמיד אפרט אותן.

    בנט עדכן כי "מקימים לאלתר מחדש את קבינט הקורונה שיוכל לבנות תוכנית פעולה יחד עם פרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרועי-פרייס ופרופ' חזי לוי, האנשים הטובים שהיו שם כבר".

    בנוסף, אנחנו מקימים מחדש את קבינט הקורונה. מרגע זה, בנמל התעופה בן גוריון – כל מי שנכנס, מרגע הכניסה ועד העזיבה, יחבוש מסכה. נקודה. בלי חריגים.

    100% מהאנשים שנכנסים למדינת ישראל יעברו בדיקת PCR. אנחנו מודעים וראינו את התורים, לכן לפני יומיים-שלושה נתנו הוראה להגדיל את מספר עמדות הבידוק וזה כבר בוצע. הגדלנו את עמדות הבידוק מ-30 ל-70 ונדע להרחיב זאת ככל שנדרש, כדי שהתורים לא יהיו ארוכים מדי.

    בנט ביקש מהציבור כי "מי שלא צריך לצאת לחו"ל, שלא ייצא לחו"ל. מה שחיוני זה בסדר, אבל אם לא צריך – תטיילו בארץ, יש לנו ארץ יפה. נחזק את תיירות הפנים. אני פונה מפה גם לאנשי תיירות הפנים: תהיו מקבלי פנים ותדאגו למחירים שווים לכל נפש".

    על החיסונים אמר בנט, "החיסונים לילדים ובני נוער – אנחנו באופן רשמי קוראים לכל בני הנוער מגיל 12 ומעלה לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי. אני רוצה לומר פה שני דברים: כל האינדיקציות המדעיות בישראל ובעולם מלמדות שהסכנה מהמחלה גבוהה לאין ערוך מהסיכון של החיסון".

    עוד הוסיף, "יש המון 'פייק ניוז' אבל אנחנו נוקטים במדע, בעובדות. בארצות הברית, כ-2-2.5 מיליון ילדים כבר התחסנו ולא ראינו מסות של תופעות לוואי. אני יכול להגיד לכם, כאבא לילדים בגיל הזה, אני את ילדיי הולך לחסן. שרת הפנים עדכנה אותי שאת ילדיה היא כבר חיסנה" אמר בנט.

    בנט המליץ ללכת עם מסיכות במקומות סגורים, "אנחנו רוצים לראות במשך כמה ימים רציפים אם אנחנו מעל קו ה-100 מאומתים ביום. עכשיו אנחנו מדברים על 125, אבל אנחנו רוצים לראות שזה לא פיק נקודתי. כשאנחנו נראה שזה רצף, ולהערכתי זה יהיה המצב, זאת תצא כהנחיה מחייבת".

    יחד עם זאת אמר ראה"מ, "כרגע לא צריך להיתפס לבהלה, אנחנו במצב טוב כרגע. בסך הכל אנחנו אומרים: נשמור על גבולות הארץ, נהדק אותם, ובתוך המדינה, אני קורא: אנחנו חייבים ביחד לעשות את זה, ביחד. בואו נכבה את הדבר הזה כדי שנוכל להמשיך בשגרת חיינו. זה תלוי רק בהתנהגות שלכם".

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות