ראה"מ לשעבר נתניהו: "לפיד ויתר על ביטחונינו ועצמאותנו"

    אבי רבינא No Comments on ראה"מ לשעבר נתניהו: "לפיד ויתר על ביטחונינו ועצמאותנו"

    ראש האופוזיציה נתניהו בהצהרה מדינית אמר כי הסכם "אין הפתעות" מול ארה"ב שחתם עליו לפיד בשם הממשלה מסכן את חופש הפעולה באיראן. נתניהו חשף כי סירב עשרות פעמים לחתום על מסמך דומה, בשל הויתור על חופש הפעולה מול איראן. נתניהו טען כי אם בגין היה חותם על ממסך דומה, לא היינו משמידים את הכור הגרעיני בעיראק

    טקס חילופי ראש המוסד ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים Photo by Kobi Gideon / GPO
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בהצהרה דרמטית היום (שני) בכנסת אמר כי "ביום חמישי האחרון התחייב ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד, למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, על מדיניות "אין הפתעות" בעניין איראן". ההצהרה פורסמה באופן רשמי ע"י משרדי החוץ של המדינות בשישי האחרון.

    ראש הממשלה הסביר את חומרת הפגיעה בביטחון ישראל לציבור שאינו מעורה בפרטים, "זוהי התחייבות ישראלית מדהימה שפוגעת פגיעה חמורה בליבת הביטחון הלאומי שלנו".

    נתניהו הבהיר את המסוכנות של ההצהרה ואמר כי  "אם בגין היה מתחייב למדיניות "אין הפתעות", לא היינו משמידים את הכור הגרעיני בעיראק".

    ראש האופוזיציה נתניהו חשף כי "במשך 15 שנותיי כראש ממשלת ישראל נתבקשתי על ידי ידידינו האמריקניים לתת התחייבות כזאת פעמים רבות. תמיד סרבתי".

    עם זאת הבהיר כי "לפעמים עדכנתי אותם מראש על פעולות שבכוונתנו לעשות, ופעמים רבות לא עדכנתי אותם. אבל מעולם – מעולם – לא התחייבתי להודיע מראש על כל פעולותינו, שכן הודעה כזו מראש יכולה להזמין לחץ לא לבצע, או הדלפות לתקשורת שיסכלו את המבצעים הרגישים ביותר שלנו ועל ידי כך להפקיע מידינו את חופש הפעולה מול איראן בעניינים קיומיים".

    "לכן סרבתי בעקביות להיענות לבקשה של "אל תפתיעו" אותנו בכל הקשור לגרעין האיראני" אמר נתניהו.

    נתניהו הוסיף וסיפר על השיחה האחרונה עם ביידן, "כך עשיתי רק לאחרונה כשבקשה זאת הופנתה אליי בשיחת טלפון מידידינו הנשיא ביידן ומשר ההגנה שלו אוסטין בביקורו כאן".

    "התשובה שלי הייתה "ניקח בחשבון את בקשתכם" ותו לא" סיפר ראש הממשלה לשעבר.

    עוד הוסיף, "הסברתי שבנושאים הקשורים לעצם קיומנו אני שומר על חופש פעולה מוחלט בידי מדינת ישראל – ללא שום צורך בחובת דיווח מקדים".

    ביתר שאת הבהיר ראש הממשלה לשעבר כי "זו הייתה גם ההנחייה הרשמית – הדירקטיבה – שהעברתי באמצעות המזכירות הצבאית והמל"ל לכל גורמי הביטחון והממשל בישראל, כדי שיהיה לנו מענה אחיד לבקשה זאת מהממשל החדש בוושינגטון".

    נתניהו תקף את המדיניות של לפיד ואמר, "והנה לא חלפו יותר משלושה ימים מאז כינון ממשלת השמאל המסוכנת, ובלי להניד עפעף, ראש הממשלה בפועל, יאיר לפיד, ויתר על עיקרון מקודש זה של ביטחוננו ועצמאותנו".

    ראש הממשלה לשעבר תקף גם את ראש הממשלה בנט ואמר, "בשעה שבנט מדבר גבוהה-גבוהה על "התליין מטהראן", הוא וראש ממשלתו לפיד הפקיעו מידי מדינת ישראל את חופש הפעולה לפעול ללא דיווח מקדים נגד משטר האייתולות בטהראן ונשק ההשמדה שהוא מפתח נגדנו".

    נתניהו הזהיר מהחולשה המדינית ואמר, "אני לא יכול לחשוב על מסר יותר חלש ויותר רופס לאויבינו באיראן".

    עוד הוסיף, "אני לא יכול לחשוב על מתנת כניסה טובה יותר לתפקיד שהיה יכול לבקש "התליין מטהראן". מעכשיו הוא וחבריו למשטר יודעים שאפשר לישון בשקט – אין הפתעות".

    נתניהו הסביר את הסכנה ואמר, "מעכשיו ממשלת ישראל החדשה חייבת לתאם בפועל כל פעולה נגד הגרעין האיראני עם הממשל בוושינגטון, ממשל שדוהר קדימה לחזור להסכם הגרעין המסוכן, ושברור לכל שהוא לא יפעל צבאית נגד איראן".

    נתניהו הזכיר כי רק "לפני שבוע אמרתי בכנסת: "ראש ממשלה בישראל חייב להיות מסוגל להגיד "לא" לנשיא ארה"ב בנושאים שמסכנים את קיומנו".

    והוספתי: "ממשלה שאינה מסוגלת להתייצב באמת מול ארה"ב והקהילה הבינלאומית בנושאים שחורצים את גורלנו – אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד".

    נתניהו לא הסתיר את תדהמתו ממהירות המהלך,  "חשבתי שזה יקרה אולי אחרי חודשים, אבל לא האמנתי שזה יקרה אחרי שעות. עכשיו הוכיחו לפיד ובנט שהם באמת ראויים לתואר של ממשלת שינוי – שינוי לרעה בשמירה על ביטחוננו ועתידנו".

    לכן הבהיר ראש האופוזיציה, "ממשלת בנט-לפיד, שהיא בפועל ממשלת לפיד-בנט, אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד. ולכן החלפת ממשלת לפיד-בנט היא משימה לאומית ראשונה במעלה".

    נתנינו שב והזהיר, "זה לא עניין פוליטי, זה עניין של ביטחון המדינה, של פיקוח נפש".

    בסיום דבריו אמר נתניהו, "ואנחנו, חבריי כאן וכל האופוזיציה, נעשה הכל כדי להחליף את הממשלה הזאת – וכמה שיותר מהר".

    שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה לדבריי יו"ר האופוזיציה: "החלק הראשון של המשפט לא נכון והחלק השני לא יהיה. אני מודה ליו"ר האופוזיציה על העצות. אנחנו נמשיך מכאן".



    0 תגובות