פוסט קורונה: פיילוט חדש יחלק מחשבים לצרכי עבודה לציבור החרדי

    ארי טננבוים No Comments on פוסט קורונה: פיילוט חדש יחלק מחשבים לצרכי עבודה לציבור החרדי

    מיזם חדש של זרוע העבודה ועיריית ירושלים, יענה על הצורך הגובר ועולה בשימוש באמצעי הדיגיטל כדי להשתלב בלימודים ועבודה | מחשבים ניידים עם סינון יחולקו בהשאלה לצד מאות שוברים לגלישה בחדרי אינטרנט ייעודיים לציבור החרדי

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנת הקורונה יצרה שינוי משמעותי ביחס של החרדים לדיגיטל. הריחוק החברתי והסגרים הביאו להתחברות מאסיבית ועליה דרמטית בשימוש של הציבור החרדי באינטרנט ובמחשבים. העליה בשימוש בדיגיטל משפיעה גם על הביקוש של גברים חרדים לכניסה לשוק העבודה והשתלבות בהכשרות מקצועיות.

    כדי לסייע לחרדים המבקשים להיכנס ללימודים ועבודה, אך אינם מחזיקים בחיבור למחשב ורשת האינטרנט הכשרה, הושק השבוע פיילוט למיזם השאלת מחשבים וחיבור לאינטרנט מוגן לצרכי עבודה. המיזם במימון מנהל תעסוקת אוכלוסיות של זרוע העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ובהובלה של מרכז כיוון – מרכז הכוון תעסוקתי לחרדים בירושלים, יעניק לפונים מהציבור החרדי גישה למחשב ואינטרנט מסונן לטובת הכשרות מקצועיות, סדנאות, וובינרים מקצועיים וחיפוש עבודה.

    השקת המיזם נערכה בלשכת ראש עיריית ירושלים משה ליאון, בהשתתפות יוליה איתן ושירה ברלינר ממינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה, מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח, גיל ריבוש ראש מינהל שירותי קהילה בעיריית ירושלים, יחיאל אמויאל מנכ"ל מרכז כיוון, חיים עמר מנהל הרשות העירונית לתעסוקה, אליהו וינד ראש תחום תעסוקת חרדים בעירייה, חברי עירייה ובכירים נוספים מתחום תעסוקת החרדים. במהלך הטקס העניק ראש העיר מר משה ליאון את שני המחשבים הניידים הראשונים למשתתפים בתכניות להכשרה מקצועית של מרכז כיוון.

    בשלב הפיילוט של המיזם, יחולקו בהשאלה עשרות מחשבים ניידים עם נט סטיק (כרטיס חיבור רשת) הכולל סינון תכנים וכן שוברים למימון גלישה באינטרנט במחשבים כשרים למהדרין.

    ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "נושא תעסוקת חרדים נמצא בראש סדרי העדיפויות של העירייה. מי שנבצר ממנו לשבת כל היום וללמוד תורה, אנחנו מחוייבים לעזור לו בכל דרך. אם זה באמצעות הכשרות מקצועיות ואם זה כמו המיזם הנוכחי באמצעות הנגשת החיבור לדיגיטל. ביחד עם 'מרכז כיוון' וקרן קמ"ח אנחנו מובילים השתלבות נכונה של חרדים בתעסוקה כדי לשפר את המצב הכלכלי של הציבור החרדי ושל העיר כולה".

    יוליה איתן ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות: "שיתוף הפעולה שלנו עם הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים וקרן קמ"ח בהפעלה של מרכז כיוון, הוא השקעה אסטרטגית מתוך אמונה שהדגש על האוכלוסיה החרדית ואוכלוסיות דומות נוספות, יהיה מחולל הצמיחה כדי להשיג את יעדי הממשלה. בתקופת הקורונה נעשו פה הרבה דברים יצירתיים כדי לתת שירות מיטבי ולהגיע לציבורים שבעבר לא הצלחנו להגיע אליהם, והמיזם הזה של השאלת מחשבים הוא תמצית התובנות המעשיות שלמדנו מהפעילות בתקופת הקורונה".

    מנכ"ל קרן קמ"ח מוטי פלדשטיין: "השנה האחרונה הוכיחה לכולנו שלא מספיק לנסות לשלב את הציבור החרדי בתעסוקה, אלא צריך להתמקד בתעסוקה איכותית ויציבה. יחד עם השותפים בעירייה ובמשרד העבודה והרווחה אנחנו נותנים דגש על הכשרות מקצועיות באמצעות הוספת מסלולים ותחומי תעסוקה נוספים. מיזם השאלת המחשבים יסייע למאות מבני הציבור החרדי להשתלב בהכשרות מקצועיות איכותיות ומבלי לוותר על אורח החיים החרדי, ועל כך תודתנו לראש העיר ולשאר השותפים לדרך".



    0 תגובות