רואים עליך שראית את הרבי \\ מירי שניאורסון

    ארי טננבוים No Comments on רואים עליך שראית את הרבי \\ מירי שניאורסון

    'אנא ברך אותי שאתחבר לבורא' – הרבי מעניק לי דולר נוסף בחיוך ענק שיילך איתי עד יומי האחרון ואומר: 'אני מברך אותך שתהיי אישה יהודייה קדושה' | סיפור מיוחד שמתאים לפרשה | מירי שניאורסון במאמר על הפרשה

    8:15
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "המדינה הפרה את התחייבותה; היינו למשיסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היא ישבה שם כמו מלכה באחר צהריים קייצי והביל של שבת ג׳ תמוז.

    נראתה קשורה ומורמת גם יחד, כשניאותה לשתף אותנו בסיפורה באנגלית מלכותית. כל כולה שיקפה את הדרמה שהתחוללה שם ברחוב פרזידנט מול ביתו של הרבי לפני שלושים ושלוש שנה. "הייתי אז אישה צעירה, בת ארבעים, אמא לשני ילדים קטנים", היא פתחה וסיפרה. "חיפשתי רוחניות בכל מקום. זאת הייתה האופנה אז.

    השליחה הרבנית חני ליפסקר בקהילה במיאמי הציעה לי לטוס לסופשבוע לפגוש את הרבי. עמדתי בין אלפי אנשים וחיכיתי. זה היה אמצע אוגוסט מזיע ורטוב בניו יורק, טור נשים וטור גברים ולימוזינות עם פוליטיקאים וטייקונים מרחבי העולם – כולם מחכים לדולר ולברכה מהרבי. הרבי התחיל לקבל את הנשים, וקיבלתי מהאחראית צעיף לכסות את ראשי ועוד אחד לכתפיים. עמדתי מול הרבי והוא הגיש לי דולר, וביקשתי: 'רבאיי, פליז בלאס מאי הסבנד' (אנא ברך את בעלי), והרבי רק הישיר מבט חודר כמו לייזר ולא ענה. רכנתי שוב, בלי להתייחס למרפק שננעץ בי מימין כדי להתקדם, וביקשתי: 'רבאיי פליז בלאס מאי פאדאר' (אנא ברך את אבי), והרבי ממשיך להיות רציני ולא עונה. ובשלישית אני מבקשת שיברך את ילדיי והרבי מחליק שני דולרים וחיוך מתחיל להפציע על פניו כשאני מוסיפה: 'אנא ברך אותי שאתחבר לבורא', והרבי מעניק לי דולר נוסף בחיוך ענק שיילך איתי עד יומי האחרון ואומר: 'אני מברך אותך שתהיי אישה יהודייה קדושה'. חודשיים מאוחר יותר בעלי עזב את הבית וזמן קצר לאחר מכן אבי היקר נפטר. שני ילדי הקימו בתים חסידיים וגם אני זכיתי לחיים כשרים", היא מסכמת.

    זאת חוקת התורה – מצוות פרה אדומה לטהרת הטמאים כוללת שני שלבים. הראשון – שריפת הפרה, המרמזת על מצב נפשי של 'רצוא' – ההשתוקקות לעלייה והתכללות באלוקות, כמו האש השואפת בתמידות למעלה. והשני – נתינת מים חיים אל כלי, המרמזת על המצב של 'שוב' – הצורך לחזור לעולם המעשה הגשמי ולפעול שם את רצון ה'. שני קווים אלו הם כללות התורה – התשוקה להיכלל באלוקות מצד אחד, וההמשכה לעשיית דירה לה' כאן. השלמות היא בחיבור של שניהם, לעשות 'רצוא' עם ידיעה שהמטרה בעולם למטה, ולעשות 'שוב' עם תחושת 'על כורחך אתה חי', והרצון האמיתי הוא בדבקות לאלוקות.

    "רואים עליך שראית את הרבי!" כך מדגיש הרבי בשיחה, ומפרט לגבי הרבי שלו רבי יוסף יצחק, שהשבוע חל יום גאולתו ויום הולדתו, ו"הנשיא הוא הכול" – הוא נותן כוח לכל בני ישראל שבדור, ובפרט אלו שזכו לראותו בעיני בשר פנים אל פנים. ראיית פני הצדיק ונשיא הדור פועלת ברואים, עד שניכר ומשתקף בהם מה שהם ראו, כולל בעבודה של "יפוצו מעיינותיך חוצה".

    "המעשה הוא העיקר" – ההוראות לפועל המובאות בשיחה כולה הן להוסיף לימוד מיוחד בנגלה ועניין בפנימיות התורה בעיון, ובמיוחד עניין הכולל את שניהם יחד; להוסיף בקיום המצוות בהידור, ובמיוחד בצדקה – כולל צדקה בדיבור; להשפיע גם על אחרים, לסדר התוועדויות בקשר לי"ב י"ג תמוז עם החלטות טובות בתורה ומצוות והפצת המעיינות.

     

    הכותבת: מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.



    0 תגובות