הכנות ליארצייט דהרה"ק יוסף אלטר מראדוביץ זצוקל"ה

    ארי טננבוים No Comments on הכנות ליארצייט דהרה"ק יוסף אלטר מראדוביץ זצוקל"ה

    הולכות ונשלמות ההכנות לקראת עליית ההמונים לקברו הקדוש של הרה"ק יוסף אלטר מראדוביץ זצוקל"ה באוהל האמורא רבי אבדימי דמן חיפה בבית העלמין העתיק ברחוב יפו שבחיפה | סיפור חייו המרתק והעליה לציונו | הפרטים המלאים

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הולכות ונשלמות ההכנות לקראת עליית ההמונים לקברו הקדוש של הרה"ק יוסף אלטר מראדוביץ זצוקל"ה באוהל האמורא רבי אבדימי דמן חיפה בבית העלמין העתיק ברחוב יפו שבחיפה .

    לאחר שנת הקורונה, בה רבים לא יכלו לעלות ולהשתטח על קברו צפויים השנה המונים לעלות ולהתפלל על קברו שהיארצייט שיחול השנה ביום חמישי ח' תמוז הבעל"ט, יצויין כי בשנים האחרונות חלה התעוררות גדולה ורבים זוכים לעלות ולהתפלל על קברו של האי צדיקא פרישא בנו האמצעי של בעל ה"תורת חיים" מקוסוב מייסד שולשלת ויזניץ המעטירה .

    הרה"ק יוסף אלטר נולד בשנת תק"פ לערך, לאביו בעל ה"תורת חיים" מקאסוב, בהגיעו לפרקו נשא את הרבנית מרת לאה ע"ה [מקום מנוחתה בבית העלמין של צפת, נלב"ע י' כסלו תרל"ט] נכדת הרה"ק רבי משה צבי מסאווראן, עם פטירת אביו בשנת תרי"ד, החל להנהיג עדה, ואיווה למושב לו את העיר ראדוביץ שברומניה.

    בשנת תרל"ג עלה לא"י וקבע מושבו בצפת, עם פטירת הרבנית התערער מצב בריאותו, אחר חג השבועות נסע לחיפה להתרחץ בים לפי עצת רופאיו, ושם תקפה עליו מחלתו ועלה לשמי מרום ביום ח' תמוז תרל"ט.

    הרה"ק נטמן לצד האמורא הקדוש רבי אבדימי דמן חיפה, הרה"ק היה גר בשנותיו האחרונים בצפת, ובימיו האחרונים לחייו הגיע לחיפה לרחוץ בים לשם רפואה.

    וזה לשון הכתוב בפנקס ה'חברא קדישא' בצפת:
    'הרב הצדיק רבי אלטר יוסף מראדוויץ, בנו של הרב הצדיק הקדוש אור החיים [רבי חיים] זצוקללה"ה מקאסוב, נסע לחיפה ביום י"ב סיון לרחוץ בהים הגדול לרפואה, ותקפה עליו החולי בעיר הקדוש חיפה, ונצחו אראלים את המצוקים, ועלה לשמים ושבק לן חיים, ביום א' ח' תמוז תרל"ט, ונטמן אצל האמורא רבי אבדימי דמן חיפה, ובנו הרב רבי משה נ"י, בא לחיפה בתוך פטירתו, ובנה על הציון שלו, בית גדול לשם ולתהילה'.

    זקני העיר מספרים, [מובא במבוא לספר "ויקח משה" (ראדאוויץ) מהדורת תש"ס] כי עם הסתלקותו, התעורר ויכוח בין אנשי צפת לבין תושבי חיפה. הראשונים טענו כי הרה"ק רבי יוסף אלטר זצ"ל, היה תושב צפת, ושהותו בחיפה היתה ארעית עקב בריאותו, על כן מן הראוי להטמינו בצפת, ואילו אנשי חיפה טענו, כי היות והסתלק בעירם יש להטמינו שם, לבסוף הוצע לעשות נסיון לחצוב קבר ליד ציון רבי אבדימי שהשטח היה פנוי כאמור [כי עד עתה לפי המסורת כל פעם שרצו להטמין שם צדיקים אחרים, לא עלתה בידם ולא איסתייעא מילתא מסיבות שונות] ואם לא יצליחו יועבר לידי ח"ק בצפת לקבורה, והנה כאשר חפרו התנהל הכל כשורה, ללא כל מניעות, ולאור זה נטמן שם.

    עוד סיפרו זקני חיפה [מובא בספר "זרע קודש ממצבתה" מהרב אשר ישעיה רובין הי"ד, בהערות ומקורות על אות ל'] שבמערת האמורא רבי אבדימי דמן חיפה, היה חרוץ חידה, ונכתב שם שכל מי שיבוא ויפתור את האמור בחידה, יוכל להקבר במערה זו, והרבה צדיקים שעלו לא"י לא עלה בידם לפענח כתיב החידה, ואילו הרה"ק רבי יוסף אלטר מראדוביץ, בהגיעו לא"י לחיפה, קרא את החידה ופתרו מיד על אתר, ולכן זכה להיות קבור קרוב לצדו של רבי אבדימי.

    סיפורי ישועה ומופת רבים נכרכו סביב רבינו הקדוש מראדוביץ זיע"א ורבים מאד המה הבאים לפקוד את חלקת מקום מנוחת הצדיק במהלך כל ימות השנה להיוושע בדבר ישועה ורחמים

    כאמור בימים אלו לקראת היום ההילולא קדישא נערכים נאמני בית הדין המנהלים את המתחם בית העלמין ואת אוהל האמורא רבי אבדימי דמן חיפה על מנת לאפשר לרבים ככל הניתן האפשרות לגשת ולהתפלל ביום ההילולא.

    מהוועד המארגן נמסר כי במקום תפעל מערכת מיזוג חדישה לרווחת המתפללים וכן תפעל במקום הכנסת אורחים מכובדת לרווחת העולים כבר החל מיום רביעי בלילה ועד למוצאי ההילולא קדישא מקום תפילה מוצל ייוחד לרווחת הכהנים.

     

    בעיצומו של יום תתקיים תפילת על מרנן ורבנן שליט"א שעתידים להגיע במיוחד לקיים סדר תפילה מיוחד ולהתחנן על נפשות אחינו בית ישראל בכל אתר ואתר

    צילום: אהרן ברוך ליבוביץ



    0 תגובות