הנשיא ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד

    איתי גדסי No Comments on הנשיא ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד

    נשיא המדינה רובי ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה ליאיר לפיד למרות שלא קיבל 61 ממליצים, החליט להעניק ליו"ר יש עתיד את המנדט להרכבת הממשלה. הנשיא הבהיר כי המנדט נתון לו בין שלפיד יהיה ראש ממשלה תחילה ובין שח"כ אחר יהיה ראש ממשלה תחילה

    צילום: פלאש 90
    8:15
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "המדינה הפרה את התחייבותה; היינו למשיסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא היום (רביעי) בהצהרה לאחר החזרת המנדט מידי ראש הממשלה נתניהו והטיל את המנדט בפעם השביעית מאז שנבחר והפעם ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. כעת בידי לפיד 28 ימים לנסות להרכיב ממשלה, במקרה וזה לא יצלח יחזור המנדט לכנסת לקראת בחירות נוספות.

    הנשיא אמר בהצהרתו, "על בסיס ההמלצות שקיבלתי מסיעות הכנסת ומותקף סמכותי, שוחחתי זה עתה עם חבר הכנסת יאיר לפיד והודעתי לו כי אני מעניק לו את המנדט להרכבת הממשלה". לידי לפיד ניתנו 28 ימים בהם ינסה להקים ממשלה לקראת חזרת המנדט לכנסת.

    הנשיא הבהיר כי המנדט מוענק ללפיד "בין אם זה תהיה ממשלה שיעמוד בה תחילה ובין אם יעמוד בה תחילה ראש ממשלה אחר וח"כ לפיד יהיה ראש ממשלה חלופי כפי שמאפשר החוק". הנשיא נימק את החלטתו כי החזרת המנדט לכנסת עלולה להוביל לבחירות חמישיות.

    הנשיא הוסיף כי אמר ללפיד, "לא רבים זוכים להגיע למעמד שהנשיא מטיל עליהם את הרכבת הממשלה".

    הנשיא התייחס למבוך הפוליטי ואמר, "כבר זמן רב אנחנו נמצאים במבוכה ומשבר פוליטי, אבל אסור שקשיים אלו יערערו את אמונתנו בצדקת דרכנו. יידרש כל שיידרש אנחנו נדע לצאת מחוזקים, מאוחדים לדרך המלך שתאחה את החברה הישראלית. נער הייתי וגם זקנתי ומעולם לא חזיתי בשום משבר שהנמיך את רוחו של העם הזה".

     



    0 תגובות