ח"כ אשר לשר הבריאות: "לצייד כל חובש במזרק אפיפן"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר לשר הבריאות: "לצייד כל חובש במזרק אפיפן"

    על רקע פטירתה הטראגית של הנערה אושר דרעי ע"ה; ח"כ יעקב אשר לשר הבריאות: "לחייב החזקת מזרק אפיפן בכל תיק עזרה ראשונה"

    יעקב אשר צילום: פלאש90
    9:29
    19.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע פטירתה של הנערה אושר דרעי ע"ה כתוצאה מאלרגיה למוצרי חלב, פנה ח"כ אשר לשר הבריאות בבקשה לצייד את אלפי חובשי רפואת החירום במזרקי אפיפן: "יעיל יותר מהחובה להצבתם במקומות ציבוריים, שכן חובשי רפואת החירום מיומנים במתן טיפול רפואי"

    ברקע הטרגדיה עם פטירתה של הנערה אושר דרעי ע"ה מחשיפה לחלב פנה ח"כ יעקב אשר לשר הבריאות אדלשטיין בבקשה לשנות את תקן תיקי החובש במשרד הבריאות ולכלול בו חובת החזקת מזרקי אפיפן, כך שבתיקיהם של אלפי החובשים במד"א ובארגוני ההצלה יהיה קבוע מזרק מציל חיים זה.

    בשבועות האחרונים הועלו יוזמות רבות בעקבות פטירתה הטראגית של הנערה שהייתה אלרגית למוצרי חלב ונחשפה לחלב במסעדה מקומית, מה שהביא לפטירתה הטראגית כעבור שעות, חלק מהיוזמים הציעו להציב בכל מסעדה מזרק אפיפן כמענה ראשוני למקרים דומים, צעד שעורר גם ביקורת בשל הרגולציה הנוספת שתושת על בעלי העסקים וסיבות נוספות.

    ח"כ יעקב אשר פנה אמש לשר הבריאות יולי אדלשטיין בהצעה חדשה ופשוטה ליישום, שתחייב לכלול מזרק אפיפן בתיקי העזרה ראשונה של החובשים בישראל, צעד שיתרום רבות למענה רפואי מהיר במקרה של פגיעה אלרגית ללא פגיעה בעסקים.

    במכתבו כותב ח"כ אשר: "לפני מספר ימים אירע מקרה טראגי כואב בפטירתה של אושר דרעי ז"ל בשל התקף אלרגני, מקרה זה מצטרף למקרים רבים נוספים של התקפי אלרגיה שחלקם הסתיימו לצערנו במוות. תגובה אנפילקטית מתפתחת בדרך כלל בתוך דקות בודדות מרגע החשיפה לאלרגן ועלולה להיות מלווה בתסמינים קשים כדוגמת איבוד הכרה וקשיי נשימה חריפים, כשניתן לעצור את התסמינים הקשים ע"י הזרקת אפיפן".

    "בישראל אלפי חובשים כונני רפואי חירום המתנדבים בכלל ארגוני רפואת החירום הנמצאים בפריסה ארצית רחבה וביכולתם להגיע לכל זירה רפואית תוך דקות בודדות", מציין ח"כ אשר "אולם בתיקי החובשים אין מזרקי אפיפן, שכן תרופה זו אינה נמצאת בתקן תיק חובש".

    "ציודם של חובשי רפואת החירום במזרקי אפיפן", הוא קובע "יעילה יותר מהחובה להצבתם במקומות ציבוריים, כשיש סיכון בהזרקה של תרופה פג תוקף או זיהוי רפואי שגוי ומתן תרופה שלא לצורך בידי אנשים שלא הוכשרו לכך, שכן חובשי רפואת החירום מיומנים במתן טיפול רפואי".

    "אשר על כן", מציע ח"כ אשר "אבקש כי משרדך יכלול בתקן תיקי החובש חובת החזקה של מזרקי אפיפן, כך שבכל תיק עזרה ראשונה יימצא מזרק אפיפן".



    0 תגובות