ועידת הקהילות של ראשי קהילות הספרדים מכל רחבי הארץ התכנסה

    ארי טננבוים No Comments on ועידת הקהילות של ראשי קהילות הספרדים מכל רחבי הארץ התכנסה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם פתיחת זמן קיץ נערכה בשכונת רמות בירושלים ועידת הקהילות השניה של 'איגוד עמלי התורה', המאגד את קהילות האברכים בירושלים וברחבי הארץ. במעמד השתתפו כמאה וחמישים ראשי קהילות אברכים מכל הארץ, ביניהן עשרות קהילות מירושלים, וקהילות נוספות מהערים בני ברק, בית שמש, תל ציון, וערי הפריפריה החרדית בדרום בצפון.

    בכנס, בו השתתפו רבני הקהילות ובראשם נשיא קהילות האברכים הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א, קיבלו הגבאים מגוון כלים והדרכות לצד הקשיים הגדולים העומדים כיום בפני הקמת קהילות וניהול הקהילות. כמו כן, נבדקו פתרונות שונים – הן מבחינה רוחנית והן מבחינה גשמית.

    את הכנס, שנערך ברוב פאר והדר, הנחה הרב ישראל כהן מראשי האיגוד ,שבדבריו ציין כי לאחר חמש שנות פעילות, בהן הוקמו יותר מ-20 קהילות אברכים חדשות שהצטרפו לאלו שקמו בעשור האחרון, ניתן לראות מהפכה של ממש במזרח של עולם התורה הספרדי שמחדש את פניו.

    נשאו דברים בועידה: הרב אברהם אוחנה רב קהילה בבית וגן, הרב רחמים זיאת קצין והרב משה הלוי ראש ישיבת תפארת הלוי, אשר עמדו על הצורך הגדול להקים מערך קהילות ומוסדות לציבור בני התורה הספרדי שיפעל באופן עצמאי, תוך שמירה על הקשר הרוחני לראשי הישיבות – הן הליטאיים והן הספרדים.

    את המשא המרכזי נשא נשיא האיגוד הגאון הרב שלמה ידידיה זעפראני שליט"א, המשלב בתפיסתו הייחודית את ההנהגה הליטאית והספרדית כאחד. בדבריו חידד את הצורך להקים קהילות ומוסדות לציבור הספרדי, לא כדי להתנתק מהציבור הליטאי, אלא לקחת את המעלות שלהם יחד עם המעלות של אבותינו ורבותינו הספרדים ולהקים את הקהילות בנוסח שירשנו מאבותינו, בבחינת שבטי ישראל באהבה ואחוה.

    בכינוס נאמו גם ראשי איגוד עמלי התורה הרב שלמה טוויל והרב יהודה דיין, שסקרו בדבריהם את הפריחה העצומה לה זוכה הציבור הספרדי בשנים האחרונות, וכי מדובר בבשורה ובתקומה ממשית של ציבור האברכים, שבמשך שנים לא היה לו מעון ומשכן משלו. את דבריהם חתמו בבקשה מהציבור בסיוע בניית בתי הכנסת לבנייני קבע.

    עוד כיבדו בנוכחותם: הרבנים הגאונים הרב נפתלי אברז'ל שליט"א, רב קהילת מנין אברכים בנווה יעקב, הרב סעדיה אלפון שליט"א רב קהילת האברכים בתל ציון, הרב אלדד סבג שליט"א רב קהילת בני תורה קרית אתא, הרב יצחק זיאת שליט"א חד"נ של מרן רה"י חכם שלום כהן שליט"א, הרב אברהם דיין שליט"א מרבני שכונת בית וגן, הרב יוסף רוקח שליט"א מרבני קהילת היכלי תורה במקור ברוך ורבנים נוספים.

    באירוע נכחו גם נציגי תנועת ש"ס, חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי וחיים ביטון, מ"מ רה"ע ר' חיים כהן וסגן רה"ע ר' אברהם בצלאל ושליחי ציבור נוספים. ראשי האיגוד הודו לנציגים על תמיכתם הרבה בקהילות, וציינו כי לולא עזרתם – חלק גדול מהקהילות לא היו מצליחות להתבסס ולהשיג משכן להגדיל תורה ולהאדירה.

    בסיום הכינוס חולק כתב העת התורני היוקרתי "בהתאסף", וכן לוח יוקרתי עליו נחרט מכתב נשיא האיגוד הגרש"י זעפראני שליט"א לנשות האברכים, בו הוא מחזק את ידיהן על עמידתן האיתנה לצד בעליהן הגבאים, בפעילות הברוכה למען הקהילות.

    צילום: זאב טלר



    0 תגובות