דובר משה"ח האיראני: "הפגיעה בכור – פשע נגד האנושות"

    שלמה ריזל No Comments on דובר משה"ח האיראני: "הפגיעה בכור – פשע נגד האנושות"

    דובר משרד החוץ האיראני אמר כי הפגיעה בכור בנתנז הוא מעשה של "פשע נגד האנושות" שהיה יכול להוביל ל"אסון הומניטרי"

    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר משרד החוץ האיראני אומר כי תקיפת הכור בנתנז, שהאיראנים מייחסים לישראל, היא פשע נגד האנושות "התקיפה בנתנז מבשרת רעות. מדובר בפשע נגד האנושות מכיוון שהיא הייתה יכולה להביא לאסון הומניטרי. זה טרור גרעיני. לדבריו "יש לתת תשובות שונות למשטר הציוני. שר החוץ ומשלחתנו עוקבים אחר נושא זה והפעולות יוכרזו היום או מחר. פעולות מסוימות יבוצעו בדרך הבלתי מתפשרת ולעולם לא יתגלו".

    על פי דיווח בעלי תקשורת באיראן, מקור איראני בכיר טוען שאיראן יודעת מי האדם שגרם לפגיעה במתקן הגרעיני בנתנז.

    מוקדם יותר היום האשים שר החוץ האיראני, מוחמד זריף את ישראל בתקלה ברשת החשמל של הכור הגרעיני בנתנז והבטיח לנקום: "הציונים רוצים לנקום במאבקנו המוצלח להסרת הסנקציות הנפשעות – אבל לא נרשה זאת וננקום בציונים על מעשיהם", אמר זריף.

    הערכת מערכת הביטחון היא שהאיראנים יחפשו ומחפשים דרך להגיב אבל לא בצורה כזו שתחתים אותם. זה יכול להיות בדמות פגיעה באחת הנציגויות שלנו בחו"ל, שגרירות או מתקנים של ישראל, זו יכולה להיות מתקפת סייבר על תשתיות ישראליות (מים, חשמל, בנקים וכד') וזו יכולה להיות פעילות נקודתית של שיגור מספר טילים מאזור רמת הגולן כפי שהיה ב-2019.

    כזכור, אתמול דיווחו האיראנים על תקלה חריגה שאירעה ברשת החשמל של הכור הגרעיני בנתנז. דובר ארגון האנרגיה אטומית מסר כי התאונה לא גרמה לנפגעים בנפש או לדליפה רדיואקטיבית ועדכן כי האירוע תחת חקירה. זאת, יממה לאחר שהאיראנים החלו להעשיר אורניום באמצעות צנטריפוגות מתקדמות.

    ה'ניו יורק טיימס' האמריקני דיווח הלילה, כי למשטר בטהרן ייקח תשעה חודשים לתקן את הנזק שנגרם לאתר העשרת האורניום בנתנז. על פי הפרסום, שמקורו ב'גורמי מודיעין ישראלים ואמריקנים', התקלה נגרמה על ידי פיצוץ גדול ומכוון, שהרס את מערכת החשמל שמספקת אנרגיה לצנטריפוגות. גורם אמריקני שצוטט בעיתון, אמר כי ישראל עומדת מאחורי התקלה.

    אתמול דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית כי דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, הרוז כמאלונדי, נפצע בנפילה מגובה 7 מטרים בשעה שביקר במתקן בנתנז יחד עם עלי אכבר צאלחי, יו"ר הרשות האיראנית לאנרגיה אטומית.



    0 תגובות