גנץ החליט: גלי צה"ל תופרד ממערכת הביטחון ותופרט או תיסגר

    קלמן טלר 1 Comment on גנץ החליט: גלי צה"ל תופרד ממערכת הביטחון ותופרט או תיסגר

    שר הביטחון בני גנץ החליט בהמלצת הרמטכ"ל על הוצאת תחנת הרדיו גלי צה"ל ממערכת הביטחון | משרד הביטחון: "יוקם צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון שיניע את התהליך ויגבש הצעה למתכונת העברת התחנה או סגירתה"

    גנץ היום בכנסת צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמלצת הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, שר הביטחון גנץ החליט על הוצאת תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל ממערכת הביטחון. יוקם צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל שיניע את התהליך ויגבש הצעה למתכונת העברת התחנה או סגירתה.

    לאחר דיונים מקדימים שנערכו בצה"ל ובמשרד הביטחון, ובשל הרצון לנתק בין מערכת הביטחון וצה"ל לבין פעילותה של תחנת רדיו עצמאית, החליט שר הביטחון בני גנץ בהמלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי להניע מהלך שמטרתו הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון. ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה"ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים.

    בימים הקרובים יוקם צוות מקצועי בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, אשר יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה"ל, משרד המשפטים ומשרד התקשורת. הצוות יגבש בתוך מספר שבועות מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון, והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה.

    גנץ אמר: "ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ"ל היא עניין ערכי ולא תקציבי. התקשורת החופשית בישראל היא חשובה מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה בעת הזו. קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת הסותר את ערכי צה"ל, את היושרה המתחייבת ואת ההתנהלות התקינה. אני מוקיר את גל"צ ואת תרומתה לתקשורת הישראלית, ולמגוון הדעות והקולות בתקשורת, ונכון יהיה למצוא אפיק אחר להמשך פעילותה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הבית של המחבלים. תחנה עלובה שנותנת במה לרוצחים מחמס, ושהתקפלה לפני מי שהשווה את השכול מהטרור לשכול הפלסטיני. לסגור אותה עכשיו.