הסנאטור מזהיר: "מדיניותו של ביידן כלפי איראן – איום קיומי על ישראל"

    שלמה ריזל No Comments on הסנאטור מזהיר: "מדיניותו של ביידן כלפי איראן – איום קיומי על ישראל"

    הסנאטור הפרו ישראלי טד קרוז מתריע: "הממשל החדש ינסה להחיות את הסכם הגרעין". עם זאת, הוא מבטיח: "ארה"ב תמשיך לעמוד לצידכם". ותוקף את המפלגה הדמוקרטית: "השמאל הקיצוני שולט בה"

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רגע לפני תחילתו של עידן חדש בארה"ב, מזהיר טד קרוז, אחד הסנאטורים הכי פרו-ישראלים בארה"ב, כי היחסים בין וושינגטון לבין ירושלים יהיו מעתה שבריריים במיוחד, בעיקר מכיוון שהממשל החדש של ג'ו ביידן וקמאלה האריס יציב אתגרים ביטחוניים משמעותיים לישראל.

    הסנאטור הרפובליקני, שהיה אחת הדמויות הקרובות ביותר לנשיא היוצא דונלד טראמפ, ברגעים הדרמטיים שבהם הכריע על מדיניות נוקשה מול איראן בניגוד להמלצות יועציו, מזהיר בראיון שיתפרסם ביום שישי הקרוב במוסף של 'ישראל היום', כי הממשל החדש יבטל כמעט באבחה אחת את הישגי טראמפ בריסון האייתוללות וגורמים מסוכנים אחרים באזור.

    קרוז אומר כי: "אני חושב שהאיום הביטחוני הגדול ביותר לישראל מצד ממשל ביידן-האריס הוא הניסיון שלהם להקים מחדש את ההסכם ההרסני עם איראן". הוא מוסיף ומדגים מן העבר ש"תחת ממשל אובאמה, ההישג לכאורה הכי גדול של מדיניות החוץ שלו בכהונה השנייה – היה שיגור של מאות מיליארדי דולרים לאייתוללה חמינאי (במסגרת ההסכם, כחלק מהפשרת נכסים איראניים מוקפאים), שבכל פעם צועק 'מוות לאמריקה' ו'מוות לישראל'".

    ממשל ביידן-האריס, הוא משוכנע כי: "ישים בראש מטרות מדיניות החוץ שלו את החזרת ההסכם הכושל הזה. הניצחון הכי משמעותי בתחום הביטחון הלאומי של ממשל טראמפ בארבע השנים האחרונות הוא הפרישה מההסכם ההרסני הזה".

    קרוז גורס שהמסקנה המתבקשת מכך היא שהממשל האמריקני החדש שיושבע הלילה (שעון ישראל) בטקס בגבעת הקפיטול, הוא "איום קיומי על ישראל".

    קרוז הוא אחד המחוקקים הפעלתנים ביותר בכל הנוגע להגנה על ישראל בקונגרס מפני יוזמות שונות שנועדו להעניש אותה על מדיניותה כלפי הפלשתינים. הוא מתגאה בכך שהצליח לסכל את המהלכים של השמאל הרדיקלי במפלגה הדמוקרטית להפוך את ישראל למצורעת, אך סבור שעכשיו, כשביידן בשלטון, הוא למעשה שבוי של הגורמים האלו.

    קרוז מאשים: "לצערי, הדמוקרטים כיום מובלים על ידי השמאל הקיצוני והזועם. הקולות שקובעים את המדיניות, הסנאטורים ברני סנדרס ואליזבת וורן וחברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, סוציאליסטים ללא בושה. אני מאמין שאמריקה תמשיך לעמוד לצד ישראל. ברור שיש גורמים אנטישמיים ואנטי-ישראליים בשמאל הקיצוני של המפלגה הדמוקרטית, ועם הרוב הדמוקרטי בקונגרס, הפלג הקיצוני הזה ישפיע באופן ניכר יותר". עם זאת, לפי שעה הוא אופטימי שניתן יהיה לשמר את מאזן הכוחות בשני בתי הקונגרס לטובת ישראל, אף ששניהם יהיו בשליטה דמוקרטית.



    0 תגובות