הממשלה אישרה את ההסכמים עם האמירויות ובחריין

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה את ההסכמים עם האמירויות ובחריין

    הממשלה אישרה את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות וכן אישרה את העברת "כינון קשרי שלום, דיפלומטיה וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין" לאישור הכנסת | ראה"מ נתניהו: "אחרי רבע מאה שנים ללא הסכמי שלום, אנחנו הבאנו שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות; אם רק נתמיד במדיניות זו עוד יצטרפו בהמשך מדינות נוספות"

    טקס החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין צילום: אבי אוחיון / GPO
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה סופית בישיבתה השבועית הבוקר (ראשון) את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, לאחר שאושר בכנסת.

    בנוסף, אישרה הממשלה את העברת העברת ההסכם ל'כינון קשרי שלום, דיפלומטיה וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין' לאישור הכנסת.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אני מביא היום לאישור הממשלה את הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות לאחר שזה אושר בכנסת. הממשלה גם תאשר את ההעברה לכנסת של הסכם כינון קשרי השלום עם בחרין".

    "כפי שידוע לכם, גם הכרזנו בסוף השבוע על הסכם נורמליזציה נוסף. הפעם עם סודאן, שהייתה מדינת אויב עד לפני שנים אחדות. מדינה ששיתפה פעולה עם איראן בהברחת אמצעי לחימה מסוכנים מאוד לחמאס לשימוש נגד ישראל. השינוי הזה חל כתוצאה מעמידה איתנה שלנו נגד איראן, כתוצאה מנקיטת פעולות נגד פעילותה והניסיון שלה להבריח דרך סודאן, וגם כמובן כתוצאה מהשינויים הפנימיים שהתחוללו בסודאן שאנחנו מברכים עליהם".

    "זהו שינוי אדיר. אחרי רבע מאה שנים ללא הסכמי שלום, אנחנו הבאנו שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות. זה איננו דבר מקרי, כפי שאמרתי אמש. זו תוצאה של מדיניות ברורה שהובלתי בשנים האחרונות, באינטנסיביות רבה של מאמצים רבים שנעשו הן בגלוי, והן בסתר, במשך שנים".

    "אני לא יכול לספר על כל הפגישות, על כל המאמצים, על כל הנתיבים שפעלנו בהם. אבל ברור לגמרי שיש כאן שינוי של אותה קונספציה שאומרת שהדרך היחידה להגיע לנורמליזציה ולהסכמי שלום עם העולם הערבי זה לעשות דברים שיסכנו את ביטחון ישראל, יסיגו אותנו לקווי 67' שאינם בני הגנה, נעקור למעלה ממאה אלף יהודים ונחלק את ירושלים. אני תמיד האמנתי שיש דרך אחרת, ושהדרך הזאת בסופו של דבר תביא גם להתפייסות עם חלקים ניכרים בעולם הערבי, וגם בסופו של דבר, לשינוי והתפכחות אצל הפלסטינים לעשיית שלום ריאלי איתם – ולא השלום שיסכן את עצם קיומנו".

    "מה שאנחנו עושים זה שלום מתוך עוצמה, שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה".

    "אני מזכיר לכם שבח'רטום, בירת סודאן, אומצו ב-1967 שלושת הלאווים של הליגה הערבית – לא לשלום עם ישראל, לא להכרה בישראל ולא למשא ומתן עם ישראל. ואילו היום ח'רטום אומרת – כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל וכן לנורמליזציה עם ישראל".

    "בקרוב ייפגשו בסודאן משלחת ישראלית מול מקביליהם הסודאנים, כדי לדון בשיתופי פעולה בתחומים רבים, כולל בתחום ההגירה, שאנחנו דנים בו".

    "אני מבקש שוב להודות לנשיא טראמפ ולצוותו. חלקם חשוב ביותר בהשגת שלושת הסכמי השלום הללו. אני מבקש להודות בהזדמנות זאת למנהיגי סודאן על החלטתם ההיסטורית לכונן נורמליזציה עם ישראל".

    "אנחנו מרחיבים את מעגל השלום. יצטרפו בהמשך מדינות נוספות אם רק נתמיד במדיניות הזו. היא הביאה לנו תוצאות שיכולנו רק לחלום עליהם – ואני חולם על הרבה יותר".

    ראש הממשלה התייחס לנושא הקורונה ואמר: "העולם נשטף בגל עוצמתי ביותר ורואים את זה באירופה, זה קורע את הלב. יש שם עליות חדות מאוד. אני יודע שהמנהיגים שם, שעם חלק מהם אני משוחח, מתלבטים קשות בשאלה איזה החלטות לקבל. רבים עכשיו מבינים שההחלטות שקיבלנו בקבינט הקורונה ובממשלה היו החלטות נכונות, הן הביאו לצמצום משמעותי ולהורדה דרמטית בהיקף התחלואה בישראל. אבל כדי שהדבר יחזיק מעמד אנחנו חייבים להתמיד ביציאה מדורגת ואחראית, לא לפתוח מהר מדי, ואני יודע עד כמה זה קשה".

    "אני מכיר את הקושי שיש לעסקים, אני יודע את הקושי לעצמאים ואני יודע את הקושי למשפחות ולהורים. לכן אני מבקש קודם כל את המשך שיתוף הפעולה שלכם, שהביא אותנו לתוצאה הזו".

    "מעבר לכך, אני גם מבקש את הכיבוד של הנחיות הממשלה, לא רק המסכות והמרחק, אלא כיבוד הנחיות הממשלה. אנחנו נביא היום לממשלה קנסות מוגדלים, כדי שכולם, בלי יוצא מן הכלל, לרוחב החברה הישראלית, יכבדו את ההסכמים. זה לא מכוון נגד אף אחד – זה מכוון נגד הנגיף. זה מכוון בעד הבריאות של כולנו".

    "לגבי הלימודים והמסחר – אנחנו קיימנו אתמול דיון מקדים של שרים, לגבי האפשרות לפתוח את שנת הלימודים בראשון בנובמבר. ייתכן שזה ייפתח באופן חלקי לכיתות א' ו-ב', ואנחנו מדברים גם על פתיחה חלקית של המסחר, שוב, בצורה מודרגת, בצורה אחראית, וכמובן שזה תלוי כל כולו ברמת התחלואה. אם התחלואה תרד, אז גם המגבלות יירדו בהדרגה. אם התחלואה תעלה, לא תהיה ברירה אלא להחזיר את ההגבלות. אני אומר את זה משום שכולם מבינים שזה הכרחי, כי אחרת באמת אנחנו נקבל תוצאות טרגיות, שאנחנו רואים אותן כרגע מתהוות במדינות אחרות, באירופה, כפי שאמרתי לכם שיקרה. אנחנו מתחילים לצאת ממגבלות הסגר לפניהם, והם כנראה ייכנסו למגבלות רבות אחרינו. אבל אנחנו רוצים לצאת בצורה מוצלחת".

    בנושא המכון הביולוגי והשגת חיסונים אמר ראש הממשלה: "המכון הביולוגי שלנו מתקדם בשלב הניסויים של החיסון. אני מאחל למדענים שלנו הצלחה. במקביל אני פועל כדי להביא חיסונים מחו"ל, משום שאנחנו צריכים לאפשר לעצמנו להיות ערוכים להתקדמות בנושא החיסונים, שבסופו של דבר הם הדרך לתחום את המחלה, להשתלט על המחלה, כפי שקרה עם מגיפות אחרות".

    נתניהו התייחב גם להנפקת מטבע ע"י ממשלת ליטא לכבודו של הגאון מווילנה ואמר: "שמעתי אתמול שממשלת ליטא הנפיקה מטבע לכבודו של הגאון מווילנה, שהוא היה אחד מגדולי ההוגים, גדולי התורה וגדולי האישים שקמו לעם ישראל בדורותיו. זה מאוד מרגש שיש מטבע אירופי עם כתב עברי, שמנציח באמת את אחד מגדולי ישראל. אני אומר את זה כראש ממשלת ישראל, בן לעם היהודי, אבל גם בגלל שיש קשרי משפחה, בין משפחתי ומשפחתו של הגאון. מכל הסיבות הללו אני נרגש מאוד, ואני בטוח שגם אתם".



    0 תגובות