הונדורס תפתח שגרירות בירושלים עד סוף השנה

    שלמה ריזל No Comments on הונדורס תפתח שגרירות בירושלים עד סוף השנה

    ישראל והונדורס הודיעו כי בכוונתן לפתוח שגרירויות זו בבירה של זו עד סוף 2019, כחלק מהמשך כינון היחסים בין המדינות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז צילום: מרק ישראל סלם / POOL
    9:16
    19.03.24
    איתי גדסי No Comments on מתגבשת קואליציה בבני ברק; ש"ס בדרך לאופוזיציה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהצהרה משותפת להונדורס ולישראל נמסר אמש (ראשון בערב) כי הונדורס תפתח שגרירות בירושלים. כמו כן ישראל תפתח שגרירות בטגוסיגלפה בירת הונדורס.

    בהודעה שהוציאו אמש במשרד ראש הממשלה, נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס שוחחו ואישרו את הידידות הקרובה והשותפות האסטרטגית בין הונדורס וישראל, הקשורות בברית של תמיכה הדדית ושיתוף פעולה כלכלי ומדיני.

    הנשיא ארננדס בירך את ראש הממשלה נתניהו על הסכמי השלום ההיסטוריים "הסכמי אברהם", כחלק ממהפך השלום שעובר האזור, ושלח ברכות חמות לרגל ראש השנה.

    ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו לידידות האמת ולתמיכה האיתנה שישראל זוכה לה מהונדורס וחזר על מחויבותה של ארצו לחיזוק השותפות באמצעות פיתוח, שיתוף פעולה, תיירות, השקעות, טכנולוגיה, חקלאות, חינוך ומסחר.

    ב-1 בינואר 2019, ארה"ב, ישראל והונדורס פרסמו הצהרה משותפת בעקבות הפגישה הטרילטראלית שהתקיימה בברזיליה, בירת ברזיל, בין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס. המדינות "הסכימו לחזק את היחסים המדיניים ולתאם ביניהן שיתוף פעולה בפרויקטי פיתוח בהונדורס" ועוד "הסכימו לקדם תכנית פעולה, שתכלול פגישות בשלוש הבירות לקידום תהליך של פתיחת שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים".

    הנושא הועלה ע"י רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו במהלך ביקורה הרשמי בגואטמלה. הנשיא ארננדס, שהיה הבוגר הראשון של תכנית המנהיגות של מש"ב, שנבחר לעמוד בראש ממשלה לאומית, הוא ידיד פעיל של ישראל מזה שנים רבות. תחת מנהיגותו, הונדורס הפכה לאחת משתי מדינות באמריקה הלטינית ואחת מחמש מדינות בעולם שמספר הפעמים בהן הן נמנעו בהחלטות אנטי ישראליות הוא הגדול ביותר. בדצמבר 2017, הונדורס הייתה לאחת ממספר מצומצם של מדינות שהצטרפו לישראל והצביעה נגד הההחלטה באו"ם לגנות את ארה"ב על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

    במרץ 2019, בהתאם לתכנית הפעולה וההתחייבויות הפומביות לנקוט בצעדים הראשונים, הונדורס הכירה בירושלים כבירת ישראל וב-1 בספטמבר 2019 היא פתחה משרד סחר בבירת ישראל, ירושלים. ישראל בתמורה פתחה את משרד הסחר ושיתוף הפעולה שלה ב-20 באוגוסט 2020 בבירת הונדורס, טגוסיגלפה.

    היום, כשדגליהן מתנוססים בערי הבירה של שתי המדינות, ישראל והונדורס מבקשות להצהיר על כוונתן להשלים את תכנית הפעולה לפני סוף השנה הנוכחית, עם פתיחה הדדית וחנוכת השגרירויות שלהן בבירות הלאומיות, טגוסיגלפה וירושלים.



    0 תגובות