הפיל המבוגר ביותר בעולם: הפיל בספארי חוגג 46 שנה

    בנצי לייזרוביץ 4 Comment on הפיל המבוגר ביותר בעולם: הפיל בספארי חוגג 46 שנה

    בספארי ברמת גן חגגו יומולדת לפיל יוסי והוא בן 46 | המטפלים של יוסי מספרים לנו על יוסי הפיל ועל פילים בכלל | מרתק

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוסי, הפיל שלנו, הגדול מבין כל הפילים החיים בגני החיות בעולם חוגג היום 46 שנים להיוולדו. זו באמת סיבה אמתית למסיבה. יוסי, הוא פיל מיוחד מאוד ולמעשה הפיל הראשון שנולד בספארי, כמה חודשים לאחר שהספארי נפתח למבקרים באופן רשמי.

    היו אלה ימים מרגשים עם ניחוח עז של ראשוניות, של חזון, של תקוות גדולות.
    יוסי הפיל נולד ב-11.8.74 בסמיכות מרגשת ליום הפיל הבינלאומי שיתקיים מחר בכדי להעלות למודעות את מצבם העגום של הפילים בטבע.

    בן לאמא בהטי שעדיין נמצאת בספארי ולאבא טימבו שהלך לעולמו. בהטי אמו נחשבת כיום לפילה המבוגרת ביותר בכל גני החיות באירופה, היא בת 59 ובהחלט מדובר במשפחה נושאת שיאים.

    בשנים הראשונות היה הפילון הקטן שבחבורה, אבל עם הזמן הפך לפיל גדול ממדים, למעשה לפיל הגדול ביותר בגני החיות בעולם שמתנשא לגובה של 3.80 מטרים, במשקל שבעה טון ושהביא לא מעט גאווה לספארי הראשון בישראל.

    החגיגה של יוסי, כללה הכנות רבות מצד מטפליו וקישוט החצר בהמון ירקות, פירות, עלים, קני סוכר, חרובים ועוד הפתעות. לו"ז יום הולדת היה עמוס בפינוקים.

    יום הפיל הבינלאומי שיתקיים מחר מעלה על נס את מצבם של הפילים בטבע בשל העובדה כי בכל רבע שעה ניצוד בטבע פיל. הם ניצודים לטובת שימוש בחתים שלהם שעשויים משנהב, חומר יקר מאוד שנסחר בעיקר באסיה ומשמש לכלים, קלידים ותכשיטים.

    הפילים לא רק בעלי הגוף הגדול ביותר על פני היבשה, הם גם בעלי המוח הגדול ביותר מבין היונקים היבשתיים. הם חכמים, רגישים, ומגלים אמפתיה לחבריהם – תכונות שאנחנו מייחסים על פי רוב לעצמנו ולבני משפחתנו הקרובים, קופי האדם.

    יתכן והדמיון הזה בין האדם והפיל הוא זה שגורם לנו לחבב אותם כל כך. אי אפשר לדמיין את העולם הזה בלעדיהם. הוא יהיה עולם הרבה פחות שלם. השאלה "כיצד יראה העולם ללא פילים?" היא אכן שאלה קריטית. שכן מבחינה אקולוגית, הפילים הם "מין מפתח" במערכת בה הם חיים.

    יוסי הוא לא רק סמל ליופי ועוצמה. מאז בגרותו העמיד 19 צאצאים ואוחז בשיא אירופאי.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בן משפחתינו קופי האדם. זה ממש כפירה מוחלטת.
      צריך מאוד להיזהר בהעתקת ידיעות ממקומות אחרים.

      1. לדעתי מדובר על סוג קוף שהכינוי שלו קופי האדם כי הם אינטליגנטים

    2. 3

      צריך למחוק את זה!!!
      זה כפירה ואיסור גמור להשאיר את זה!!!

    3. 2

      ב"ה
      כיהודים חרדים, משהו לא נח לנו עם כל הכתבה על "הפיל יוסי"